2024-03-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
MGM ägde (äger, eller hur det nu är, lgh såldes strax innan mordet men lite oklart om försäljningen är helt klar eller inte) bostadsrätten. BO var inte släkt eller ingift, men hade en relation med en av MGM. Exakt motiv finns inte än

Ganska troligt är "heder" motivet.
Citera
2024-03-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har rätt, inte minst gränsen till Kalifornien är nog typ den sista han borde försökt sig på. Vad vet man han kanske längtade hem till Svedala…

I teorin kanske usa tar emot anhörigasylanter, jag vet inte, men då kan man ju inte ha en mordlysning på sig… Svårt förstå hur han tänkte.
Han kanske inte förstår att 1. Länder samarbetar kring internationella efterlysningar 2. Om han har falsk pass att tex fingeravtryck eller ansiktsigenkänning kan avslöja honom 3. Att brottet ses som allvarligt i västvärlden även om det är något som är helt ok att göra i hans kultur

Appropå ansiktsigenkänning, dom felaktiga bilderna på Farid som Expressen publicerat, har expressen hämtat dom från typ FB eller fått dom av polisen. Hade ju varit kul om man skickat ut en bild med efterlysningen internationellt och så är det fel person på bilden...
Citera
2024-03-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vad förutsägbara de är, det är ju precis vad flera posters förutspådde om det är Elk Grove de är på väg till.

Så vi har 19-åringen fångad påväg in till Tyskland. 25-åringen fångad påväg in till USA. Medveten strategi att dela på sig eller har de ingen plan, är allt high chaparall nu för MGM + MGK?
Jag tror 19-åringen blev kastad under bussen och att resten hade en gemensam plan. 19-åringen tillhör Farids släkt och inte WKs och det verkar vara WKs släkt som skött detta, så inget större intresse av att ta hand om 19-åringen.
Citera
2024-03-28, 23:20
Medlem
Jag har följt hela tråden. Tänker på Knutby. Hur orkar vissa människor jiddra så in i helvete mycket till och med ända in i mord? For a few dollars more...? Det övergår mitt förstånd att vissa kan tro att de tillhör en klan som är *världsledande* när man håller på med enbart jidder och småsintheter.
Citera
2024-03-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Så då var man tillbaka efter en veckas semester. Läste tidigare ikväll att en 27-årig kvinna även är häktad i sin utevaro.
Jag tänker väl som de flesta andra här att det är WK’s syster Humir*

Jag kollade henne nyss på ratsit för att se om åldern stämde, där står det att uppgifter om adress saknas (tidigare stod det juh Hallonbergsvägen). Tror aldrig jag sett det nånsin tidigare då man måste ha en folkbokföringsadress i Sverige. Kan hon flyttat från landet?
Jag har heller inte hittat ett motiv till varför man skulle mörda någon och lägga han i en väska.

En annan sak jag funderat lite över och kollat lite då och då är den första misstänkta BO vi hade Khal*d Alm*lhem (*e) som juh gick in som ny styrelsesuppleant på morddagen 7/3 samtidigt som WK och hennes syster HK lämnade sina uppdrag som styrelseledamot och styrelsesuppleant.

Den sista uppdatering han gjort på sin facebook är 10/3 (samma dag som väskan hittades). Sedan dess (18dagar) har han inte gjort en enda uppdatering, och innan dess var han ganska aktiv i sina uppdateringar.
2/3
1/3
28/2
27/2
20/2
19/2
18/2
14/2
13/2
12/2
En slump eller är han oxå inblandad?

Intressant! Även om han är aktiv på andra sidor enligt annan person. Eventuellt har någon/några skrivit till honom eller på något sätt uppmärksammat honom om det som skrivits här inne bla och att han ändrat inställningarna på sina inlägg till icke-offentliga sedan nån gång runt 10/3? Eller så försöker han hålla låg profil för att han vet något...
Citera
2024-03-28, 23:24
Medlem
Citat:
Intressant! Även om han är aktiv på andra sidor enligt annan person.

Ja länken till Github är länkad från personens egen hemsida. Så där är han aktiv.
Citera
2024-03-28, 23:31
Medlem
Citat:
Intressant! Även om han är aktiv på andra sidor enligt annan person. Eventuellt har någon/några skrivit till honom eller på något sätt uppmärksammat honom om det som skrivits här inne bla och att han ändrat inställningarna på sina inlägg till icke-offentliga sedan nån gång runt 10/3? Eller så försöker han hålla låg profil för att han vet något...

