Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
På förhand trodde jag att Milla, även om hon var formsvag tidigare under veckan, skulle klara av att åka 5 km så att de flesta andra skulle ha svårt att hänga med och det var ju premissen för att jag var kritisk mot den svenska laguttagningen. Jag har aldrig betvivlat Crüsells kapacitet även om hennes spurtförmåga är något oklar. Jag tyckte därför att man skulle låta de två åkare med starkaste kapacitet åka de två första sträckorna så att det svenska laget optimalt sett skulle ha en rejäl lucka inför sträcka tre. Sedan skulle Näslund på siststräckan antingen få gå ut i ledning och kunna åka lugnt från starten eller så skulle hon hänga sig med i ryggen hela sträcken och sedan skulle hon spurta ned (Milla) på upploppet. Nu var det ju väldigt glädjande att Sverige åkte så bra och det blev guld men jag menar att det fanns fog för att vara kritisk mot den svenska laguttagningen.

Sedan under loppet fanns det ju lägen när jag inte trodde på svenskt guld och det var ju i sådant läge som jag skrev mina negativa kommentarer (vilket jag tyckte var rimligt just då).

Håller helt med i detta och jag är övertygad om att Sverige hade vunnit stafetten även med denna laguppställning. Men det får vi aldrig veta. Hade Milla varit i normal form så hade Sverige inte vunnit stafetten med den uppställning som var. Crusell tar inte in 21 sek på Milla i normalfallet.
Citera
2024-04-13, 17:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Jörgen Nordhagen, som efter detta mästerskap valde att satsa helt på cykling, blev i dag trea på Liège-Bastogne-Liège för U23-cyklister. Det kommer säkert att gå riktigt bra för honom framöver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback