2024-04-15, 22:12
Medlem
BO var en springis
Han sålde Kicki och gräs bland annat, via snap. Det vet varje tonåring i stan. Klart att han inte sa det till föräldrarna
Jag vet detta, ingen spekulation.
Citera
2024-04-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Var det någon som fanns med på den s.k Norrköpings dödslistan? ”Fetknoppen, internetgangstern, Anabola horan osv”

Nej han fanns inte med på den så kallade listan
Citera
2024-04-15, 22:22
Medlem
eleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Men om du läser om alla dessa skjutningar, och ser bilder, så är det INTE Mattias eller Victor som är inblandade. Det är alltid samma klientel från förorterna. Visst är det många kommentarer som inte alltid är så vänliga. Men vi som är äldre, minns hur det var på den gamla goda tiden, då fanns inte dessa gängkriminella som skjuter och mördar. Och dessutom så kan helt oskyldiga drabbas.

Och det finns något som heter föräldrar-ansvar. Denna mammas två söner blev kriminella, och den andra brodern sitter i fängelse. Och sedan så blir det väl en snyftartikel om att detta är "samhällets fel".

Och hur många svenska barn i hans ålder umgås med gäng? Det är inte många. Och som sagt, oskyldiga kan drabbas också. De har själva valt den kriminella vägen, och då ska vi känna medlidande för att de förstör samhället? Tidigare var Sverige ett att världens säkraste länder, men ligger nu i topp när det gäller dödligt skjutvapenvåld i Europa. Så det är väl inte underligt att det finns så mycket hat?

Hur ofta kan man läsa om etniska svenskar som lever detta liv?

Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men du måste ju förstå att många många är jäkligt lessa på den situation som invandrarna försätter Sverige(som på kort tid i takt med invandringen utvecklats från ett av världens tryggaste länder till ett inferno av skjutningar, rån och sprängningar) i.

Jo jag är född på 80-talet, så jag minns också tiden innan alla skjutningar och sprängdåd. Jag är fullt medveten om problemen, jag förnekar dem absolut inte. Jag är också jävligt less på situationen som den är, vi har enormt stora problem i Sverige och det är jättehemskt hur det har blivit. Men det jag menar är att väldigt väldigt många här uppenbart bara generaliserar och visar ett omänskligt och respektlöst beteende med sina kommentarer. Vad är det för självgoda jävla as som känner behov av att avhumanisera folk på det här sättet.

Så ser det ju ut i mer eller mindre varenda flashbacktråd likt denna. Men samma sekund man får reda på att brottsoffret är svensk/ljushyad (exempelvis pappan i Skärholmen), då jävlar svänger det och kommentarerna låter plötsligt helt annorlunda än vad de gjorde sekunden innan.

Och det är helt iq-befriat av alla att utgå ifrån att han var kriminell, bara för att hans bror sitter häktad misstänkt för att ha rånat någon. Hans övriga familj då, som inte är kriminella, varför antar man inte att han är som dem? För ni alla har ju säkert valt att leva exakt samma liv, ha samma åsikter och tankar, moral, drömmar, intressen, personlighet osv. som era syskon?! Helt jävla efterblivet. Det är den här typen av människor som får träningsvärk i hjärnan av att räkna ut 2+2!

Och det verkar ju trots allt som att pojken faktiskt inte alls var kriminell. Faktiskt så verkar han ju ha varit som vilken 16-åring med framtidsdrömmar som helst. Och det är i vilket fall som helst tragisk, även om han nu var kriminell, han har han fått betala med sitt liv. Och hans föräldrar har förlorat sitt barn.
Så håll käften och skäms på er alla som sitter och skriver en massa skit om ett mördat barn. Jag avslutar med samma ord som i mitt förra inlägg, visa lite mänsklig jävla respekt.
Må han vila i frid 🙏🏼
Senast redigerad av eleo 2024-04-15 kl. 22:31.
Citera
2024-04-15, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen20117
Vem är brodern som de ville åt ?
Sökte på krimfup med samma efternamn, finns ett par st

