2024-03-17, 01:35
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Aha ok. Tack för svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Det är på nya Skurubron, dvs inte den gamla Skurubron. Så det går att åka avgiftsfritt. Det är en Infrastrukturavgift (finns bara 3st i hela Sverige), vilket är närbesläktat med Trängselskatten (bl.a. tullarna runt Stockholm) men ändå inte samma. Man behöver inte registrera något, det är enbart för att slippa pappersfakturan man fixar e-faktura.

https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-i-stockholms-lan/Vag-222-Skurubron/nyheter-for-vag-222-nya-skurubron/broavgift-pa-skurubron-fran-sondag-den-1-oktober/

Edit: På bilden i länken åker bussen på gamla bron och närmast i bild är nya bron med avgift.
Citera
2024-03-17, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Om de åkt över nya bron så måste de betala avgift för att komma till dumpningsplatsen, men man kan åka gamla bron utan avgift!

Jag tackar!
Citera
2024-03-17, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja just barnen gör det ännu mer olustigt än det redan är med mordet och alla konstigheter runt denna makabra händelse och vad som framkommit. Har de flygit ur landet så vet länsman med säkerhet om barnen varit med, om inte så har de dumpats hos vänner/släktingar... länsman vet också med säkerhet vart de flygit, eventuella flygbyten mm. Det finns alltid digitala spår och övervakningskameror att följa deras rutt oavsett vart de flygit i världen, om de nu alls har tagit ett flyg .

Men jag är inte ens säker på att de lämnat landet utan kan finnas någonstans i deras vänkrets, ligger lågt ett tag och sen återupptar flykten. Länsman dammsuger hela deras kända vänkrets. Att sen kunna lämna EU obemärkt med småbarn är nästintill omöjligt via flyg även om du kan byta resehandlingar/pass mm. Har de kunnat/hunnit lämna Sverige så är de med stor sannolikhet i Tyskland, Holland eller Belgien, möjligen Frankrike. Tyckte att media skrev att den nu häktade 19-åringen var på väg till Tyskland då han greps, det kan ju givetvis vara ett falsarium men dock en indikation om det har bärighet.

Latinamerika verkar iaf för mig vara ett villospår, jag kan iaf inte förstå hur de skulle kunna gömma sig under radarn i ett latinamerikanskt land. De kan helt enkelt medvetet bokat flyg hela vägen till latinamerika via flygplats i Europa men planerat att inte flyga över atlanten utan stanna i europa vilket vore mer sannolikt om de därmed tro sig finta länsman att de är/var på väg mot latinamerika. Bara en tanke så god som någon.

Ja jag har svårt att tro att de har tagit sig till Sydamerika, då är det nog bättre att gömma sig inom EU. De verkar ha vänner lite överallt, men Canada och USA känns inte heller troligt.
Citera
2024-03-17, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är inte allt för vågat eller kontroversiellt att gissa på att BO och den nu flyende kvinnan haft en affär.
Affären har uppdagats och då kommer ett batteri av hittepå som slutar i ett… väskmord.

Troligtvis har de haft en kärleksrelation. Det är inte säkert att den har uppdagats utan det kan vara så att 37-åringen har ställt krav om att kvinnan skulle flytta ifrån sin sambo.
Citera
2024-03-17, 02:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nä, det blir ju lite skrevt. Dottern lär väl vara i ungefär samma åldersspann som BO ?
39. Montebell* 5AB (o)
Citera
2024-03-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ja jag har svårt att tro att de har tagit sig till Sydamerika, då är det nog bättre att gömma sig inom EU. De verkar ha vänner lite överallt, men Canada och USA känns inte heller troligt.

USA o Canada är uteslutet, de har sannolikt svenskt främlingspass/resehandling och då måste de ha visum. Latinamerika har vissa länder visumfritt men reser de med barn så finns vissa regler att följa för att komma in i landet.

