2024-03-17, 12:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
WH ska tydligen någon månad tidigare försökt låna pass av vän för hon ville resa men vännen neka utlåning. Hon ska även bett vännen ljuga om pengar för sambon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mordmisstankta-kvinnans-van-hon-ville-lana-mitt-pass/

Luktar prostitution, och när mannen kommer på kvinnan skyller hon på att hon våldtagits.
Citera
2024-03-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Att slänga ner väskan från motorvägen är väl inget konstigt ställe ? Det är ju rätt långt ner till marken. Men eftersom väskan fanns innanför stängslet måste dom ju ha gått ner till väskan och dragit in den under stängslet ?

Det stämmer, det är ca fyra meter ner till diket från vägen sedan har man dragit väskan minst 10m innanför staketet om den nu hittades i en vattensamling.

När det gäller platsen så tror jag inte att det är svårare än att det är första bästa hyfsat säkra plats att stanna på om man åker från Nacka ut mot Värmdö.
Citera
2024-03-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Luktar prostitution, och när mannen kommer på kvinnan skyller hon på att hon våldtagits.
kanske sugar-dating, men hur fungerade sådant med två små koltbarn?

hennes släkt som var ärbar o respektabla.. ja det kanske var tid fly när allt skumrask var på väg att upptäckas..
Citera
2024-03-17, 12:56
Medlem
Lonnrots avatar
Det står inget i artikeln att pengarna verkligen fanns. Hon hade ljugit för sambon att hon hade mer pengar.

Det kanske återstår att se om hon hade extra inkomster eller ej.

Och ja det hela är ingen bra grogrund givet vad som följt.
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-17 kl. 12:58.
Citera
2024-03-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
kanske sugar-dating, men hur fungerade sådant med två små koltbarn?

hennes släkt som var ärbar o respektabla.. ja det kanske var tid fly när allt skumrask var på väg att upptäckas..
Kanske hör ihop med dom där 100 tusen kronorna som hon ska ha nämnt ?
Citera
2024-03-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det står inget i artikeln att pengarna verkligen fanns. Hon hade ljugit för sambon att hon hade mer pengar.

Och ja det är ingen bra grogrund givet vad som följt.
Låter som att det kan bli tjafs sinsemellan dessa 2 stoplskott! Dom kommer nog hittas snart !
Citera
2024-03-17, 13:05
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Var finns information om dem påstådda övergreppen?

Hos den misstänkta gärningskvinnan och i hennes polisanmälan mot brottsoffret.
Citera
2024-03-17, 13:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Låter som att det kan bli tjafs sinsemellan dessa 2 stoplskott! Dom kommer nog hittas snart !

Ja precis, det är nog inte en enhetlig front av välgrundade gemensamma beslut som står bakom utan mer ett virrvarr av misstankar o förespeglingar etc. dem sinsemellan. Och sambon vaknar en dag upp till en ny värld på en parkbänk nånstans i Ruhr-gebiet eller Liège. De har spelat för högt spel och kommer sen ta ut det på varann.
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-17 kl. 13:24.
Citera
2024-03-17, 13:20
Medlem
PKSubbans avatar
Funderar på detta med lägenheten? Den är alltså såld i februari… kan det vara så att BO är ägare till den och paret hyrde i andrahand?
Citera
2024-03-17, 13:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
WH ska tydligen någon månad tidigare försökt låna pass av vän för hon ville resa men vännen neka utlåning. Hon ska även bett vännen ljuga om pengar för sambon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mordmisstankta-kvinnans-van-hon-ville-lana-mitt-pass/

Enligt bildtext ska paret ha börjat träffas i gymnasiet : ”Wajiha Korashi ska ha börjat träffa sin sambo Farid Vaziri under sista året på gymnasiet, berättar en bekant.”
Citera
2024-03-17, 13:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det talar i mycket negativ riktning för WK.

Att försöka låna pass av en kompis, det luktar mycket planerat mord (vilket jag inte trodde i början) och även vilja ljuga för sin sambo om pengar.

Kompisen känner henne inte så väl säger hon, men de hade fortfarande kontakt. WH, säger vännen pratade inte så mycket m vad hon varit med om eller kände.

Men som hon känner henne tror vännen inte att WH skulle kunna göra någotsådant som bottet. Men de senste månaderna upplever hon WH varit konstig.

Ungefär förra månaden frågade WH på Snapchat om lånet av paset för en resa.

"Vännen reagerade också på att Wajiha Korashi nyligen kontaktade henne och bad henne ljuga om pengar om Farid Vaziri hörde av sig.

– Om han frågade om hon hade sparat 100 000 kronor hos mig skulle jag säga ja. Jag skämtade med henne om det och frågade varför. Hon sa ”jag kan berätta sen”.
"

Nu funderar man ju över de där pengarna... och ungefär vid den här tidpunkten är väl anmälningen om tre fall av våldtäckt (början av februari) och ansökan om kontaktförbud.

Har hon lånat pengar av AA, eller t o m utpressat honom?
Varför möte hemma hos WK??
Citera
2024-03-17, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
Funderar på detta med lägenheten? Den är alltså såld i februari… kan det vara så att BO är ägare till den och paret hyrde i andrahand?
ja inte långsökt. borde kunna gå att kolla upp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in