Ja så enkelt kan det såklart vara att han ändrat inställning på fb bara. Han verkar rätt tekniskt lagd och utvecklar bla appar så från början när vi trodde han var BO så trodde jag med tanke på bolagsskiftningen att han hade utvecklat nån app till wk och hon typ varit missnöjd och inte ville betala vad det kostar att utveckla.
Citera
2024-03-28, 23:31
Medlem
Citat:
Jag hoppas polisen kollar upp WKs syster. Hon har ju tillsammans med WK gått ur bolagen, om WK gått ur för att hon planerat ett mord vad har hon sagt till sin syster?
Tog bara två veckor för polisen att efterlysa henne, hade varit intressant å få veta om hon stack med dom andra eller har lämnat landet senare... Jag hoppas nästan hon lämnade landet med dom andra, annars känns det som att polisen gjort en miss här som inte stoppat henne innan hon tagit sig ur landet.

Humaira saknar nu folkbokföringsadress på ratsit och birthday, men den finns kvar på MRkoll, det verkar inte vara att hon har dolt uppgifterna (Såsom syster SK har gjort) utan hon verkar helt sakna adress? Förstår inte riktigt hur det är möjligt, man måste väl vara folkbokförd någonstans enl skatteverket? HK står för övrigt fortfarande som verklig huvudman på DS Bilauktioner, men kan ju vara ouppdaterat.

Syster SK verkar inte vilja ha med detta att göra öht, dolt sina uppgifter överallt. Jag undrar om hon brutit med familjen? Lämnat kulturen? Hon verkar gå en annan väg med studier och studentliv. Blir inte förvånad om hon snart har bytt efternamn...
Citera
2024-03-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Så då var man tillbaka efter en veckas semester. Läste tidigare ikväll att en 27-årig kvinna även är häktad i sin utevaro.
Jag tänker väl som de flesta andra här att det är WK’s syster Humir*

Jag kollade henne nyss på ratsit för att se om åldern stämde, där står det att uppgifter om adress saknas (tidigare stod det juh Hallonbergsvägen). Tror aldrig jag sett det nånsin tidigare då man måste ha en folkbokföringsadress i Sverige. Kan hon flyttat från landet?

Vissa sidor kan man få bort information ifrån men hon är folkbokförd där fortfarande.

Något som jag funderat på är om Hum*Ira lever i synd hon också. Hennes make som hon är gift med heter Y*hy* Mujz på Facebook och uppges bo i Sydney och de gifte sig 19 februari 2017 och då bodde hon ju här i Sverige. Nu verkar hon ju bo med en annan man.
Citera
2024-03-28, 23:33
Medlem
Men jo käre Khaled lever i högsta grad han sitter ikväll och söker hyresgäster. "Välkommen till ditt nya hem! Denna charmiga lägenhet erbjuder bekväma bostadsutrymmen och moderna bekvämligheter. Med ett sovrum och en vardagsrum. Belägen i ett centralt område har du enkel tillgång till närliggande butiker, restauranger och transporter." Lägenheten är länkad att den är i Husbytrakten men det är oförklarligt att han annonserar den i en arabisk grupp, i Borlängetrakten och i fler grupper i Stockholm. En etta för 11 000. Bilderna är inte så tilltalande, ostädat i lägenheten på bilderna och inte direkt en lyxig lägenhet. Vart är Khaled på väg? Mexico? Haha
Citera
2024-03-28, 23:34
Medlem
Citat:
Han kanske inte förstår att 1. Länder samarbetar kring internationella efterlysningar 2. Om han har falsk pass att tex fingeravtryck eller ansiktsigenkänning kan avslöja honom 3. Att brottet ses som allvarligt i västvärlden även om det är något som är helt ok att göra i hans kultur

Appropå ansiktsigenkänning, dom felaktiga bilderna på Farid som Expressen publicerat, har expressen hämtat dom från typ FB eller fått dom av polisen. Hade ju varit kul om man skickat ut en bild med efterlysningen internationellt och så är det fel person på bilden...

Bilden är från hans Facebook och det är en modell bild (vet dock inte vilken modell det är)
Citera
2024-03-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Men jo käre Khaled lever i högsta grad han sitter ikväll och söker hyresgäster. "Välkommen till ditt nya hem! Denna charmiga lägenhet erbjuder bekväma bostadsutrymmen och moderna bekvämligheter. Med ett sovrum och en vardagsrum. Belägen i ett centralt område har du enkel tillgång till närliggande butiker, restauranger och transporter." Lägenheten är länkad att den är i Husbytrakten men det är oförklarligt att han annonserar den i en arabisk grupp, i Borlängetrakten och i fler grupper i Stockholm. En etta för 11 000. Bilderna är inte så tilltalande, ostädat i lägenheten på bilderna och inte direkt en lyxig lägenhet. Vart är Khaled på väg? Mexico? Haha
Är det hans då? För jag hade för mig att han bor i Jordbro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in