2024-04-11, 22:25
Avslutad
Börjar fan värma upp mer och mer till Rune. Han påminner lite om mig själv: kanske inte nödvändigtvis hårdaste eller bästa forehanden eller backhanden eller ens serven; men han har bollar, testiklar. Hela trepacket, liksom. En alfa. Han har det där som Stephen King kallade Det.

Synd att Musetti rök. Alcaraz skadad igen, och ingen Rafa. Svettig seger för Tsitsipas mot Zverev, men det var väl annars hans största vinst på år och dag: han har fan gått ner i avloppet sen nåt år tillbaka.

Ser gärna Ruud göra bra ifrån sig också. Jag hatar Norge och Danmark lika mycket som alla andra ( ), men i tennisen ser jag dem gärna på toppen!
Citera
2024-04-13, 18:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Svettig seger för Tsitsipas mot Zverev, men det var väl annars hans största vinst på år och dag: han har fan gått ner i avloppet sen nåt år tillbaka.

Tsitsipas i final.

Den fan borde spolas ner helt i avloppet så man slipper se hans fula tryne dyka upp.

I slutet av matchen mot Sinner var Tsitsipas i det närmaste utslagen när Sinner blev halt och tappade sin förmåga till normalt spel. Fyra raka snabba game vände till seger.
Efter matchboll vrålar äcklet högt och länge med armarna högt i skyn som om han gjort underverk.

Sinner känner sig tvingad att halta långt in på grekens banhalva för att få skaka hand.
Citera
2024-04-13, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tsitsipas i final.

Den fan borde spolas ner helt i avloppet så man slipper se hans fula tryne dyka upp.

Gillar honom inte heller jättemycket, men finns andra jag ogillar mer. Troligen Zverev, tex.

Grymt av Ruud. Fan var det för dubbelfel på matchballen dock?

Sjukt att Rune fick en varning för att hyscha publiken, medan Novak inte fick ett skit när han skrek STFU.
Citera
2024-04-13, 23:02
Medlem
FreeFromOpressions avatar
Följt tennis ända sedan 80talet. Juggen Djokovic är mot alla odds bäst. Vid 36 års ålder fortfarande vara etta på atp listan och dessutom goat.
Citera
2024-04-14, 07:58
Medlem
Har alltid stört mig på att Ruud gjort så släta insatser mot topp-3. Aldrig tagit set på Djokovic, aldrig tagit set på Sinner. Osv. Igår var ett stort "äntligen". Även om Gioco må vara både gammal, ur form, samt måttligt motiverad. Tidigare har man aldrig haft någon anledning att heja på Ruud, när man vet att han ändå skulle göra slät insats mot toppspelare lite senare i turneringen. Bättre då att heja på andra som kan göra det bättre. Äntligen kan man börja heja på Ruud. Och vad var det för matchboll? Gioco som alltid levererat ess på ess på ess när han har haft breakboll eller matchboll emot sig. Dubbelfel?

Jag har aldrig haft något direkt emot Tsitsipas. Han har ju ändå lyckats slå Djokovic ett par gånger. Bra högstanivå. Men hans kräftgång på sistone, finns inte mycket att gilla där.

Som nybliven Ruud-fan håller jag på norrbaggen idag.
Senast redigerad av psonpson 2024-04-14 kl. 08:09.
Citera
2024-04-14, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Och vad var det för matchboll? Gioco som alltid levererat ess på ess på ess när han har haft breakboll eller matchboll emot sig. Dubbelfel?

Som han gjorde mot Nadal på matchbollen två gånger i French Open, var väl final båda gånger? 2010 och 2014, kanske?

Nästan värre var för övrigt bollen vid 0-15. Djokovic går fram på nät och tokbränner en volley på en retur från Ruud som dessutom höll på att gå ut - grafiken visade det, med typ 1 meter. Så gjorde han mot Wawrinka en gång.

Djokovic har alltid varit både ett mentalt monster och bräcklig på samma gång.

Yes, idag håller vi på norrbaggen!
Citera
2024-04-14, 15:24
Medlem
Masingas avatar
Har Eurosport kvar rättigheterna för GS?
Citera
2024-04-14, 15:51
Medlem
Kass-per
Citera
2024-04-14, 16:40
Medlem
flippwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har Eurosport kvar rättigheterna för GS?

ja tror det!
Citera
2024-04-14, 16:41
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
ja tror det!
Bra, man saknar Tomsvik även om Fidde e grym.
Citera
2024-04-15, 10:38
Medlem
FreeFromOpressions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Som han gjorde mot Nadal på matchbollen två gånger i French Open, var väl final båda gånger? 2010 och 2014, kanske?

Nästan värre var för övrigt bollen vid 0-15. Djokovic går fram på nät och tokbränner en volley på en retur från Ruud som dessutom höll på att gå ut - grafiken visade det, med typ 1 meter. Så gjorde han mot Wawrinka en gång.

Djokovic har alltid varit både ett mentalt monster och bräcklig på samma gång.

Yes, idag håller vi på norrbaggen!
Man kan inte vara båda, antingen eller. Juggen Djokovic hade aldrig blivit goat och vid 36 års ålder etta på atp listan om han inte vore ett mentalt monster. Han har bevisat bortom allt tvivel att han är ett mentalt monster, bäst inom tennis och förtjänar att vara goat. Han förlorade ett par matcher so what, det är vad han lyckats med i det mesta som räknas.
Citera
2024-04-15, 15:20
Medlem
Mikael Ymer har ändrat sig och planerar föga förvånande comeback när han är fri att spela igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in