2024-04-18, 17:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Jag tänker på att Sverige redan har en förhöjd terrornivå efter tidigare koranbränningar. Evenemanget hålls i Malmö som har relativt många personer som är muslimer. Därtill pågår attacker från Israel mot palestinska områden för att bekämpa Hamas. Det gör ju inte muslimerna gladare. Även andra pro Palestinagrupper anser att Israel inte borde få vara med.
Samtidigt har en person ansökt om att bränna Koranen.

Myndigheten för psykologiskt försvar vittnar om att inför Eurovision har påverkanskampanjerna ökat. Tidigare sådana har man sett bla Ryssland stå bakom.

Tänker att det är rätt många komponenter som riskerar utlösa ett jäkla kaos. Det finns risk att evenemanget utnyttjas av flera grupper för att skapa en konfrontation.

Så det handlar enligt dig om faran med kränkta muslimer, kränkta muslimer, kränkta muslimer - och så drar du plötsligt fram Ryssland ur röven? Vad har du mer i din politiskt insiktsfulla röv som du kan dra fram?
Citera
2024-04-18, 18:39
Medlem
fluff995s avatar
Det här låter som ett typexempel på en situation då man borde sätta in militär. Du har i princip en hel stad som behöver pacificeras under en veckas tid.
Citera
2024-04-18, 18:44
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Jag tippar faktiskt på något i klass med göteborgskravallerna kombinerat med terrorattacker.

Jag tvivlar. Göteborgskravallerna krävde ju mängder av inresta huliganer. Till Eurovision lär det mest komma turister som gillar Eurovision (hoppas jag...).
Så vill Malmö-muslimerna och vänstern kaoza så får det göras av lokala förmågor. Och så stort är inte Malmö.
Jag tror dessutom polisen kommer vara väldigt lågaffektiv. Terrorsympatisörerna kommer få tillåtas göra lite vad som helst, och hederligt folk får stryka på folken. Terrorsympatisörerna kan inte kravalla mot polis om polis inte gör motstånd.
Citera
2024-04-18, 20:01
Medlem
Aprak69s avatar
Visst är sannolikheten stor för terror, blod och död. Men man får ändå väga det mot värdet i att få arrangera en festival som främst intresserar bögar, utvecklingsstörda och barn i förskoleåldern. Vars musik inte kommer att spelas i radion och som inte kommer att ligga på några topplistor. Ibland måste man stå upp för det som verkligen betyder något.
Citera
2024-04-18, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jag tvivlar. Göteborgskravallerna krävde ju mängder av inresta huliganer. Till Eurovision lär det mest komma turister som gillar Eurovision (hoppas jag...).
Så vill Malmö-muslimerna och vänstern kaoza så får det göras av lokala förmågor. Och så stort är inte Malmö.
Jag tror dessutom polisen kommer vara väldigt lågaffektiv. Terrorsympatisörerna kommer få tillåtas göra lite vad som helst, och hederligt folk får stryka på folken. Terrorsympatisörerna kan inte kravalla mot polis om polis inte gör motstånd.

Du underskattar nog den internationella palestinarörelsen kommer flyga in tusentals bara för att protestera. Därtill kommer stadens lokala förmågor också hänga på.
Citera
2024-04-18, 20:08
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Du underskattar nog den internationella palestinarörelsen kommer flyga in tusentals bara för att protestera. Därtill kommer stadens lokala förmågor också hänga på.

Som sagt, vi får se. Jag kan tänka mig att det kommer en del folk från Danmark, men i övrigt tror jag inte riktigt det är ett evenemang med rätt klientel eller politisk sprängkraft. Jag tror överhuvudtaget inte Sverige riktigt ses som en skådeplats där man känner att man måste manifestera. Det är värre i länder som Tyskland, Frankrike, England vars inställning till Israel faktiskt kan spela roll för krigsinsatsen.
Senast redigerad av fluff995 2024-04-18 kl. 20:10.
Citera
2024-04-18, 20:17
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Som sagt, vi får se. Jag kan tänka mig att det kommer en del folk från Danmark, men i övrigt tror jag inte riktigt det är ett evenemang med rätt klientel eller politisk sprängkraft. Jag tror överhuvudtaget inte Sverige riktigt ses som en skådeplats där man känner att man måste manifestera. Det är värre i länder som Tyskland, Frankrike, England vars inställning till Israel faktiskt kan spela roll för krigsinsatsen.

Just under tävlingen är ju Sverige ”rätt” plats att manifestera på.
Men vem bryr sig om terrorism så länge vi får sitta på avstånd och tugga popcorn.
Citera
2024-04-18, 20:32
Medlem
Västkustskts avatar
Jag hoppas att det här blir starten på inbördeskriget.
Citera
2024-04-18, 20:37
Medlem
Galejans avatar
Jag hoppas ärligt talat på dödsoffer i samband med ESC. Det hade varit riktigt roligt. Det här är en jävla krutdurk som bara väntar på att explodera.
Citera
2024-04-18, 20:40
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag hoppas att det här blir starten på inbördeskriget.

Mycket möjligt att det blir som du önskar.
Inbördeskrig kommer ju förr eller senare.
Citera
2024-04-18, 20:42
Medlem
”Svensk polis står stadigt inför Eurovision”

Citat: Petra Stenkula
Citat:
Vi är på plats för att skapa trygghet och för att förhindra att deltagare och besökare råkar ut för både mindre brott och brott av allvarligare karaktär.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/syd/2024/april/svensk-polis-star-stadigt-infor-eurovision/
Citera
2024-04-18, 21:01
Medlem
Vem är det som ansökt om att bränna Koranen i samband med ESC? Är det Rasmus Paludan, Jade Sandberg, Salwan Momika eller någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in