Citat:
Ursprungligen postat av
sohas2
Kan man vägra urinprov? Har hört att THC syns lättare på ett urinprov än blodprov.
Du kan inte vägra det mer än du kan vägra att bli gripen eller vägra blodprov. I slutändan hamnar det i en bedömning av proportionaliteten i hur man skall tvinga någon, och då brukar kateter gå bort som alternativ jämfört med blodprovstagning medelst våld och fasthållning.
Men THC syns längre tid i urin än i blod, så det är i regel en fördel att få lämna blodprov, bättre odds att vara negativ. SÅVIDA du inte är nyrökt, då kan det ju faktiskt ha hunnit gå ut i blodet men inte hunnit till urinen ännu - då är det bättre att kissa illa kvickt
Citat:
Ursprungligen postat av
sohas2
Får hoppas att dem inte kommer på mig när jag har det på mig, har hört att dem tagit folks CBD-buds som är THC-fria också.
Ja, det säger ju lite sig självt - det är klart man blir av med allt som ser ut som buds. Det hade varit orimligt att den muntliga invändningen från någon att "det innehåller inte THC!" skulle göra att man backar ner och släpper det hela utan analys.
Några andra exempel på samma intuitiva tema:
"Det där vapnet är obrukbart, inte vapenbrott!"
"Det är inte alkohol i den ölburken, du får inte hälla ut den", sagt av en 16-åring
"Den här moppen går bara 45, den är inte trimmad"
"Nej, det här är ett riktigt körkort, även om det ser ut att vara bläckstråleskrivet"
"Det är inte målsägandens blod på den här kniven, ni behöver inte analysera"
..and the list goes on