2024-04-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sueidi
skapa förtroende hos vem? Christian? han är en nolla, vad skulle expo vinna på det?
angående källskyddsfrågan så vet jag faktiskt inte hur det funkar nu när Bilan har överlämnat uppgifterna i en privat konversation med en "journalistkollega" om man kan kalla CP för det. En läkare bryter ju inte mot sekretesslagen om den pratar om en patient med en annan läkarkollega, däremot om den skulle göra det offentligt i media typ är det ju en annan sak.
Ingen aning, spekulerar bara. Verkar så konstigt att Bilan som är en van journalist och van vid att granska extremhögern plötsligt beter sig så omdömeslöst. Vi har konstaterat att alkohol kan bidra till att man glappar lite väl mkt.
Men, ändå, det känns för billigt. Då saknar hon ju helt omdöme.

Ja,ja vi får la se.
Citera
2024-04-09, 21:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det hela beror väl på vad PG påstås ha läckt och om Bilan sagt att PG var källan? Att PG hängt på Expos kontor är knappast något som går under källskydd. Sedan blev det lite antiklimax att det rörde sig om marginellt betydelsefulla AfS. Få som bryr sig om vad som händer där.

Det var ju väntat att det skulle vara någon i de mer obskyra grupperna. Trodde du det skulle vara Åkesson eller?
Citera
2024-04-09, 21:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueidi
Bilan är ju både vacker och karismatisk så kan mycket väl tänka mig att CP fallit för henne.

Tycker du? Tycker hon är ful som stryk.
https://www.assarchristian.se/p/expo...or-pavel-gamov

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon har sina källor att skydda. Han har sina källor att skydda. Bilan kan anses att betraktas som en källa i förhållande till CP.

Oavsett om hans källa är en polis som brutit mot förundersökningssekretess, en läkare som röjt patientuppgifter eller en journalist som röjt en källa

OK. Som sagt jag är inte utbildad i juridik.
Citera
2024-04-09, 21:11
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Incel-killen fick inte ligga och försöker nu ta ut hämnd?

Snark. Kunde du inte komma på någon fyndigare one-liner, efter att ha läst tjugo av dessa innan du bestämde dig för att posta? Om han på två år inte fick ligga och nu vill ta ut hämnd, varför har han då inspelat material m.m., motsvarandes dessa två år av wallraffande?

/AI
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag får också den uppfattningen. Den här "granskningen" är rätt menlös. Swish-journalisten ligger med en semi-arbetslös frånskild f.d. Expo-journalist som sedan avslöjar saker till honom. Väldigt få bryr sig om Alternativ för Sverige. Jag är mer intresserad av information som berör Sverigedemokraterna. Ett parti över 20% av befolkningen kastar sin röstar på.

Det är ju precis det jag menar. Det lite skeva perspektivet här verkar komma sig av de flesta anser att vi som hänger på Flashback naturligtvis röstar ASF och är del av den "svenskvänliga rörelsen".
AFS är drygt hälften så "stora" som nyans.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag är inte jurist så jag är ute på hal is.
Jag tänker om någon källa talat med henne och hon är lösmynt och pladdrar på om sina källor. Oavsett om ACP haft en partnerrelation/vänskapsrelation eller wallraffat henne så kan väl inte han dömas för om han talar om hennes källor om hon varit slarvig? Han har ju inget avtal med hennes källor. Hur ser du på det?

Tillägg: Nej han har inget avtal med hennes källor. Så eventuellt skulle han kunna berätta vem han påstår är golaren, utan att berätta var han fått uppgiften.
Citera
2024-04-09, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
F.d. SD-aren Pavel Gamov är förrädaren. Vilka "politiker" har han varit med efter att han fick sparken från SD? Någon Daniel Vergara verkar vara nästa person till rakning?
https://twitter.com/AssarChristian/s...67943452979427

Vergara är fd expo-snubbe

Gamov snackade tydligen med Expo när han var med i SD också
Citera
2024-04-09, 21:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon har sina källor att skydda. Han har sina källor att skydda. Bilan kan anses att betraktas som en källa i förhållande till CP.

Oavsett om hans källa är en polis som brutit mot förundersökningssekretess, en läkare som röjt patientuppgifter eller en journalist som röjt en källa

Jag har lite dålig koll på vad som gäller juridiskt när det kommer till källskydd, men gäller källskyddet oavsett om källan i fråga säger att den vill vara anonym eller måste källan själv uttryckligen göra gällande att den vill vara hemlig för att det eventuellt ska kunna ses som brottsligt att röja dennes identitet?
Citera
2024-04-09, 21:18
Medlem
Är inte Pavel Gamov kusin med någon från extremvänstern/Expo? Vill minnas att jag sett en bild med dom två tillsammans.
Citera
2024-04-09, 21:19
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citera
2024-04-09, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
PAwel Gamov är snitchen

Vad är det med den sverigevänliga ivern att skjuta sig själv i båda fötterna? Makalöst.
Citat:
Och vem är Pavel Gamov? Kortfattat kan “P.G” beskrivas som en rysskopplad haverist som kastades ut ur Sverigedemokraterna, med huvudet före, efter att han hade plågat partiet med ständiga utpressningsförsök. Trots att Gamov var känd inom SD för att spela in och läcka information om partikamrater ansåg Alternativ för Sverige att han var en lämplig person att administrera partiets medlemsregister. Ett beslut som partiledare Gustav Kasselstrand än idag försvarar, trots massiva protester från partiets grundare.
Senast redigerad av Gopnikk 2024-04-09 kl. 21:25.
Citera
2024-04-09, 21:25
Medlem
Finns det någon som faktiskt pungat ut 700 kr för att ta del av det här ”scoopet”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in