2024-04-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vontollvonknott
"Jojoninja, ännu en tiggare" finns även hon på flashback o tiktok.

Tack!
2024-04-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Det jag inte fattar det här med Emelie Bumbi och hennes sjukersättning. Är det på något sätt olagligt att tjäna pengar på YouTube only fans som hon göra samtidigt som att vara sjukskriven?

Man kan absolut bedömas att ej vara kalebel till att jobba, samt bli sjukskriven till 65 av psykiskt ohälsa. Frågan är hur ser försäkringskassan på det att hon tjäna pengar på YouTube och only fans. Visst, hon tjäna pengar. Fast sättet hon tjänar pengar på är genom väldigt fåtal timmars arbeta jämfört jobba sju till fyra då det skulle innebära mer psykisk och fysisk kompetens och ork. Vad händer egentligen om man som sjukskriven skulle tjäna mer än de 45 000 kr som är tillåtet per år? Frågan är om de dömer en till att kunna arbeta eller tar hänsyn till den lilla tiden som läggs ner av bumbi för att tjäna dessa pengar.

Hon kan bevisligen försörja sig själv och ska inte ha en spänn.

Man ska inte vara sjukpensionär när man är arbetsför. Sjukpension är för folk i koma.
2024-04-15, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Hon kan bevisligen försörja sig själv och ska inte ha en spänn.

Man ska inte vara sjukpensionär när man är arbetsför. Sjukpension är för folk i koma.

Ska eller inte ska inte ha pengar kan man tycka olika om.Fast vad säger lagen? det är jag vet är att man får som sjukpensionär tjäna som högst 45 000 kr per år. utan att det dras ifrån pensionen. Får hon betala mer i skatt eller bedöms hon som var arbetsförbar?

Det kan faktiskt vara så att hon mår dåligt psykiskt och inte skulle klara ett vanligt jobb. Att lägga upp videon på YouTube är inte samma sak då det kräver mindre.
2024-04-15, 23:20
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ska eller inte ska inte ha pengar kan man tycka olika om.Fast vad säger lagen? det är jag vet är att man får som sjukpensionär tjäna som högst 45 000 kr per år. utan att det dras ifrån pensionen. Får hon betala mer i skatt eller bedöms hon som var arbetsförbar?

Det kan faktiskt vara så att hon mår dåligt psykiskt och inte skulle klara ett vanligt jobb. Att lägga upp videon på YouTube är inte samma sak då det kräver mindre.
om man kan ägnar timmar åt att sitta på nätet och skapa content, sitta på en pinnstol hela dagen, föra konversationer med sina idiotiska "fans, kalla sig influencer, åka till HBG för att köpa droger, sälja porrbilder OF, driva flertalet kanaler på sociala medier så är man arbetsför

då kan man sortera skruvar på samhall, detta gäller ALLA utom Emelie Pillertrillaren Dumbi

som lägger ner sin vakna tid att jaga pengar för spel, utveckla vägar att få mera sidoinkomster och allt finns dokumenterat att både inkomsterana, skattefusket, lögnerna, hoten, uthängningar samt lura minderåriga barn på pengar

Det finns dom som har cancer och måste jobba enligt FK
så denna pajas ska bort
Senast redigerad av DayNite 2024-04-15 kl. 23:33.
2024-04-15, 23:22
Medlem
Hon får väl jobba med administration och lägga ut videos. Eller hora ut sig.

Arbetsför, simultant, parasit. Andra blir inte ens sjukskrivna efter bilolycka.
2024-04-15, 23:25
Medlem
Citat:

Nej det får man inte, för att få sjukersättning ska du i princip inte kunna gå o handla eller stå upp.
2024-04-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Okej..så Rickard har checkat in på hotell .10 min från idioten..

Nähä? På riktigt? Om han åkt från Västerås till Ängelholm och bor på hotell för att försöka driva in Bumbis skuld så hamnar han väl i bästa fall på plus/minus 0 kr.

Och Jossan har ju sagt att Bumbi i behöver oroa sig för R
2024-04-16, 01:13
Avslutad
Citat:
Det jag inte fattar det här med Emelie Bumbi och hennes sjukersättning. Är det på något sätt olagligt att tjäna pengar på YouTube only fans som hon göra samtidigt som att vara sjukskriven?

