• 8
  • 9
2024-04-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det spelar inge roll vilket himla jobb du har, om du bryter kontraktet så får du gå på dagen.

Nej, så fungerar det verkligen inte…

Citat:
Det har hon gjort om hon ljuger om sin situation i säkerhetsklassat jobb.

Som sagt, det beror på omständigheterna.

Citat:
Aja, tror inte vi kommer längre än så här.

Det tycks inte så, men det grundar sig nog mest i att du inte riktigt verkar ha koll på hur det fungerar på den svenska arbetsmarknaden och vilka lagar som reglerar detta.
Citera
2024-04-12, 21:06
Medlem
Jag vet inte ens vad ett säkerhetsklassat jobb är, så den diskussionen är inte relevant egentligen i tråden.
Citera
2024-04-12, 21:25
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lola0001
Jag vet inte ens vad ett säkerhetsklassat jobb är, så den diskussionen är inte relevant egentligen i tråden.
Det är bra
Citera
2024-04-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Känns rätt skönt att andas ut va? När man inte vet så kan man måla upp det värsta. Det gjorde jag när jag stod i skuld till en privatperson på över 100 000. Lade mig om kvällen med en klump i magen. Tills det plötsligt ordnade sig.
Hu, det måste varit en jävligt stor klump kan jag tänka mig. Härligt att det löst sig även för dig.
Citera
2024-04-12, 21:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Hu, det måste varit en jävligt stor klump kan jag tänka mig. Härligt att det löst sig även för dig.

Tack.
Citera
2024-04-12, 22:43
Medlem
tomatlarss avatar
Du får väl berätta för din arbetsgivare varför det är som det är och att det inte igentligen är du som har slösat bort dina pengar och samtidigt fråga om det är möjligt att jobba över och dra in lite exsta så är skulden snart borta.
Citera
2024-04-12, 22:45
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
På säkerhetsklassade jobb, så är nog detta grund för avsked.

Och för att göra TS ännu mer nojig, så är det så att TS är skyldig att säga till om sådana här problem. Så ja, nu har hon verkligen brustit i tillit och det är nog grund för avsked.

Jag tycker att du TS skall ta och låna 35 k från en polare.

Jag förstår det.
Citera
2024-04-12, 22:48
Medlem
Citat:
Jobbar inte på ett stort företag och vet hur inställningen är till sånt här. Plus att jag har en tjänst som är mindre lämplig om man har skulder.
Men betalar du av dessa 35 000 är du ju skuldfri hos fogden då kommer du inte att förlora jobbet. Jobbade som ekobrottsutredare förut, inte ens där förlorade man jobbet på grund av skulder som du betalt
Citera
2024-04-12, 23:41
Medlem
pieces avatar
Ingen fattar, här är situationen att min respektive förlorar jobbet om jag blir skuldsatt och inte klarar av det. Det är nedsidan med säkerhetsklassade jobb.

TS inte läst hela, men hör av dig om du behöver lite hjälp.
Citera
2024-04-12, 23:51
Medlem
Redisas avatar
Du kommer nog inte bli sparkad.
Kontakta läkare och psykolog för att få lite hjälp med ditt mående. Det ordnar sig ska du se!
Citera
2024-04-12, 23:54
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece
Ingen fattar, här är situationen att min respektive förlorar jobbet om jag blir skuldsatt och inte klarar av det. Det är nedsidan med säkerhetsklassade jobb.

TS inte läst hela, men hör av dig om du behöver lite hjälp.
Det måste finnas rimlig gräns för att en skuld ska ge sådana verkningar som avsked.
Citera
2024-04-13, 01:22
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jag har efter ett fruktansvärt tufft år så gott som kommit ikapp ekonomiskt. Har inte spelat eller supit bort mina pengar men har använt över mina tillgångar för att kunna hjälpa mina barn som haft det tufft på olika sätt.
Nu sitter jag med den sista skulden hos KFM som är på 35.000kr och om typ några dagar kommer det bli löneutmätning på denna jäkla summa. Jag har varit i kontakt med KFM och sagt att jag kommer kunna betala detta när lönen kommer 25:e men verkar inte som det spelar ngn roll.
Nu har jag en fruktansvärd ångest som bara den som varit i min sits kan förstå. När väl min arbetsgivare får veta att jag har löneutmätning kommer dom göra allt för att bli av med mig. Jag kommer att gå från att vara väldigt omtyckt pga att jag gör ett bra jobb till att sjunka väldigt lågt!
Jag orkar inte, vad gör jag? Att ta mitt liv kan jag inte för måste tänka på barnen.
Mitt hjärta slår så snabbt hela tiden, kan inte äta och mår illa. Samtidigt måste jag hålla ihop för att inte visa ngt hemma.

Det är så orättvist när jag kämpat så och nu hänger det på två veckor så kommer mitt liv sabbas. Har alltid varit ärlig, arbetat och hjälpt min familj men hamnat i denna sitsen.

Snälla ge mig lite styrka.

35 tusen är ingenting. Kan du inte låna det av någon? Det finns folk som har en miljon hos kronkalle 35 k är en piss i Mississippi. Det fixar du inget må dåligt över.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in