2024-03-24, 07:56
Medlem
AirKoryos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Först Swishlistan i knarkmålet i Sundsvall och nu detta. En väldigt stor del av alla svenskar kommer plötsligt bli brottsmisstänkta om domstolarna fortsätter släppa dessa Swishlistor. Vem har inte swishat för nåt olagligt liksom?

Problemet borde dock lösa sig självt när tillräckligt många beslutsfattare hamnar på dessa listor som då beslutar om att dessa listor ska maskas i fortsättningen.

Jag har inte swishat för något olagligt!

Besökte salongen c:a 10 ggr, är ej med på listan och har inte ens blivit förhörd!
Citera
2024-03-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirKoryo

Besökte salongen c:a 10 ggr, är ej med på listan och har inte ens blivit förhörd!
🤣🤣🤣🤦🤦🤦
Citera
2024-03-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirKoryo

Va kul för dig att du är ren.
Citera
2024-03-24, 08:07
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tycker det är dåliga bevis, bara för man har swishat dessa så betyder inte det att man har haft sex för betalning. Finns flera av dessa salonger som har åkt dit som även har haft enbart massage. Att betala med swish är inte heller konstigt.

Faktiskt väldigt konstigt om man betalar med det och dessutom dubbel betalar.
Så skriker det bara torsk lång väg och inte konstigt de blir påkomna.

Sexualbrott och våld mot djur och barn dessa människor har en särskild plats i helvetet enligt mig och jag hjälper dem gärna att jämna där också.

Den personen jag hittade där skall jag garanterat jävlas med när jag är hemma igen och jag stöter på fanskapet.

Skränande läsning för övrigt. Har en liten stad som Kristianstad verkligen så många utlänningar?? Jag från Malmö blir liksom förvånad och då kan jag hälsa att Malmö är i princip muslimskt idag. Är Kristianstad det också?
Samt någon som vet ifall alla åker dit hamnar först i tingsrätten som är på listan?
Citera
2024-03-24, 08:10
Medlem
Citat:
Först Swishlistan i knarkmålet i Sundsvall och nu detta. En väldigt stor del av alla svenskar kommer plötsligt bli brottsmisstänkta om domstolarna fortsätter släppa dessa Swishlistor. Vem har inte swishat för nåt olagligt liksom?

Problemet borde dock lösa sig självt när tillräckligt många beslutsfattare hamnar på dessa listor som då beslutar om att dessa listor ska maskas i fortsättningen.

Den har varit maskad. Här har någon på Tingsrätten läckt den maskade som omfattas av sekretess.

”Vem har inte swishat för nåt olagligt…” Nej, faktiskt inte😇
Citera
2024-03-24, 08:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualsblood
Den har varit maskad. Här har någon på Tingsrätten läckt den maskade som omfattas av sekretess.

”Vem har inte swishat för nåt olagligt…” Nej, faktiskt inte😇

Allvarligt om någon på tingsrätten läckt sekretesskyddat material.

Så du har aldrig swishat nån för ett svartjobb eller köpt något av nån som möjligtvis varit stöldgods? I så fall tillhör du nog en minoritet.
Citera
2024-03-24, 08:41
Medlem
Citat:
Allvarligt om någon på tingsrätten läckt sekretesskyddat material.

Så du har aldrig swishat nån för ett svartjobb eller köpt något av nån som möjligtvis varit stöldgods? I så fall tillhör du nog en minoritet.

Exakt, aldrig gjort det:/ Men ska nog göra det, man vill ju inte tillhöra en minoritet.

Ja, väldigt allvarligt. Känner folk på den där listan. Måste nog fråga rakt ut nästa gång jag träffar dom ifall det bara handlar om massage eller om det är ”massage”.
Citera
2024-03-24, 08:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualsblood
Exakt, aldrig gjort det:/ Men ska nog göra det, man vill ju inte tillhöra en minoritet.

Ja, väldigt allvarligt. Känner folk på den där listan. Måste nog fråga rakt ut nästa gång jag träffar dom ifall det bara handlar om massage eller om det är ”massage”.

Var stolt över att du är en laglydig medborgare. Men det är absolut så att du tillhör en minoritet. De allra flesta begår något slags brott under sina liv.
Citera
2024-03-24, 08:55
Medlem
Det säger sig självt att det är skillnad på kokain och köpa sex än att få hjälp med att rasta hunden. Det sistnämnda är inte olagligt i sig.

Citat:

Citera
2024-03-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augustus11
Usch vad ni spyr av er hat och antaganden kring dessa människors liv och drar in deras familjer i diskussionen. Det är uppenbart att det ligger annat bakom ert sätt att uttrycka er.

Den dolda agendan du påstår är rätt lätt att förklara.

Det största svek man kan göra mot en partner i relation är att gå bakom ryggen på den som du påstår dig älska.

Att man gör det genom möjliga traffickingoffer på ett sunket massageställe i en källarlokal där man tillsammans med andra delat på offret, inte samtidigt men mer eller mindre på löpande band.

Det är så fruktansvärt så man finner inga ord.

Det har tillochmed framkommit uppgifter i tråden där folk i listan skämtat om vad som pågår på massagesalongen.
Citera
2024-03-24, 09:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Det säger sig självt att det är skillnad på kokain och köpa sex än att få hjälp med att rasta hunden. Det sistnämnda är inte olagligt i sig.

Det är olagligt att anlita svart arbetskraft.

Klart det är skillnad på olika brott men det är ett problem om dessa listor läcker till höger och vänster och hänger ut folk utan rättegång. Flera personer har tex fått sparken från sina jobb pga Sundsvalls-listan utan att de dömts för något brott. Samma sak kan hända med denna bordellista.
Citera
2024-03-24, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
I Sverige så finns det en övertro på att det är traffickingoffer på/i varje bordell massageställe, faktum är att det är väldigt sällan det är så. Det försvarar inte dessa sexköpare, dom kvinnor gör det frivilligt, men frågar du vagina riddaren Simon häggström så säger han att 98% är offer, frågar du andra poliser säger dom 2%. Så släpp det här med offer.

Det är tydligt du inte sett lapparna som kvinnorna i det aktuella fallet gav till grannar till massagesalongen. Du har därmed missat deras rop på hjälp att de tvingades sälja sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in