2024-04-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoDenGalne
Israel genom sin lobby i eu och usa.

Så det är Israel, ett relativt nytt land, som är The Big Chief över världen? Ett land som för övrigt inte hade funnits utan övriga länder hade godkänt dem.

Det är alltså detta land som styr världen, har jag förstått saken rätt då?
Citera
2024-04-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoDenGalne
Självklart.
Trodde vi hade avhandlat temat för länge sedan. Ingen hemlighet att globalistiska zionister styr de flesta banker, investmentbolag, techbolag och väst politik 🫡

Så det är Judarna som styr världen alltså…

Där ser man.
Citera
2024-04-07, 17:06
Medlem
djunashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Så det är Israel, ett relativt nytt land, som är The Big Chief över världen? Ett land som för övrigt inte hade funnits utan övriga länder hade godkänt dem.

Vill även tillägga en fråga till denna

Enligt många här inne är Israel ingenting utan USA. USA ger Israel vapen, ammunition osv osv osv

Men om judarna nu styr världen (som samma människor påstår) så bör dem rimligen styra USA också. Är då ens lönt att påpeka att Israel inte är något utan USA för enligt er logik är USA och Israel mer eller mindre samma land. Förstår jag det rätt?
Citera
2024-04-07, 17:11
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipoopedmypants
Hoppas Iran använder sina 2 bomber till att förstöra Israel. Då slipper vi mycket problem i denna värld.
Eller en i Israel och en i Gaza
Citera
2024-04-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Holy shit……

Vad ska vi anse om detta?

Sanning eller en psyop för att USA ska anfalla Iran som Israels proxy? Elle fakenews?

Nej jag tror inte att det är över TS, du kan enkelt kolla vad som kan anses vara rimligt att anta händer vid en attack från någon av parterna på den här sidan:

https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

Den länken tar dig till en site som låter dig se på en karta den uppskattade omfattningen av en mängd olika atombomber, både statsägda och källarbyggen. Man kan även fylla i en del parametrar om det specifika vapen man undrar över effekten av inte finns med i listan.

Hur som helst, två mindre atombomber kommer inte utradera Israel, och Israel kan inte utradera Iran med vad Israel har tillgängligt. Men det finns ju fler intressenter i en eventuell konflikt tyvärr, så det hänger väl på hur de röstar, och rösträknar, i USA som vanligt.

Sen kan man ju undra om det inte trots allt är fake news. Iran skulle säkerligen hellre säga att de har tillgång till vapnen, och göra en testskjutning, än att faktiskt smyga med dem och bara skjuta iväg dem för att sen få oerhörda problem med diverse egna skador efter Israels återgäldning runt om i landet, systemkollaps i praktiken.
De håller inte tyst om detta i +10 år.
Citera
2024-04-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djunash
Vill även tillägga en fråga till denna

Enligt många här inne är Israel ingenting utan USA. USA ger Israel vapen, ammunition osv osv osv

Men om judarna nu styr världen (som samma människor påstår) så bör dem rimligen styra USA också. Är då ens lönt att påpeka att Israel inte är något utan USA för enligt er logik är USA och Israel mer eller mindre samma land. Förstår jag det rätt?

Det känns som att detta antagande ger fler obesvarade frågor än vad det faktiskt ger i form av svar…
Citera
2024-04-07, 18:39
Medlem
ta bort
Citera
2024-04-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Påminner om ett skämt jag läste nyligen.

En jude låg hemma och var allvarligt sjuk. Hans rabbi kom och hälsade på för att muntra upp honom. Innan rabbin gick frågade han om han kunde göra något för sin vän. "Ja", svarade den sjuke, "på köksbordet ligger en trave böcker jag läser för att bli på bättre humör, kan du hämta dem åt mig är du snäll"? Rabbin gick och hämtade böckerna, och blev förfärad när han såg titlarna! Det var bara massa antisemitiska böcker om konspirationsteorier! Han gick tillbaka med dem och ville veta vad det var frågan om. Den sjuke sken upp. "Jo men rabbi! Den judiska litteraturen är så deprimerande, den handlar bara om vårt lidande och slit. Men de här böckerna, de är ju riktigt festliga, i dem är vi allsmäktiga och styr hela världen"!