https://www.krimfup.se/search?name=Hussein&ssn=&place=Norrk%C3%B6ping&cri me=

Zakariy*
=e
Citera
2024-04-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen20117
Vem är brodern som de ville åt ?
Sökte på krimfup med samma efternamn, finns ett par st

https://www.krimfup.se/search?name=Hussein&ssn=&place=Norrk%C3%B6ping&cri me=

Husse!n Husse!n. Kallad Husse han är typ ett år äldre än BO
Citera
2024-04-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleo
Jo jag är född på 80-talet, så jag minns också tiden innan alla skjutningar och sprängdåd. Jag är fullt medveten om problemen, jag förnekar dem absolut inte. Jag är också jävligt less på situationen som den är, vi har enormt stora problem i Sverige och det är jättehemskt hur det har blivit. Men det jag menar är att väldigt väldigt många här uppenbart bara generaliserar och visar ett omänskligt och respektlöst beteende med sina kommentarer. Vad är det för självgoda jävla as som känner behov av att avhumanisera folk på det här sättet.

Så ser det ju ut i mer eller mindre varenda flashbacktråd likt denna. Men samma sekund man får reda på att brottsoffret är svensk/ljushyad (exempelvis pappan i Skärholmen), då jävlar svänger det och kommentarerna låter plötsligt helt annorlunda än vad de gjorde sekunden innan.

Och det är helt iq-befriat av alla att utgå ifrån att han var kriminell, bara för att hans bror sitter häktad misstänkt för att ha rånat någon. Hans övriga familj då, som inte är kriminella, varför antar man inte att han är som dem? För ni alla har ju säkert valt att leva exakt samma liv, ha samma åsikter och tankar, moral, drömmar, intressen, personlighet osv. som era syskon?! Helt jävla efterblivet. Det är den här typen av människor som får träningsvärk i hjärnan av att räkna ut 2+2!

Och det verkar ju trots allt som att pojken faktiskt inte alls var kriminell. Faktiskt så verkar han ju ha varit som vilken 16-åring med framtidsdrömmar som helst. Och det är i vilket fall som helst tragisk, även om han nu var kriminell, han har han fått betala med sitt liv. Och hans föräldrar har förlorat sitt barn.
Så håll käften och skäms på er alla som sitter och skriver en massa skit om ett mördat barn. Jag avslutar med samma ord som i mitt förra inlägg, visa lite mänsklig jävla respekt.
Må han vila i frid 🙏🏼

Har du missat vad som står i inlägg #146 ?
Citera
2024-04-16, 00:14
Medlem
Millediablos avatar
Citat:

Må han vila i frid 🙏🏼
Eget val, eget ansvar
Citera
2024-04-16, 00:28
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueSeraSera
Nu verkar han ju inte varit speciellt kriminell. Killen hade bra betyg, och hade andra tankar om framtid och vilket gymnasie han skulle välja. Sen har ju någon skrivit att han varit en springis men det vet jag inget om. Men så jävla låg nivå på flashback när folk går in i trådar en solig dag och kommenterar så som du gör och det enda du skriver är att du inte har något emot unga brottslingar som dör, so what? Andas lite och gå ut i solen och ta en promenad.

Yes, ska dra ut och ta en promenad vetandes att världen har blivit lite säkrare för oss laglydiga.
Citera
2024-04-16, 06:48
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distad
Vilken invandrargruppering tillhörde BO?

Borde inte Norrköping snart evakueras med tanke på att det råder öppet krig på gatorna?
Titta på var i staden våldet sker, Lindö?
Man kan i princip se norrköping uppdelad i tårtbitar där varje tårtbit representerar en stadsdel, Navestd, (Atrium), Hageby, Smedby, mfl områden tillhör områden med högre invandrartäthet och är områden där det inkasseras olika ekonomiska bidrag på ett eller annan sätt. INTE lika vanligt i området Lindö där många bor i fina villor, med inte att förglömma att våld sker även där, dock inte lika uttalat.
Citera
2024-04-16, 07:02
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 011jenny
Hur i hela helvete kan du skriva så!?!?? Hur fan vet du att han är gängkriminel????
Dessutom om ”Finpundarna” som snortar kokain i de fina salongerna och i stadens finaste kvarter inte köpte så djävla mycket knark skulle det väll knappast finnas ngn marknad va??? Det är idiotiskt att tro att det bara är i ”utsatta” områden skiten finns!!! Så många ”direktörer” hög uppsatta osv i stan behöver nässpray för att snoken är förstörd! Samma folk som sen skriker om högre straff!!!