Om de nu har bokat flyg från Sverige via annat EU land mot latinamerika så kan de köpa avbokningbar biljett, flyga "leg1", avboka nästa flyg (leg2) och stanna i det land inom EU de befinner sig och gå under radarn. Då får de iaf igen pengar för atlantflygningen som inte är gratis. De behöver inte ens vara dem som betalar biljetten med eget kreditkort, kan vara i princip vem som helst som gör det.
Jag tvivlar starkt på att de flygit till latinamerika utan det är ett villospår, har de hunnit ut ur Sverige så är de inom EU och företrädesvis i Tyskland. Har de med sig barnen är lika stort frågetecken som var de just nu befinner sig, men jag tror länsman vet i vilket land de är, Sverige eller annat EU land och även om de har barnen med sig. Det är bara att hitta dem fysiskt vilket kan ta tid.
Citera
2024-03-17, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tvivlar starkt på att de flygit till latinamerika utan det är ett villospår, har de hunnit utur Sverige så är de inom EU och företrädesvis i Tyskland. Har de med sig barnen är lika stort frågetecken som var de just nu befinner sig, men jag tror länsman vet i vilket land de är, Sverige elier annat EU land och även om de har barnen med sig. Det är bara att hitta dem sist vilket kan ta tid.
I EU måste de söka asyl och lämna fingeravtryck. Då åker de fast och skickas till Sverige. Det går inte att bo legalt i exempelvis i Tyskland med svenska främlingspass eller resedokument. Om de inte inte tänker gömma sig hos släktingar resten av livet. Det mest troliga är att de åkt till ett land där man inte bryr sig om sådana formaliteter, exempelvis i Latinamerika. Sannolikt hann de lämna EU redan innan de blev internationellt efterlysta.
Citera
2024-03-17, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Om man ponerar att bilen hittades någon kilometer från fyndplatsen, så är det väl troligtvis vid Värmdö marknad man parkerat.

Eftersom bilen hittades relativt fort så gissar jag på
Artipelags parkering.
Citera
2024-03-17, 08:06
Medlem
Apropå åldrarna 25 resp. 24 är det ju högst troligt,
som någon redan skrev tidigt i tråden, att dessa är
tagna i underkant. Även bildmaterialet verkar stödja
antagandet.

Personen som hade arbetat med MGM, kan du inte
berätta mer. T.ex varför hade "en syster" blivit kränkt?

Det förekommer ju uppgifter om att han var gift.
Kunde han inte säga att han bodde med en annan,
eller gjorde han inte det? Förvirrande uppgifter i
allafall.
Citera
2024-03-17, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Eftersom bilen hittades relativt fort så gissar jag på
Artipelags parkering.
Ja det är ju möjligt, dom kan ju också åkt under 222 och dumpat bilen i industriområdet.
Citera
2024-03-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Mordet sker dagen före begravningen den 8/3 och exet börjar leta först på lördagen och anmäler till polisen på söndagen. Undrar om inte hon är inblandad i det här på något sätt hmm. Hon vet mycket mer än vad hon sagt till media.

Varför ska hon säja allt till media? Det är väl polisen som utreder brott?
Citera
2024-03-17, 09:26
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Nej, jag tror att det är okänt. Däremot var det någon som sett en bil som potentiellt skulle kunna vara den. Lite oklart vart den stod, men har för mig att den som skrev inlägget beskrev något i stil med den här platsen.

Edit: Hittade kommentaren som nämner den potentiella bilen. (FB) 37-årig man hittad mördad på Värmdö (2024-03-10)
Jag hade ett antal ärenden utmed 222:an och såg en annan jäkligt skum parkering i anslutning: på fredagsmorgonen strax innan 08 stod en bil (mörkmetallic kombi har jag för mig) med släckta lyktor i trafikplats Orminge på den lilla triangulära plätten mellan körbanorna här: https://maps.app.goo.gl/C1xBLFQTB7YkAJ3D7 Den stod pekande rakt söderut d.v.s. bakluckan mot den bevuxna sänkan som p.g.a. att den omgärdas helt av tung trafikering utan trottoarer inte lär dras med hundpromenader. Den som kört österut och tagit gamla Skurubron för att undvika fotografering på nya bron lär återansluta till 222:an där. (Jag meddelade polis detta innan åklagaren gått och dementerat styckdelen av mordet, för den händelse delar då saknades.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in