Citat:
Ursprungligen postat av
DisneyMouse
Men skivan ser ut som precis som första annonsen, tror till och med jag fått en DVD med fel skiva i.
Jag har inget exemplar av filmen i fråga, men Sony är rätt duktiga på att släppa nya utgåvor av filmer med identiska skivor som tidigare. Inte lika mycket som Warner och Universal visserligen men det förekommer ändå.
Alltså kan det mycket väl vara så att skivan med filmen på är densamma på båda utgåvorna, men att den senare saknar den andra skivan med bonusmaterial. Just Bron över floden Kwai vet jag restaurerades i 4K för rätt längesedan, typ runt 2009/10, och det är den mastern som alla utgåvor sedan dess har baserats på.
EDIT: Gjorde en liten koll på DVDBeaver (som jag ofta avråder folk från att avnända) och det verkar åtminstone som att den riktigt gamla DVD:n från 2000 har filmen uppdelad i två separata titlar, varpå det är en per lager. Har aldrig sett det tidigare vad jag vet.
http://www.dvdbeaver.com/film2/dvdreviews27/bridge_on_the_river_kwai.htm
Citat:
The film has been split into two files, each contained on a layer of the dual layer disc. This results in an unusually long layer change on most players. Why this was done I have no idea.
Den har svensk text så antagligen fick vi samma utgåva i Sverige.