Citat:
Ursprungligen postat av
Ultragainus
Det är inte vad jag förespråkar. Inom ramen av ideologi har jag förespråkat att föra kontinuerliga utvärderingar gällande funktionalitet av de kategorisering som vi använder för att förstå världen. Inom politik har jag förespråkat att föra diskussioner i huruvida sådana nya utvärderingar skulle kunna gynna/missgynna samhället.
Att dra absoluta slutsatser att saker och ting är, är det jag motsätter mig eftersom det inte finns någon absolut epistemologisk metod. Saker och ting som vi ofta är absolut säkra på drabbas likväl ofta av slumpfaktorer där kausalitet måste omvärderade. Vill man ha en absolutistisk världsbild får man gå till teologi och sen lära sig leva med alla motsägelserna där med den riktiga världen. När det kommer till vetenskapsfilosofi och den vetenskapliga metoden så får man dock lära sig leva med att så som du känner till och upplever saker och ting kommer att förändras över tid efterhand som mer data samlas in.
Kategoriseringar utgår från verkligheten, inte vad som kan vara bra för samhället. Då skapar man kategoriseringar från ingenting. Påhitt, lögner, manipulation, 1984, fascism, diktatur, woke eller andra typer av totalitarism.
Vad som gynnar samhället behöver inte vara bra för individen. Vänstern menar tvärtom. Det som är bra för samhället är bra för individen. Om man anser det är bra för samhället, är det bra för individen om man dödar honom som i Sovjet. Vänsterlogik. Dumhet och ondska rakt igenom.
Om du förordar ickebinärt, måste det finnas något sådant som stöder den tesen. Något sådant har du själv sagt inte existerar. Så det enda du tjatar om är kategoriseringar. Du bara repeterar dig som en trasig skiva. Du har inga argument för din sak. Så varenda gång som du får mothugg, repeterar du bara det här.
Så kan du inte visa att det finns ickebinära, får du väl återkomma när man har visat att något sådant finns. Kanske upptäcker man ny saker med sköldkörteln. Men det går inte att skapa nya kategorier för den eller kön ur tunn luft nu. Så dina argument är förstås värdelösa med den kunskap man har idag.
Det här har jag redan svarat på, men du återkommer bara till det istället för att föra en debatt. Du framstår bara som "retarded", en annan verklig kategori av människor som det är bra för samhället att kunna kategorisera dem i.