Citat:
Ursprungligen postat av
LineKA
Jag tycker lägenheten är jättefin men slås av två saker.
1. Att hon kunnat köpa en lägenhet på en av Stockholms finaste och mysigaste gator exakt där hon och Pontus drömt om, men när man vaknar i sovrummet ska det kännas som ett hotellrum i Paris. Varför??
2. Inget matsalsbord (när det uppenbarligen finns plats) utan bara ett bord i köket eftersom hon och Pontus och Lynn får plats där. Är inte en stor del av hennes livsstil att umgås över mat och bjuda hem folk?
Reagerade också på det. Köket är ju ganska litet så får inte plats med ett matbord för flera, så blev förvånad att hon inte tänkte ha ett bord i vardagsrummet också. Som sagt var, det får ju plats, och hon verkar ju oerhört social.
https://www.instagram.com/p/C24OcTat...ExaGtsdzh2bA==
Citat:
Ursprungligen postat av
applesinjuice
Jag är förvånad över att så många av er tycker att det är Stockholms mysigaste gata. Personligen håller jag inte med allts. Har ni varit där på kvällen? Så mycket folk, många som skriker och är fula osv. Jag tycker att Mosebacke är tusen gånger mysigare, lugnare och mer avskilt.
Jag håller med angående planlösningen. Även om lägenheten är verkligen väldigt fin, så är planlösningen märklig och med bara morgonsol.
Haha, håller med! Runt Mariatorget är det väl delvis mysigt men lite för många missbrukare för min smak, om man vågar säga det. Och längre bort på Swedenborgsgatan känns det som något slags ghetto… men så långt går väl antagligen inte Elsa…
Mosebacke tusen gånger finare!
Men nu har Lynn så nära skolan att han kan gå själv, bara runt hörnet!
Och tydligen var detta deras drömlgh som båda var förälskade i och jämförde allt annat med (kompisar till dem hade bott där tidigare). Jag är kanske lite förvånad över det, tycker det är en ordinär lgh från den tidsperioden, dock alltid härligt med fönster i badrum, förstås. (Klart den är jättefin! Men finns så himla många jättefina att jag inte riktigt fattar varför just denna var deras eviga dröm. Men jättefint att de då äntligen fått den! Och på hennes födelsedag och allt!)
Ser inget konstigt med planlösningen alls?
Elsa skrev ju att lgh hade fönster i tre väderstreck så bara morgonsol kan det väl knappast vara.