Man kan absolut bedömas att ej vara kalebel till att jobba, samt bli sjukskriven till 65 av psykiskt ohälsa. Frågan är hur ser försäkringskassan på det att hon tjäna pengar på YouTube och only fans. Visst, hon tjäna pengar. Fast sättet hon tjänar pengar på är genom väldigt fåtal timmars arbeta jämfört jobba sju till fyra då det skulle innebära mer psykisk och fysisk kompetens och ork. Vad händer egentligen om man som sjukskriven skulle tjäna mer än de 45 000 kr som är tillåtet per år? Frågan är om de dömer en till att kunna arbeta eller tar hänsyn till den lilla tiden som läggs ner av bumbi för att tjäna dessa pengar.

Har hon hel sjukersättning är hon inte sjukskriven utan hon har bedömts sakna arbetsförmåga på hela arbetsmarknaden i all överskådlig framtid. Visar det sig att man kan utföra sysslor i sådan omfattning att man får betalt i den mån man kan försörja sig ska det jämställas med arbetsförmåga och därmed inskränka rätten till sjukpenning.
Men även om man inte tjänar en enda krona på det man gör påverkar det rätten till sjukersättning om det kan omsättas i arbetsförmåga i tillräcklig omfattning.

Och oavsett om det t ex handlar om bara 5 timmar/v ska det tas med FK först.
2024-04-16, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Nej det får man inte, för att få sjukersättning ska du i princip inte kunna gå o handla eller stå upp.
Nej riktigt så är det inte. Att gå och handla och att stå upp är inte motsvarande arbetsförmåga (om man inte typ agerar shopper åt andra i stor omfattning).
2024-04-16, 05:23
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gua-ka-mole
Nähä? På riktigt? Om han åkt från Västerås till Ängelholm och bor på hotell för att försöka driva in Bumbis skuld så hamnar han väl i bästa fall på plus/minus 0 kr.

Och Jossan har ju sagt att Bumbi i behöver oroa sig för R

Hoppas han är en man med principer och löper linan ut, jag personligen hade skitit i om jag hade behövt ligga ute med 5x så mycket pengar jag blivit blåst på av aset enbart för att se till att hon inte kommer undan.
Ber till gudarna att hon blåst fel person denna gången.

Hade jag varit du dumbi hade jag aktat mig för att springa runt ute nu 😂😂👍👍
Du är körd gumman.

Och jag antar att jag inte behöver be er anmäla till Skatteverket nu när allt är offentligt, men jag gör det ändå
ANMÄL HENNE TILL SKATTEVERKET!
2024-04-16, 06:13
Medlem
Citat:

Jag tycker inte ens Bumbi ska bli av med sitt bidrag. I hennes tillstånd kan det säkert till och med vara befogat att försöka hitta en "hobby". Men SJÄLVKLART måste hon bli fråntagen utbetalningarna under de perioder hon tjänar pengar på sin "hobby"! Det kan inte vara så att en person ska kunna skryta om hur hon lurar systemet online dygnet runt och sen bli belönad med dubbel inkomst! Samma med skatteverket. Även om hon ljuger och låtsas att det är en show, så finns det väl tillräckliga bevis på både svarta inkomster och dolda konton vid det här laget? Hon begår ju brotten helt öppet och jag fattar inte hur kan klara sig undan gång på gång. Att man är förståndshandikappad är möjligen en förklaring, men man kan ju inte ha total immunitet för det??
2024-04-16, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
om man kan ägnar timmar åt att sitta på nätet och skapa content, sitta på en pinnstol hela dagen, föra konversationer med sina idiotiska "fans, kalla sig influencer, åka till HBG för att köpa droger, sälja porrbilder OF, driva flertalet kanaler på sociala medier så är man arbetsför

då kan man sortera skruvar på samhall, detta gäller ALLA utom Emelie Pillertrillaren Dumbi

som lägger ner sin vakna tid att jaga pengar för spel, utveckla vägar att få mera sidoinkomster och allt finns dokumenterat att både inkomsterana, skattefusket, lögnerna, hoten, uthängningar samt lura minderåriga barn på pengar

Det finns dom som har cancer och måste jobba enligt FK
så denna pajas ska bort

Ok om det nu är så som du beskriver så verkar det som att hon skulle kunna vara arbetsförbar. jag bara säger det att någon som kanske inte är lika känd som henne fast ha lite only fans, så betyder inte nödvändigtvis att den personen klarar av ett jobb för att han lägga upp lite nakenbilder på sig själv.

Därför frågar jag igen hur det fungerar rent rättsligt och logiskt enligt Försäkringskassan, hur ser de på detta? att jobba i sån klockan 07:00 till 16:00 är inte samma sak som att ta lite bilder på sig och tjäna pengar. Jag försvarar inte någon utan mer förklarar hur det ser ut och vill veta hur försäkringskassan tänker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in