2024-03-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Du vet inte vilken sida de träffades på eller var?

Min sammanfattning och spelulation :

BO och MGM 1 har träffats på nätet eller IRL i något sammanhang och börjat dejta eller träffas iallafall och åtminstone BO är kär på riktigt och MGM 1 antyder att hon ska lämna MGM 2. Anmälan om våldtäkter och även misshandel (i en relation BO trott varit "svensk", jämlik och ömsesidig?) har ju kommit till BO kännedom iallafall då han blivit förhörd av polisen. Fortsätter de kontakten? Lurar hon honom att det är för familjens skull?

Och...han måste ha varit naiv när han åkte hem till henne och vetat att både hon och hennes man ville "prata".

Kan det varit så att FV ville höra AHAs version och fråga om de haft en relation bakom hans rygg? Om då AHA svarar sanningsenligt ja så brister det kanske i allas huvud och han mördas, för de alltid försvarar kvinnornas heder i deras kultur? Att WK är bossig vet vi från hennes fb, hon tom kallar sig boss där liksom.
Citera
2024-03-19, 13:25
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Fast vad fyller kamerorna för syfte, oavsett nummer på sammanfattning?
Trafikkamerorna avses ge en bild av generellt flöde, och bilarna som där fångas på bild är ju svåra att identifiera; och är man ändå orolig för det kan ju 222:an undvikas helt för fallets alla inbegripna sträckor – utom Skurubroarna. Där avgiftsregistreras man på nya bron (d.v.s. fordonet identifieras, rimligen genom fotografering) och kan därför väntas ta gamla bron i stället. Åtminstone jag har nämnt saken så och borde kanske skrivit ‘avgiftsregistreras’ i stället. När Meadowsheart sedan lade upp länken i första sammanfattningen så var den klippt, men inlägget för gammalt för att kunna redigeras av honom.

Om än inte direkt efterfrågade så bidrar kamerorna en viss översiktsresurs serverad.
Citera
2024-03-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
"Pressetiska skäl valt att inte berätta om" - vad brukar det handla om? Måste vara något mycket känsligt om det inte får komma ut till folkets vetskap.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Borde handla om hur A,s kropp har behandlats.
Det har sagt att kroppen var svårt sargad, formuleringen antyder att det är ngt värre än brukligt.
Nån extra bestraffning som de utfört.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Precis vad jag tänkte.
Oisin verkade ju tycka att beslutet var bra.

Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Får mig att tänka på ritualmord i typ Juarez i Mexico där kartellerna gör alla möjliga sorters saker med liket för att skicka ett budskap. Tidningarna nämnde att polisen reagerat på och identifierat offret via hans tatueringar. Kan de ha "tatuerat" ytterligare på BO kropp? Typ använt knivar till att rista in budskap och sånt i kroppen.

Man blir helt snurrig av detta men något makabert måste det vara eftersom Cantwell & co har valt att hålla detta hemligt för allmänheten så allting är på bordet, om ni frågar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Kanske huggit av en viss kroppsdel….

Jag tror att LilaTulpanen har gissat rätt, finns en del fall med likande förfaringssätt
Citera
2024-03-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99
Nån som kommer ihåg gruvhålet med kvinnan, oxå afghaner. Skulle skära halsen, hoppa ner själv lr putta ner henne. Papperslösa oxå.
Gruvhålet- kan man inte glömma.
Ja "fina afghaner"är sjukt gränslösa. Uppfinningsrika brott.
Tänk ändå om det finns en enda hederlig ärlig mänska i W,s fina släkt,
en släkting som kan meddela polisen var mördarna befinner sig.
Så det kan bli en rättslig avslutning, o sedan utvisning av dessa individer.
Räven o jordgubben ter sig allt rekorderliga i jämförelse med sadistiska afghaner.
Senast redigerad av moshes 2024-03-19 kl. 13:39.
Citera
2024-03-19, 13:40
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det låter rimligt.

