2024-04-16, 11:53
Medlem
Det går inte. Har försökt!
Ratsit och finns kvar. De andra är jag struken ur. Du måste skriva till varje enskild sida.
På Ratsit måste man vara inloggad för att se mig.
Det är under utredning hos myndighet om att man ska kunna få vara anonym..men det lär inte bli av.
Men man kan ringa skattemyndigheten och få resa på både persnr och adress.
Så idag är det i stort omöjligt.
2024-04-16, 16:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Du kan få ditt nr bortplockat av din operatör.

Ja. Tror det är så numret kommer upp. Jag har kontantkort som tidigare var oreggat. Det fanns inte på någon sida, trots att jag la upp det på Eniro själv. Efter ett tag plockades det ned.
2024-04-16, 17:24
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Det går inte. Har försökt!
Ratsit och finns kvar. De andra är jag struken ur. Du måste skriva till varje enskild sida.
På Ratsit måste man vara inloggad för att se mig.
Det är under utredning hos myndighet om att man ska kunna få vara anonym..men det lär inte bli av.
Men man kan ringa skattemyndigheten och få resa på både persnr och adress.
Så idag är det i stort omöjligt.
I princip omöjligt idag att få ha sin intigritet ifred med det offentliga systemet . med att adresser ä'r offentliga tyvärr .
Anar att vi får se en framtid där folk betalar för att skriva sig på en adress de delar med tusentals andra
2024-04-16, 22:24
Medlem
dwgs avatar
Företagsmobil är de rätta.
Sa upp mitt privata för 12år sen
2024-04-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singelmannen
Det finns ett sätt att nästan försvinna helt. Skriv dig utomlands. Då försvinner du automatiskt från dessa sidor men du finns kvar på folkbokföringen.

Kan ju även upplysa att har man man skulder och betalningsanmärkningar så kan inte någon ta en kreditupplysning på dig om man är skriven utomlands. Man försvinner även från kreditbolagen som upplysning. Ganska bra för dig som inte kan få en bostad i Sverige. Bostadsbolagen kan inte ta en upplysning på dig.

Blir det inte follbokföringsbrott då?
2024-04-23, 13:03
Medlem
singelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymphonia

Om man gör detta med uppsåt så kan det nog vara det som du säger. Men om man gör det endast för att få ett bostadskontrakt så tror jag inte man begår ett bokföringsbrott eftersom jag inte tror att en domstol skulle döma dig bara för bokföringsbrott bara för att du vill ha ett bostadskontrakt för att du har betalningsanmärkningar.
Senast redigerad av singelmannen 2024-04-23 kl. 13:06.
2024-05-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalo2
Kostar en liten slant, men bästa sättet enligt mig:

https://www.doldadress.se/

"Bästa sättet" - nja.. det är inte riktigt så saker och ting fungerar, jag har erfarenhet som utvecklare som sträcker sig upp mot 10 år snart.

Kortfattat, du har blivit lurad.

För det första så betalar du för något där du själv måste göra allt jobb. Med andra ord, gå in på respektive sida, logga in med bank-id och ta bort. Alternativt maila och be dom ta bort.

Sen kommer vi till delen där dom skyltar med att dom tar bort indexeringen, det är inget dom har kontroll över, överhuvudtaget. Vi snackar om sökmotorer generellt som crawlar igenom webben och gör detta, finns inte informationen kvar - då försvinner den.

Det enda som är något av ett värde är att du kan få en notis ifall din information dyker upp igen på någon av sidorna. Men det är något som du kan lösa utan att spendera en krona.

Så trött på dessa scams, and even worse folk som har noll koll och göder dessa personer.

Lite kritisk måste man väl ändå vara. Kolla bara på deras hemsida där dom skyltar med försvarsmakten och säkert 10 andra bolag och myndigheter. Vad har dom med saken att göra?
Senast redigerad av Xecrymiz 2024-05-23 kl. 14:47.
2024-05-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Anar att vi får se en framtid där folk betalar för att skriva sig på en adress de delar med tusentals andra
Ingen dum ide faktist
Kanske nåt man ska starta, köpa nån gammal ruckel till hus och låta allt möjligt löst folk stå där som inskrivna utan att man gör nån rättsprocess om det och casha in pengar
Dock måste man nog själv bo utomlands så inte ens riktiga adress hamnar i fel händer.

Skulle dock vara lite halvkul se postmängden som kommer till adressen och alla diverse myndigheter och gangsters som söker upp personer. Spännande spännande
Senast redigerad av sathulken 2024-05-24 kl. 00:35.
2024-05-24, 15:28
Citat:
Ursprungligen postat av pallast
Regeringen har tillsatt en utredning som ska se över allt det här https://www.regeringen.se/pressmedde...ka-forstarkas/

Denna utredning måste väl vara det enda vettiga som Gunnar Strömmer kommer att ha åstadkommit som justitieminister. Hans andra inskränkningar av grundläggande fri- och rättigheter, hemlig avlyssning och visitationer utan misstanke, har varit rena fascist-åtgärder.
2024-05-24, 16:05
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymphonia

Det blir det absolut.

F ö ser man nyutskrivnas adresser i ratsit.se numera.
2024-06-05, 19:04
Medlem
Nu har även djuren börjat att registreras på dessa sidor med både deras NAMN och födelsedatum samt på "MrKoll" är även dom första siffrorna på deras chipnummer utlagda?
Samma sak på "birthday.se" där även dom har lagt ut hundarnas namn, födelsedatum och chipnummer!

Vad är det för fel på Sveriges juridiska system som tillåter alla att kunna lägg aut precis ALL information om ALLA MEDBORGARE? Att till och med lägga ut dom sista 4 siffrorna i personnumret för ALLA att på två sekunder ta del av och som man faktiskt kan göra STOR SKADA med om man använder det på "rätt" som kriminell?

Detta måste banne mig ses över genom lagen och ändras så att inte all vår information bara ligger för att att bara plocka hem och användas emot oss att kunna skaffa kort och beställa saker via allt dom redan med några knapptryck bort fått till sig om oss och kan därför skada många många fler! Sjukt är vad det är!
Senast redigerad av MissMaria77 2024-06-05 kl. 19:07.
2024-06-06, 00:36
Medlem
Ratsit kan man väl inte ta bort permanent? utan alla andra kan man ta bort genom att maila de? men ratsit tror jag man måste kontakta skatteverket och ge de en rimlig anledning till varför du vill vara anonym som skyddad id eller liknande hot osv, med andra ord alla andra förutom ratsit kan man få bort

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in