2024-03-18, 21:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
Fast det är ju en process att sälja en bostad, inte bara att få 2 mille in på kontot liksom… det är det jag inte får ihop. De måste ju skrivit alla papper och lämnat nyckeln för att få ut allt

Jo man undrar… möjligen har de specialavtalat på nåt sätt.

Men ja de kan ju inte heller fått cash för lägenheten. De har ju tänkt sig använda pengarna utrikes…

Och ja sen undrar man om det är banklån med i bilden eller mammas pengar exv. Eller var slantarna kom ifrån…
Citera
2024-03-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Där kom det! Lgh såld för 2 mille:

”Sålde lägenhet och drog
Paret har bara varit skrivna på adressen sedan i somras. Och vid det här laget skulle de redan ha varit utflyttade. I februari sålde de lägenheten för 2,14 miljoner kronor och ett par veckor senare skulle de ha flyttat ut.
– Förra veckan skulle den vara inflyttningsklar, säger [H R] som är pressansvarig på mäklarfirman N•tar.

De senaste veckorna har N•tar inte lyckats nå paret och efter mordet har paret inte setts till.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAMn14/svarta-ankan-paret-salde-sin-lagenhet-fore-vaskmordet

Så det var deras lgh… Och de kom iväg med två miljoner.

Hahaha 2.14 mille för att vara exakt!

Nä vad tror vi, tog de alla pengarna och bara drog?

Mäklaren sa att de skulle var ute förra veckan och nu står lägenheten avspärrad sen en vecka tillbaka.

Fy fasiken och flytta in i den mördarlägenheten!

Undrar vad banken säger nu…
Citera
2024-03-18, 21:14
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Med 2 miljoner på fickan så kan de ju leva loppan i Acapulco just nu... nästan så att man skulle romantisera denna "Great Escape" om det det inte vore för den lilla detaljen att de verkar ha tagit död på en oskyldig person (troligtvis). Ser fram emot dokumentären om 5 år.

Vad kostar ett hus i Argentina lite så där halvt off the grid? Man måste komma riktigt långt med två mille iaf.
Citera
2024-03-18, 21:16
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Fast det är ju en process att sälja en bostad, inte bara att få 2 mille in på kontot liksom… det är det jag inte får ihop. De måste ju skrivit alla papper och lämnat nyckeln för att få ut allt

Hur lång tid tar det att få betalt för en bostad, ni som vet? Efter att alla papper är påskrivna?
Citera
2024-03-18, 21:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Mäklaren sa att de skulle var ute förra veckan och nu står lägenheten avspärrad sen en vecka tillbaka.

Köparen kommer kunna häva köpet med hänvisning till att lgh inte är i beskrivet skick. Skulle jag säga.
Citera
2024-03-18, 21:17
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Hur i h-vete kommer köparen som kastat bort 2.14 mille reagera nu? Priset måste väl störtdyka när det nu är känt för hela världen att den där lägenheten han köpte använts för en brutal slakt?
Citera
2024-03-18, 21:18
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Köparen kommer kunna häva köpet med hänvisning till att lgh inte är i beskrivet skick. Skulle jag säga.

Vad är kravet för att häva ett köp? Har hört att det är väldigt svårt att göra det.
Citera
2024-03-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Usch ja! Herregud. Jag skulle inte vilja bo i den lägenheten.
Citera
2024-03-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du utesluter alltså inte att även han kan sluta sina dagar i en stor väska? ☺️

Det skulle inte förvåna mig om hon tar sambon av daga och påstår att det skedde i självförsvar. Hon har blivit tvingad att boka flygbiljetter under hot och lät sig kidnappas då allt hon brydde sig om var att barnen skulle undgå skada. Alla är brickor i ett spel för dessa kvinnor. Jämför Johanna Möller.
Citera
2024-03-18, 21:23
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Här kan du läsa om att sälja en bostadsrätt. Det är lite jobbigt att förklara.

Sälja lägenhet eller bostadsrätt

https://www.ekonomifokus.se/bostad/salja-bostad-guide/salja-bostad#13

Alltså jag har ju själv sålt flera lägenheter men det är något år sen, så jag har ganska bra koll men jag tror att de stuckit mellan det att handpenningen är erlagd och själva tillträdet. Det gör att de har typ 300 lax på fickan inte 2 millar…
Citera
2024-03-18, 21:24
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Alltså jag har ju själv sålt flera lägenheter men det är något år sen, så jag har ganska bra koll men jag tror att de stuckit mellan det att handpenningen är erlagd och själva tillträdet. Det gör att de har typ 300 lax på fickan inte 2 millar…

Hur många dagar till behöver de vänta för att få 2 millar i normala fall?
Citera
2024-03-18, 21:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vad är kravet för att häva ett köp? Har hört att det är väldigt svårt att göra det.

Jag vet inte säkert. Men mord och översvämning orsakad av säljaren kommer komma högt på alla listor…. I min bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in