2024-03-28, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MY-SOUL-IS-ON-FIRE
Man ska inte ha med folk att göra IRL för det är sällan det leder till nåt bra.
Nja, det gäller om dom är åt vänsterhållet. Är det nazister så blir det ju givetvis ett trevligare umgänge.
Citera
2024-03-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetaThunberg
1. För att det är socialt accepterat bland deras umgänge.
2. För att det är skönt att stäcka på benen och byta miljö.

Alltså, jag håller med dig- det är inte speciellt trevligt och ja gränsen går väl runt 30 eller strax under kanske.
Men dom har 100+ vänner i mobilen som dom "umgås" med och dom är inte intresserade av att bli vän med boomers på jobbet. Kan tycka att det är lite skönt att dom sätter nivån, jag behöver inte anstränga mig för att växa någon relation med dessa personer.
Själv är jag så jävla trevlig mot alla på jobbet för att det förväntas av mig, egentligen bryr jag mig väldigt lite om vad deras katt heter, vad deras barn tyckte om Masked singer eller hur Renées brygga var senast.

Jag är konsult och jobbar hemifrån ca 50% av tiden. När jag är hos min kund ser jag det som en viktig del att knyta sociala kontakter så att det blir svårare att säga upp mitt kontrakt.

På jobbet i fikarummet handlar det inte om att bli vänner. Det handlar om att bygga förtroende och skapa nån slags vi-känsla. Jag umgås inte privat med nån kollega.
Citera
2024-03-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Är väl för fan inte mitt ansvar att uppfostra?

Så varför ens starta tråden när du uppenbarligen har svaret:

Ingen anser sig ha ansvaret att uppfostra någon.
Citera
2024-03-28, 11:58
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det där beteendet ser jag i alla ålderskategorier. Att vara skärmberoende är kanske vanligare när man växt upp med tekniken närvarande, men jag tycker inte att de äldre generationerna är mycket bättre på att hantera det heller.
Citera
2024-03-28, 12:15
Medlem
scraftys avatar
Vad är det för fel på boomers som inte inser att folk (särskilt unga) inte är på jobbet som en social aktivitet utan som en obligatorisk syssla för att få inkomst?

Vill du prata om vädret eller din kusins nya gardiner kan du väl göra det även om någon scrollar i mobilen?
Citera
2024-03-28, 12:17
Medlem
Fel citering, givetvis menat till TS.

Ni kanske är skit tråkiga att prata med, aldrig funderat över det?
Citera
2024-03-28, 12:25
Medlem
Citat:
När det dyker upp en yngre medarbetare på jobbet så är det mer regel än undantag att de sätter sig vid fikabordet på fikarasten och tar upp mobilen. Sen säger de ingenting utan håller bara på med den.

1. Hur kan de tro att det är ett socialt accepterat beteende?
2. Varför sitter de inte kvar vid sin arbetsplats om de ändå inte tänker interagera med sina kollegor på fikarasten?

Var går åldersgränsen för detta beteende? Runt 30?

Om du vill snacka med yngre på fikarasten så får du helt enkelt sms:s dem, annars är det bara att skita i.
https://youtu.be/LRrd5KZvgLA?si=Q-fts-5JLpsxg0fv
Citera
2024-03-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Vad är det för fel på boomers som inte inser att folk (särskilt unga) inte är på jobbet som en social aktivitet utan som en obligatorisk syssla för att få inkomst?

Vill du prata om vädret eller din kusins nya gardiner kan du väl göra det även om någon scrollar i mobilen?

På jobbet är man inte en privatperson. Men unga verkar inte förstå det.
Citera
2024-03-28, 12:29
Medlem
Är en av dessa unga under 30 som det snackas om och har jobbat I en bransch där de flesta är betydligt äldre. ALLA sitter med mobilen. Kanske lite kallprat någon gång, men alla har mobilen i ena handen.

Enda undantaget var chefen som ibland kommer ut från kontoret och ska försöka vara social och prata med folk. Fy fan, det var flera som inte uppskattade det.

Slutade sitta i personalrummet på rasten. Gick o hängde med de få äldre kollegor som var roliga att snacka med istället.
Senast redigerad av Svenebanan101 2024-03-28 kl. 12:31.
Citera
2024-03-28, 12:33
Medlem
Citat:
På jobbet är man inte en privatperson. Men unga verkar inte förstå det.

Herregud vilken slavmentalitet. Hör du inte hur fan du låter

"Reeeeeee jävla ungdomar ni måste göra så här på er rast så det så!!!11!1"

För helvete TS
Citera
2024-03-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ja det är bättre. Varför ens gå till fikarummet om man ändå inte tänker säga något?

För att de vill ha rast från arbetet.
Citera
2024-03-28, 12:35
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
När det dyker upp en yngre medarbetare på jobbet så är det mer regel än undantag att de sätter sig vid fikabordet på fikarasten och tar upp mobilen. Sen säger de ingenting utan håller bara på med den.

1. Hur kan de tro att det är ett socialt accepterat beteende?
2. Varför sitter de inte kvar vid sin arbetsplats om de ändå inte tänker interagera med sina kollegor på fikarasten?

Var går åldersgränsen för detta beteende? Runt 30?
Det är väl för att du inte är trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in