Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-15, 00:49
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken sjukdom pratar du om. Könsdysfori är ingen sjukdom - det är ett tillstånd.
Du har självklart rätt i att Kriminalvården är dåligt rustade för att hantera det, däremot är inte mottagandet beroende av hur illa rustad Kriminalvården är, utan mer om hur medintagna behandlar informationen.

Hela min utredning fick ju jag göra på norrtäljeanstalten och då tog vi en bil från Norrtälje till Karolinska i Stockholm en gång i månaden och det gick jättebra.
Alla i personalgruppen på Norrtälje betedde sig helt korrekt, sjukvården på Norrtälje när kom till mina hormoner funkade underbart, det var aldrig något problem inom Kriminalvården när det kom till min könsdysfori.
Mina övriga "sjukdomar" är arytmi, astma, ögonmuskelförlamning, ADD och autism (Aspergers).
Jag vet inte heller vilka sjukdomar som den här fjortisen pratar om men dessa är de som jag har haft sen 20-årsåldern och innan och som senare har bekräftats vid den stora sinnesundersökningen på rmv Huddinge och på utredningen på Kumla anstalten Riksen.
Citera
2024-03-15, 00:51
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Hela min utredning fick ju jag göra på norrtäljeanstalten och då tog vi en bil från Norrtälje till Karolinska i Stockholm en gång i månaden och det gick jättebra.
Alla i personalgruppen på Norrtälje betedde sig helt korrekt sjukvården på Norrtälje när kom till mina hormoner funkade underbart det var aldrig något problem inom Kriminalvården när det kom till min tjänst dysfori.
Mina övriga "sjukdomar" är arytmi, astma, ögonmuskelförlamning, ADD och autism (Aspergers).
Jag vet inte heller vilka sjukdomar som den här fjortisen pratar om men dessa är de som jag har haft sen 20-årsåldern och innan och som senare har bekräftats vid den stora sinnesundersökningen på rmv Huddinge och på utredningen på Kumla anstalten Riksen.

Ingen är intresserad av dina jävla utredningar eller ditt liv. Det finns hundratals av dig, Jeffrey Dahmer, John Wayne Gacey och allt vad fan de heter. Du är sjuk I huvudet helt enkelt.
Citera
2024-03-15, 01:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Alla i personalgruppen på Norrtälje betedde sig helt korrekt, sjukvården på Norrtälje när kom till mina hormoner funkade underbart, det var aldrig något problem inom Kriminalvården när det kom till min könsdysfori.
Jag blir glad över att det gick så smidigt för dig och att Kriminalvården inte lade hinder i vägen.
Jag gissar att du gick på ANOVA på Karolinska - jag känner andra som gått där- och har själv skjutsat tillräckligt många gånger för att se de två apfula tornen växa upp .. (Anova ligger jämte dem)

Ingen av dina diagnoser kan förklara mordet utan att man vet mer om situationen. Ingen av diagnoser är någon "mördare" diagnos.

Jag har bildat mig min uppfattning i första hand utifrån förundersökningen - och en del uppgifter som framkom före den.
Citera
2024-03-15, 01:07
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ärligt talat så handlar ju inte ett sådant om vart sharia speciellt mycket Max 0,2 %.
Den handlar ju betydligt mer om mig vara av att jag skulle kunna säga att det här är min tråd som jag svarar i.
Och fortfarande så har inte jag styckat någon kropp, det är bara din fantasi som säger åt dig att det måste vara så för att om det inte är så så kruppar det ihop i ditt huvud för polisen kan ju inte göra fel.

Du svarar med absolut nonsens. Precis som jag misstänkte att du skulle göra. Vilket jävla fyllesnack. Jag kan tänka mig att du tar till flaskan för att försöka döva smärtan av traumat att sitta inne innebär. Du mördade Vatchareeya, du styckade hennes kropp. Du dömdes först till 14 års fängelse i tingsrätten, du överklagade och fick 10 år. Du skulle egentligen åkt på livstid Kristoffer.
Citera
2024-03-15, 01:10
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ja om lilla fjortisen känner att han börjar bli lite manipulerad så kan väl lilla fjortis han ringa till polisen och klaga😂🤣

Den enda som svarar som en fjortis är du. Man märker hur omogen du är, med tanke på dina svar. Och du verkar vara en narcissist också.
Dina svar talar för sig själv, du skriver såhär:
Vet du vad straffvärdet är på en person som övertalar en annan person att begå brott?
Ungefär som att det är mitt fel att du begår brott.
Du antyder här att jag anstiftar mord.
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2024-03-15 kl. 01:14.
Citera
2024-03-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag blir glad över att det gick så smidigt för dig och att Kriminalvården inte lade hinder i vägen.
Jag gissar att du gick på ANOVA på Karolinska - jag känner andra som gått där- och har själv skjutsat tillräckligt många gånger för att se de två apfula tornen växa upp .. (Anova ligger jämte dem)

Ingen av dina diagnoser kan förklara mordet utan att man vet mer om situationen. Ingen av diagnoser är någon "mördare" diagnos.