OnT: inte det minsta överraskande och helt säkert sant, Iran har en skaplig teknisk utvecklingsnivå och har arbetat medvetet med att framställa kärnvapen i över tjugo års tid. De skjöt upp sina första satelliter för över 15 år sedan och jobbar på sina leveranssystem, och Ryssland har hjälpt dem skaffa fissilt material och utveckla sina anrikningsprocesser ungefär lika länge. Om Pakistan kunde utveckla kärnvapen på 1970-talet och Sydafrika på 1960-talet så vore det ju rent märkligt om inte Iran skulle lyckas på 2020-talet. Eller för den delen, att USA kunde göra det på 1940-talet (80 år sedan!) talar ju för att kärnvapen inte är att betrakta som "high tech" längre.

Att ha kärnvapen och att använda dem är helt olika saker. Ryssland har ju t.ex hotat med det hundratals gånger sedan 2022 samtidigt som Putin sagt att de inte "är galna" (hans ord!). Det är mer sannolikt att Iran vill ha dessa för att t.ex hålla Saudiarabien på håll än för att göra Israel obeboeligt för all framtid.

För övrigt tror jag Undén i senare historieskrivning kommer att bli ihågkommen som en i den långa raden godhetsknarkande sossar som gjorde vad som kändes mest rättfärdigt men skulle visa sig vara väldigt kortsiktigt.
Citera
2024-04-07, 23:06
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
USA påstod som vi minns även att Irak hade massförstörelse vapen .
Nu visade det sig sen att så var inte fallet .

Det var ju inte konstigt att de gjorde det dock, då Irak tidigare hade såväl kemiska som biologiska vapen och ett långt framskridet kärnvapenprogram. De hade till och med en historia av att bruka nerv och senapsmedel i såväl krig som mot civila.

Det USA gjorde var att blint tro på uppgifter om att grannen köpt ny bil, då han historiskt sett gjort det vart tredje år, och sedan visade det sig att grannen faktiskt inte köpt ny bil den här gången.
Citera
2024-04-08, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag citerar aftonbladet nu

"När han som Pakistans främste vetenskapsman fick ordern att skaffa kärnvapen till landet tog han sig an uppdraget med stolthet. Via sin anställning hos ett företag i Holland kom han över ritningar på centrifuger som kunde användas för att utvinna plutonium."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ygga-karnvapen

Centrifuger för att utvinna plutonium? Aftonbladet visar sig på den styva sidan ser jag.

Plutonium utvinner man inte med centrifug utan med PUREX-processen, en lösningsmedelprocess.
Centrifuger kräver att man har en förening i gasform, uranhexafluorid är en sådan förening som man utgår ifrån vid anrikning av uran-235. Plutonium har ingen analog till denna förening så centrifuger är lönlöst att använda för utvinning av plutonium.

Det där med teknik är för svårt för journalister på aftonbladet.

Nej, Iran har inga kärnvapen. Då hade de provsmällt en redan och börjat yla om underkastelse riktat mot sina grannländer och 'store satan'...
Senast redigerad av ZAIZAI 2024-04-08 kl. 01:23.
Citera
2024-04-17, 14:17
Medlem
iaea varnade i slutet av 2023 för att iran har material till 3 bomber om dom anrikar det som är 60% upp till 90%

https://www.reuters.com/world/iaea-c...gh-2024-02-19/

men om dom har lyckats tillverka kärnvapen så borde dom väl hota med dessa?

är inte det största fördelen med kärnvapen? (att hota men inte använda)
Citera
2024-04-17, 14:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Holy shit……

Vad ska vi anse om detta?

Sanning eller en psyop för att USA ska anfalla Iran som Israels proxy? Elle fakenews?

Ok men om dom nu skulle ha två kärnvapen så kommer ett av dom fallera vid uppskjutningen
och sprängas väster om Tehran och den andra åker snett och exploderar över Mecka.
Mecka utraderas och Islams heliga stad går inte att besöka på tusen år.
Hela världens Sunnimuslimer förklarar jihad mot mullorna i Iran och ett regionalt storkrig utbryter
där USA & Co stöder Saudi och Ryssland, Kina och Nordkorea står på Iraniernas sida.

Meanwhile in Stockhom Sweden: George poppar popcorn och tittar på Al-Jazeera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in