Ditt argumentationsfel kallas whataboutism.
(Det vore nog i sak bättre för samtliga om dessa konsumenter kunde avstå alternativt fixa hit och handla sitt egna skitknark sinsemellan.)

Vidare är det ett faktum att det som hänt har kostat samhället något enormt att ta hand om och det rör sig om en grupp som ofta redan är en nettoförlust för välfärden ens utan att dom säljer knark och blir skjutna
Citera
2024-04-16, 07:19
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:

Må han vila i frid 🙏🏼

Det finns något som kallas för "mönsterigenkänning", något som alla fungerande människor använder för att hålla sig själva och sina närmaste säkra.
Om du gång på gång på gång ser och hör att vissa negativa handlingar har begåtts av gubbe med grön hårfärg, då kan du tillslut anta att nästa gång en negativ handling sker att det är en gubbe med grönt hår - och med stor sannolikhet ha rätt. Det betyder inte att alla negativa handlingar begås av gubbar med grönt hår, det betyder inte att alla gubbar med grönt hår är dåliga - däremot så är mönstret registrerat och uppmanar dig till fortsatt försiktighet.

Om vi läser att en somalieunge, med kriminell bror, blivit skjuten i ett typiskt problemområde så kan man med stor sannolikhet anta att han själv var inblandad i nåt skit.
Det har varit regel i majoriteten utav dessa fall - då och då händer det att man går på oskyldiga i familjen men hur ofta är det, 5%? 10%?

Sen så är det självklart att vi svenskar känner större medlidande med en annan svensk än någon bajssomalie som inte har något i landet att göra. På samma vis som en Palestinier känner större medlidande för en annan palestinier än en israelisk jude.
Citera
2024-04-16, 07:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdragsfotograf
Titta på var i staden våldet sker, Lindö?
Man kan i princip se norrköping uppdelad i tårtbitar där varje tårtbit representerar en stadsdel, Navestd, (Atrium), Hageby, Smedby, mfl områden tillhör områden med högre invandrartäthet och är områden där det inkasseras olika ekonomiska bidrag på ett eller annan sätt. INTE lika vanligt i området Lindö där många bor i fina villor, med inte att förglömma att våld sker även där, dock inte lika uttalat.

Haha, inte lätt att ta staden i försvar dessa dagar. Vi har ju sett här på fb att buset tar sig uttryck på andra ställen i Norrköping än Hageby, Navestad och Smedby..

Det var ju inte länge sedan det inträffade ett mord i Klockaretorpet som ligger på andra sidan stan.

Sedan sprängde de ju nästan ett helt hyreshus i luften i centrum(mellan Kungsgatan och folkparken).

Och så har vi den grova misshandeln av advokatkvinnan som det pratas om nu nära Östra promenaden, också i centrum(Skepparegatan?).

För att inte tala om skadegörelsen på det 100-tal bilar i Lagerlunda som det också snackas om nu.

Visst, Lindö är lugnt, men det är väl också den finaste stadsdelen i Norrköping? Ligger ju en bra bit från centrum. Det är väl där Jockiboi huserar, alltså Jocke & Jonna-jocke. Palla att se honom hela dagarna. Lindö-ungar lär förresten lida av allergier pga dålig luft där ute, industriutsläpp?

Sedan kanske man inte får hela bilden av en stad genom att bara läsa, men Norrköping gör inget gott intryck dessa dagar iaf, det måste du nog hålla med om.

Fan, skjuta ihjäl en 16-åring mitt inne i ett barnfamiljs-område är ju helt sjukt. Även om det inte är så mycket svenskar som bor i området, så lär det ju vara många skötsamma familjer som bor där ändå, med tanke på att det är (uteslutande?) enplans familjebostäder i området, inte höghus som i Hageby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in