2024-03-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Ena bolaget slutet av februari, andra bolaget 7e mars, sjukt nog.
Det lär bli en lååång FUP
Citera
2024-03-17, 22:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ena bolaget slutet av februari, andra bolaget 7e mars, sjukt nog.

Har hon sålt bolagen vid två tillfällen? Blivit kompenserad med cash? Money laundering? Köparen övertar färdigt bolag med bra namn och med styrelse? Jag kan inte sånt där…

BO kom i vägen..? Ex-make till revisor…
Citera
2024-03-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Varifrån kom den här första bilden på Farid ifrån? Måste ju i alla fall vara den senare bild som finns på honom?

https://ibb.co/K73RXPV
Han verkar ha jobbar som ordningsvakt
Citera
2024-03-17, 23:01
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Varför fick vi veta att 19 åringen försökte ta sig till Tyskland men MGK och MGM försökte ta sig till "Latinamerika" som innefattar en hel radda med stater och geografiska områden? Hon bokade biljetten till en viss flygplats, varför inte bara skriva vilket land de åkt till?

Likt mycket i det här fallet så är det så otroligt mycket som är medvetet vagt med kommunikationen och kaotiskt presenterat överlag. Minns bara de första dagarna när det var total förvirring här inne men också i media om det var ett styckmord eller inte och om väskan var stor eller liten.
Citera
2024-03-17, 23:08
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Varför fick vi veta att 19 åringen försökte ta sig till Tyskland men MGK och MGM försökte ta sig till "Latinamerika" som innefattar en hel radda med stater och geografiska områden? Hon bokade biljetten till en viss flygplats, varför inte bara skriva vilket land de åkt till?

Likt mycket i det här fallet så är det så otroligt mycket som är medvetet vagt med kommunikationen och kaotiskt presenterat överlag. Minns bara de första dagarna när det var total förvirring här inne men också i media om det var ett styckmord eller inte och om väskan var stor eller liten.

Det är rätt mycket info, vag som specifik och detaljerad som kommit fram i media.
Mer än vanligt.
Citera
2024-03-17, 23:13
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är rätt mycket info, vag som specifik och detaljerad som kommit fram i media.
Mer än vanligt.

Ja, mer än vanligt, men det har också varit ovanligt mycket förvirrande info. Vi vet väl ännu inte hur pass stor väskan var? Polisen påstår att "den var inte så stor" men hur man kan pressa in en fullvuxen man i en väska som "inte är så stor" har vi fortfarande inte ett svar på - inte ens om man bryter benen hos personen. Jag har läst hela tråden så om det kommit fram någon förklaring till det här så har jag missat det.
Citera
2024-03-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Oj, det var ju helt och hållet i anslutning till mordet.

Mitt i allt detta begär hon även kontaktförbud mot BO och anmäler denne för våldtäkt.

Så alla känner varandra genom styrelseuppdrag inom samma bolag? Går det att få fram när WK och hennes syster tillträdde sina positioner där? Om det sket nyligen, eller för länge sedan? Var även sambon/maken involverad i dessa bolag, så att BO och sambon/maken hade någon slags koppling sinsemellan de med?

Nej BO är inte involverad i bolagen alls, utifrån vad man kan se. Inte heller Farid V.

Pocktor AB
Inträde Korashi x2 2024-01-26
Utträde 2024-02-23

DS bilauktioner
Inträde Korashi x2 2024-01-26
Utträde 2024-03-07
Slutdatum för moms och f-skatt 2024-03-05
Citera
2024-03-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har hon sålt bolagen vid två tillfällen? Blivit kompenserad med cash? Money laundering? Köparen övertar färdigt bolag med bra namn och med styrelse? Jag kan inte sånt där…

BO kom i vägen..? Ex-make till revisor…
Hon är redovisningsekonom, inte revisor. Jag tror inte dom bolagen är värda nått, jag förstår inte vad dom har bolagen till, men jag håller inte på med fuffens heller. Men det händer inget i bolagen om man kollar redovisning. Det byts ut styrelseledamöter lite då och då.
Citera
2024-03-17, 23:48
Medlem
Citat:
Nej BO är inte involverad i bolagen alls, utifrån vad man kan se. Inte heller Farid V.

Tack för förtydligande. Jag trodde att BO också hade delaktighet i dessa, men där hade jag fel.

Vilken kort tid hon suttit i styrelserna i så fall om hon (och systern?) Klev in i båda bolagsstyrelserna den 26/1 i år!
Citera
2024-03-17, 23:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hon är redovisningsekonom, inte revisor. Jag tror inte dom bolagen är värda nått, jag förstår inte vad dom har bolagen till, men jag håller inte på med fuffens heller. Men det händer inget i bolagen om man kollar redovisning. Det byts ut styrelseledamöter lite då och då.

Jag tänkte om det har ett ekonomiskt värde för någon annan som är beredd betala för att ta över dem. Nån med shady förflutet eller dyl. Som har kontanter över från annan verksamhet och föredrar att verka från ett bolag som redan formellt existerat tidigare. Nånting sånt. Bara en tanke. Pengarna skulle skiftas under bordet förstås, inte synas i räkenskaperna.
Citera
2024-03-17, 23:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Tack för förtydligande. Jag trodde att BO också hade delaktighet i dessa, men där hade jag fel.

Vilken kort tid hon suttit i styrelserna i så fall om hon (och systern?) Klev in i båda bolagsstyrelserna den 26/1 i år!

Satt de så kort tid..? Nån månad?

Så familjen korashi har inte haft säte i styrelsen redan sen tidigare?
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-17 kl. 23:54.
Citera
2024-03-17, 23:52
Moderator
OYs avatar
Citat:

Har man ett bolag kan man väl öppna bankkonton i syfte att transferera pengar?

Bolaget måste ha en styrelse, man tillsätter målvakter som får betalt för att stå som ansvarig när skiten träffar fläkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in