Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-16, 22:19
Medlem
Den hr trden handlar inte i frsta hand om att sga Anders Svanebo och hans team utan om hur en vallachef rekryteras.
Svanebo r ju bara 39 r och det r ju inte s lnge sen hans aktiva karrir avslutades.
P vilka meriter har han ftt tjnsten? Har Anders byggt upp ett frtroende som duktig vallare redan under sin aktiva karrir eller har han bara ngra f r som aktiv vallare som merit? Hur utbildar man sig som vallare? r det enbart "hands on" som gller eller r det andra egenskaper som r viktigare? Jag menar d ledare, teambyggare, spindeln i ntet, ekonomi, teknisk kunskap, kontaktnt osv.
Anders r vl en ovanligt ung vallachef och det har ju inte fungerat felfritt under frsta ret. Personligen tycker jag inte det varit varken bttre eller smre n vanligt men det knns nd som att de svenska karna har vldigt bra eller betydligt smre n ngra andra lag.
Kan det bero p karna sjlva? Har olika lnder/kare olika rutiner vid val av skidor, struktur, valla osv?
Citera
2024-03-16, 23:29
Medlem
Diversifierats avatar
Intressant trd, hoppas ngon initierad gr in och svarar fr jag vet inte hur det gr till. Det mste ju handla mycket om rykten om vem som r duktig och ven viss erfarenhet av egen skidkarkarrir.
Citera
2024-03-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Intressant trd, hoppas ngon initierad gr in och svarar fr jag vet inte hur det gr till. Det mste ju handla mycket om rykten om vem som r duktig och ven viss erfarenhet av egen skidkarkarrir.
Ja, s tnker jag ocks. I Anders fall mste han varit ngot av en vallanrd redan som aktiv.
Kanske t.o.m representerat ngon valla tillverkare som yrke eller s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in