2024-03-22, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Då kanske de ändå sa rätt på Efterlyst, att hon hade barn med bägge bröderna?

Isf är det är en avsevärd hållhake på lillebrodern om det handlar om att röja var de befinner sig. Om det nu gäller hans barn och mamma till det.

Helsjuk historia oavsett.

Kan va Akos barn också. Nåns lär det vara… De har haft en ”paus” i giftermålet som det verkar av DN…

Ja en sjuk historia. Mordet är ju den riktigt sjuka biten…
Citera
2024-03-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
AA hade ju varit i Sverige länge och verkar kommit ensam hit utan föräldrar och syskon, och han hade en svensk familj som han stod nära, så det är nog därför.
Ja mamman verkar bo i Kurdistan, exakt vart är oklart men gissningsvis Irak, ex-frun säger att kroppen kommer föras dit (Kurdistan alltså) enligt mammans önskan.
Citera
2024-03-22, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan va Akos barn också. Nåns lär det vara… De har haft en ”paus” i giftermålet som det verkar av DN…

Känns som att barnet är lite för gammalt för att vara Akos?
Citera
2024-03-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade, detta måste väl gälla det nu försvunna paret för vad jag förstått är det inte BO och kvinnan gift sig enligt deras kultur utan det som kontaktpersonen refererar till är det s.k. giftemålet mellan man/kvinna i paret som är de huvudmisstänkta och på flykt. Tycker det skiner att BO och kvinnan bara hade ett "kort" förhållande efter eller ikring årsskiftet, möjligen tid andra halvan på 2023, det borde ge vid hand att BO knappast kan vara far till det yngre barnet men inte helt uteslutet.

Ja men exakt, det är paret på flykt som är äkta makar.

Jag tror inte alls BO är far till barnet utan att det är hennes svåger hon strulat med. Det var nog ingen felsägning på ”Efterlyst” trots allt.

Uppenbart har hon sökt sig utanför sin relation mer än en gång. Kan undra om mannen vet?

Hur länge AA och WK haft en relation vet vi inte men om exfrun ansåg det seriös har det iaf snarare varat under några månader än några veckor.

Ska bli intressant att följa hur det hela utvecklar sig.

Kan undra hur svågern mår nu efter snart 2 v i häktet.
Citera
2024-03-22, 13:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Känns som att barnet är lite för gammalt för att vara Akos?

6-10 månader gammalt..? Ja jag vet inte.
Citera
2024-03-22, 13:15
Medlem
Citat:

Jag tror inte att det är AAs barn för jag tror inte att deras relation är så himla gammal samt att jag uppfatta att exfrun sa att AA ”köpte julklappar till parets barn”.

Det heter olika men en ”paus” med både svågern nytt barn och AA kan innebära att det finns fler män över tiden.

Var inte det minsta barnet ca 1,5 år? Då blev hon gravid 9 månade innan dess. Det landar väl i ca 2,3 år sen, 2022.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-22 kl. 13:22.
Citera
2024-03-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Dom ska ha gjort tillslag hos en syster i Lund också. Sen finns det ju säkert släktingar som inte står som släktingar i något register i Sverige och då kan det bli svårare såklart.

Hon missa jag! Håller med att de bör nogare granska nätet efter släktingar. Det kan vara uppenbart förhålla sig precis hur som helst med släktskapen här.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-22 kl. 13:21.
Citera
2024-03-22, 13:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tror inte att det är AAs barn för jag tror inte att deras relation är så himla gammal samt att jag uppfatta att exfrun sa att AA ”köpte julklappar till hennes barn”.

Det heter olika men en ”paus” med både svågern nytt barn och AA kan innebära att det finns fler män över tiden.

Var inte det minsta barnet ca 1,5 år? Då blev hon gravid 9 månade innan dess.

Jag har bara hört åldrar under ett år på yngsta. Men inget säkert. DN skrev ”två barn i förskoleålder”, men jag vet inte det jag… Hur som en påminnelse om att fakta först blir oskarp i kanterna.

Polisen måste få fatt på den som håller i trådarna här…
Citera
2024-03-22, 13:22
Medlem
Citat:
Då var misstanken om förhållande mellan BO och WK bekräftad. Inte helt oväntat.

– ”Jag vill tro att de hade en relation på riktigt, säger den mördade mannens exfru”

Och ytterligare bekräftelse om giftemål:

”De är inte gifta enligt folkbokföringsregistret men enligt Rezai* Seyed har de gift sig kulturellt.”

Låter verkligen som WK levt dubbelliv och ljugit sig ur situationen när eller om hon riskerade bli påkommen genom att sälja ut AA.

Kan tillägga att AK kan ansöka om skilsmässa ”i kulturen” men skilsmässan kan endast genomföras om AK reser till Iran och skriver på papper i egen person. Annars förblir de gifta.

Du har nog missuppfattat detta om giftermål.
Det är Farid Vaziri och Wajiha Korashi som är gifta kulturellt och det gäller inte alls *ko H*meed *bb*s.
Citera
2024-03-22, 13:27
Medlem
Citat:
Då kanske de ändå sa rätt på Efterlyst, att hon hade barn med bägge bröderna?

Isf är det är en avsevärd hållhake på lillebrodern om det handlar om att röja var de befinner sig. Om det nu gäller hans barn och mamma till det.

Helsjuk historia oavsett.

Jag tror inte ett dugg på att WK hade barn med båda bröderna. Det är nog bara ett hitte-på. Något måste ju Efterlyst säga för att inte avslöja hur det verkligen ligger till.
Citera
2024-03-22, 13:28
Medlem
Citat:
Jag har bara hört åldrar under ett år på yngsta. Men inget säkert. DN skrev ”två barn i förskoleålder”, men jag vet inte det jag… Hur som en påminnelse om att fakta först blir oskarp i kanterna.

Polisen måste få fatt på den som håller i trådarna här…

Verkligen, de förtjänar inte att komma undan detta.

Ja klart vi spekulerar inom lösa ramar tills vi har mer fakta på bordet.

Tycker ändå det trillar in nya uppgifter från media som bidrar till utvecklingen här. Det är bara åklagaren och polisen som är väldigt tysta.
Citera
2024-03-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror inte ett dugg på att WK hade barn med båda bröderna. Det är nog bara ett hitte-på. Något måste ju Efterlyst säga för att inte avslöja hur det verkligen ligger till.

Om hennes man bara är far till det äldsta barnet enligt uppgift, vem tror du är far till det yngsta barnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in