2024-03-18, 16:08
Medlem
rallykalles avatar
De verkar redan ha smyglanserat det idag.

Med SaveLend Fast får du ett helt förutsägbart sparande. Du binder ditt kapital i minst 12 månader och får en fast avkastning på 6 % efter löptiden.
https://savelend.se/fast?utm_campaig...tent=286415197
Citera
2024-03-21, 18:14
Medlem
Libertarismuss avatar
Nej, jag skulle inte ha mina besparingar i detta bolag. Finns ju inga säkerheter.
Citera
2024-03-23, 14:27
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, jag skulle inte ha mina besparingar i detta bolag. Finns ju inga säkerheter.

Finns inget som är idiotsäkert om du inte vill ha pengarna på ett bankkonto med insättningsgaranti. Har varit med i 6 år nu och sparandet har gått upp ca 60% sedan starten. Savelend som företag går bättre och bättre för varje årsrapport.
Citera
2024-03-23, 17:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Finns inget som är idiotsäkert om du inte vill ha pengarna på ett bankkonto med insättningsgaranti. Har varit med i 6 år nu och sparandet har gått upp ca 60% sedan starten.
Jag bryr mig inte hur det har gått för dig, finns säkert andra det gått ännu bättre för. Många i tråden har ju förlorat pengar på detta. Börsen känns betydligt säkrare än detta.
Citat:
Savelend som företag går bättre och bättre för varje årsrapport.
Deras aktiekurs har gått ned 55%...
Citera
2024-03-23, 20:33
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Jag bryr mig inte hur det har gått för dig, finns säkert andra det gått ännu bättre för. Många i tråden har ju förlorat pengar på detta. Börsen känns betydligt säkrare än detta.

Deras aktiekurs har gått ned 55%...

Snitträntan för alla på hela plattformen sedan 2014 har aldrig varit under 7.5% per år, så hur du känner har ingen betydelse. Folk har fått kredtförluster, men jag har inte hört om någon som gått back totalt sett.

Aktiekursen har inget med att göra hur det har gått för företaget, eftersom företaget går bättre och bättre, den sjönk dock som en sten när grundaren och VD gick bort.

Sen verkar inte folk fatta att det är du som äger dina investeringar i de olika företagen, inte Savelend, de är bara mellanhand. Om Savelend kommer på obestånd så förlorar du ingenting, det blir bara kreditförluster om företagen/personerna du lånar ut till går i konkurs.

https://postimg.cc/bZP7c9Z6
Senast redigerad av rallykalle 2024-03-23 kl. 20:38.
Citera
2024-03-23, 20:40
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Snitträntan för alla på hela plattformen sedan 2014 har aldrig varit under 7.5% per år, så hur du känner har ingen betydelse. Folk har fått kredtförluster, men jag har inte hört om någon som gått back totalt sett.
Snittet är ju just det, snittet. Det säger ju ingenting om jag kommer få en bra eller dålig avkastning. På börsen kan man iaf veta att man får som index om man investerar efter det, något man inte kan veta på Savelend.
Citat:
Aktiekursen har inget med att göra hur det har gått för företaget, eftersom företaget går bättre och bättre, den sjönk dock som en sten när grundaren och VD gick bort.
Så företaget går bättre och bättre, men aktiekursen går sämre och sämre? Ja, det låter märkligt minst sagt. Vanligtvis brukar aktiekursen gå uppåt ju bättre det går för bolaget, men Savelend kanske är ett annorlunda företag där aktiekursen blir sämre ju bättre verksamheten går?
Citat:
Sen verkar inte folk fatta att det är du som äger dina investeringar i de olika företagen, inte Savelend, de är bara mellanhand. Om Savelend kommer på obestånd så förlorar du ingenting, det blir bara kreditförluster om företagen/personerna du lånar ut till går i konkurs.
Ja, vilket kommer att gå till inkassobolag, kronofogden och till slut domstol och kan ta flera års tid. Och inte ens det är ju en garanti för att man får tillbaka pengarna.
Citera
2024-03-23, 20:43
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Så företaget går bättre och bättre, men aktiekursen går sämre och sämre? Ja, det låter märkligt minst sagt. Vanligtvis brukar aktiekursen gå uppåt ju bättre det går för bolaget, men Savelend kanske är ett annorlunda företag där aktiekursen blir sämre ju bättre verksamheten går?

Savelend är börsnoterat och alla rapporter finns här om du inte tror på att det går bättre för varje år.
https://savelendgroup.se/rapporter/
Citera
2024-03-23, 20:53
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Savelend är börsnoterat och alla rapporter finns här om du inte tror på att det går bättre för varje år.
https://savelendgroup.se/rapporter/
Uppenbarligen håller inte investerarna med dig då aktierna förlorat hälften av värdet.
Citera
2024-03-23, 22:25
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Uppenbarligen håller inte investerarna med dig då aktierna förlorat hälften av värdet.

Hur kan man "hålla med" eller inte om en årsrapport ?
Siffrorna är ju svart på vitt, det finns inget tolkningsutrymme.

Om man, som du tror, att börskursen bara följer hur bra det går för ett företag, hur kommer det sig att hela börsen rasar ibland? När covid först kom och börsen rasade med 20%, var det för att alla företag helt plötsligt gick dåligt?

Börsen är 90% psykologi och magkänsla. Att Savelend tappade 30% på en vecka för att grundaren gick bort, har ju givetvis inget med hur företaget gick den veckan.
Citera
2024-03-24, 07:51
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Hur kan man "hålla med" eller inte om en årsrapport ?
Siffrorna är ju svart på vitt, det finns inget tolkningsutrymme.

Om man, som du tror, att börskursen bara följer hur bra det går för ett företag, hur kommer det sig att hela börsen rasar ibland? När covid först kom och börsen rasade med 20%, var det för att alla företag helt plötsligt gick dåligt?

Börsen är 90% psykologi och magkänsla. Att Savelend tappade 30% på en vecka för att grundaren gick bort, har ju givetvis inget med hur företaget gick den veckan.
Precis, den svenska börsen har gått upp 6% i år, den amerikanska 9%. Savelend har gått ned 37% i år. Det säger ganska mycket.
Citera
2024-03-26, 18:17
Medlem
rallykalles avatar
När “Konsumentkrediter 100” med 100% vidareförsäljningsavtal av alla förfallna krediter släpptes för 13 månader sedan gjorde jag en ny depå med endast dessa krediter för att testa. De levererar fortfarande fint. Älskar stadig passiv inkomst utan strul.

https://i.postimg.cc/bJzyQ7Jm/save.png

För dem som inte vill binda pengarna så länge finns ju numera även fasträntekonto 12 och 24 månader med 6% ränta.
Citera
2024-03-28, 12:39
Medlem
Är det så att dom säljer dåliga krediter till nya investerare för att sprida "skiten" vidare...Känns som ett pyramid spel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in