Citat:
Ursprungligen postat av
FranzIam
Du hinner. Du ska av planet, ut, hämta upp katten och checka in. Du har ingen packning förutom katten. Det är hellugnt.
Säg att du landar enligt tidsplan 20.15. Folk sölar sig av planet, då är det 20.30 när du kommer av. Bagageutlämningen kan du skita i, du går mot utången. Klockan är då 20.45 när du står vid utgången.
Morsan är försenad med katten. Typiskt! Klockan är 21 när hon kommer.
Du har nu 1h och 50 minuter på att checka in och passera säkerhetskontrollen. Det är vanlig resenärstid.
Säg att du landar 12.20. Du sölar dig ut för att du har så jäkla mycket tid att göra dig av med. Klockan är 13 när du släpat dig genom utgången. Du står i ett kallt och blåsigt balkan utan något att göra. Du letar upp en restaurang för att käka lunch och sitter där så länge du bara orkar. Nu är klockan 15. Det är nästan 8 timmar kvar tills ditt flyg ska gå och 5h tills det är rimligt att ta emot kattskrället. Du tar en promenad för att döda lite tid. Du går så långt du orkar i regnet och blåsten. Sedan fryser du och vänder. Klockan är nu 15.30. Du har 4.5h kvar tills du kan ta emot katten. Du går tillbaka in i landside på flygplatsen för det finns ingen annanstans att ta vägen. Du sätter dig på en bänk och surfar på Flashback tills du ledsnar. Klockan är nu 16.30. Du har 3.5h kvar tills du kan ta emot katten. Du har ont i ryggen. Du är trött för du har flugit hela natten. Du kommer inte tillbaka in i flygplatsens luftterminal utan katt och incheckning. Det finns ingenstans att lägga sig och sova för vakterna vill inte ha folk som ligger och sover på landside. Du går på muggen. Klockan är nu 16.35.
Ta bara det tidigare planet om du har något att göra under timmarna som du ska vänta, typ dra hem till morsan.
Ja du har såklart rätt men jag valde det tidiga flyget pga om flyget dit är försenat eller om det är kaos i säkerhetskontrollen (läste några recensioner om flygplatsen att det har varit kaos i säkerhetskontrollen och det tagit nästan två timmar att komma igenom). Får hoppas jag överlever alla de timmarna i tristess. Värst är att jag har opererat mig nyligen så det är väl det som oroar mig mest men jag ska inte åka förrän om ca en månad. Men denna typ av operation tar väldigt lång tid på sig att läka.