Kallar Polisen fallet för Svarta änkan kan det säga en hel del om vad man känner till om den här kvinnan och fallet i stort.
Utöver associationen till att käka upp sina friare-hanar – vilket verkligen inte är artspecifikt – kan då nämnas att just Änkan kännetecknas av ett blodrött timglas på bakkroppen. Höhö.
Citera
2024-03-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jag tror att LilaTulpanen har gissat rätt, finns en del fall med likande förfaringssätt
Med tanke på vad han var anklagad för…. Vad kan vara så känsligt att man inte vill dela med? Att man tatuerat/ristat något är väl ändå inte känsligt? Wilma fallet nämnde man ju om huvudet…
Citera
2024-03-19, 13:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan101
Det är min känsla att BO var kär!

Då blir det extra sorgligt på något sätt!

Jag får definitivt känslan av att han blivit utnyttjad på något sätt. Jag får extremt dålig feeling runt WK och inte har det blivit mindre sedan hennes nick läckt ut.

Då kan man ana hur hon lyckades få hem honom till sig, trots den oro han kände. Hon hade ett fulspel mot honom och det gäller ju även mot sin sambo. För att inte säga att hon försökte utnytja sin kompis vänskap på ett fult sätt för egen vinning. Inte en bra person som gör så.
Senast redigerad av notknapparen 2024-03-19 kl. 14:00.
Citera
2024-03-19, 13:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan101
Inte 2021, till 10/3 -24 😢

Och varför separerar människor,? Man växer åt olika håll, man tappar bort varandra i vardagen, kärleksrelationer tar slut fast man fortfarande är vänner. Så ingen "konstig" skilsmässa, förutom att de aldrig var ovänner efteråt (det är inte lika vanligt)

Men 10:e?
Citera
2024-03-19, 13:45
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Podd om fallet i ab. Har inte hunnit lyssna, och kommer inte hinna just nu, men fastnade för inledningen där Oisin Cantwell säger:

"Ja, en hel del är fortfarande oklart, och för att komplicra det ännu mer, så vet vi en del som ansvarig utgivare (men) av pressetiska skäl har valt att vi inte ska berätta."

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/367457

Ja, nu blir jag nyfinen till tusen. Vad kan det vara?
Kanske har de fått ta del av begäran om besöksförbud och vill gärna glänsa för det men, eftersom begäran avslogs, inte säga B.
Citera
2024-03-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Gruvhålet- kan man inte glömma.
Ja "fina afghaner"är sjukt gränslösa. Uppfinningsrika brott.
Tänk ändå om det finns en enda hederlig ärlig mänska i W,s fina släkt,
en släkting som kan meddela polisen var mördarna befinner sig.
Så det kan bli en rättslig avslutning, o sedan utvisning av dessa individer.
Räven o jordgubben ter sig allt rekorderliga i jämförelse med sadistiska afghaner.

Jag måste erkänna att jag har massa fördomar även om jag försöker vara neutral så långt möjligt. Sen gällande vissa länder och vissa kulturer är det väl ofta så att du får välja mellan att ha kontakt med din biologiska familj eller bryta kontakten (och väga för och nackdelar). Ett fåtal individer lyckas med konststycket att ha två olika liv utan att släkten får veta dock. I detta fallet önskar jag ju dock att någon av släktingarna vågade bryta mönstret och fördöma agerandet.
Citera
2024-03-19, 13:51
Medlem
Citat:
Men 10:e?
Det datum han hittades och definitivt inte levde.
Citera
2024-03-19, 13:51
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Med tanke på vad han var anklagad för…. Vad kan vara så känsligt att man inte vill dela med? Att man tatuerat/ristat något är väl ändå inte känsligt? Wilma fallet nämnde man ju om huvudet…

Ja, och redan dag 1 slog de ju på den sensationalistiska trumman direkt, med att barn var närvarande i bostaden samtidigt som mord begicks? Men nu är något som kommit fram så pass farligt och brutalt att allmänheten inte klarar av att hantera det om det kom fram? Låter skumt och larvigt, vi är ju vana vid allt möjligt våld i dagens nyhetsflöde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in