Jag har bildat mig min uppfattning i första hand utifrån förundersökningen - och en del uppgifter som framkom före den.

Och som sagt så länge som man respekterar varandras åsikter så spelar ju resten egentligen ingen roll.
Typ som mina närmaste vänner säger, oavsett skuld fråga, du har gjort din tid och nu är du på noll igen 🙂
Citera
2024-03-15, 01:22
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Jag bemöter som jag blir bemött, vill du behandlas som en prinskorv eller en oxfile?

Jag bemöter dig med den respekt du förtjänar.
Men du inser inte hur förljugen du är alltså?

Du försöker förtala mig, genom att "få mig att förstå vad straffvärdet är på en person som övertalar en annan person att begå brott?".

Du inser inte hur allvarligt det är att du anklagar mig för detta? Och om du nu skulle begå ett mord. Så är det lugnt. Nejmen, brajebrasomfan sa att jag skulle göra det.
Citera
2024-03-15, 01:29
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Det var du som tog upp det till att börja med 😅
Så du är alltså en sån där person som inte fullföljer det hen börjar?

Nej Kristoffer. Jag skrev:
Nej, det är märkligt att du påstår att vi med ord kan påverka dig till att åka in i fängelse igen.
Och ja, jag tror du är såpass sjuk att du åker in igen.
Men det är inte mitt fel att du åker in igen.
Haha, hur sjuk är du? Det är ditt eget fel, eftersom du antagligen kommer styckmörda någon igen.
Och du skrev:
Vet du vad straffvärdet är på en person som övertalar en annan person att begå brott?
Här försöker du få det till att jag anstiftar till mord. Vet du ens hur jävla sjuk du är Kristoffer?
Citera
2024-03-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Återigen, helt obegripligt snack. Inte konstigt att du inte kunde komma undan med det mordet du.

Ja men du anser ju att jag är skyldig och i så fall så kom jag juh undan med mord för att jag dömdes för Dråp.

Kom igen lite humor måste väl slapptask fjortisen ha🤣😂🤣😂
Citera
2024-03-15, 01:44
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ja men du anser ju att jag är skyldig och i så fall så kom jag juh undan med mord för att jag dömdes för Dråp.

Kom igen lite humor måste väl slapptask fjortisen ha🤣😂🤣😂

Kan inte låta bli att tycka det du skriver är väldigt märkligt. Du är inte alls ångerfull, och jag vill nog påstå att du garanterat kommer sitta snart igen. Det är bra att man har koll på dig. Du kan inte gömma dig bakom någon könsidentitet. Bara så du vet, Kristoffer. Nästa gång kommer det inte bli roligt Kristoffer. Det är fullbelagt överallt nu. Du kommer inte få någon ensamcell. Du kommer inte få styra och ställa som du vill, vilket vi vet att du inte gör annars heller. Kanske över sådana stackare som Vatchareeya, ingen annan. Men nästan gång är det på riktigt Kristoffer.

Du kan trycka ihop chipstuttarna hur mycket du vill. Skaffa långt hår, kalla dig Kim Marie Johansson, ta kvinnliga könshormoner. Men alla vet att det är du Kristoffer.

Bara det att du skriver såhär:
Jag har haft en bunt med killar på alla mina olika avdelningar som inte riktigt skulle hålla med 😅
Och så fort alla långtidare fick höra ordet "Styckdråp" så förstod ju de att något inte stod rätt till ✌️
Efter att de fått bo med mig och lära känna mig, varje dag som helg så insåg de att de som massmedia pysslar med var inget mer än ett utdraget karaktärsmord.
Är väldigt märkligt. Det är ett tecken på att du fortfarande är en förbrytare. Ögonen sitter tätt ihop på dig med din jävel.
Också att du skriver följande är väldigt anmärkningsvärt:
Okej men du tänker att hon var hjälplös då alltså eller hur?
Kan du vara snäll att berätta lite fakta om Vatchareeya så vi vet att du faktiskt vet vem du pratar om?
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2024-03-15 kl. 02:36.
Citera
2024-03-15, 01:59
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
Fallet må vara rubricerat som dråp på pappret men hur fan är det möjligt att få sitta av så lite som 7 år efter att man har mördat någon? Speciellt när vi pratar om en person som uppenbarligen inte är frisk i huvudet?

Motivet tycks varit olycklig kärlek. Fyfan vad patetiskt Hoppas att Vatchareeyas familj någon gång kan få en ordentlig upprättelse. Helt sjukt.. Så kan man inte ens stå för vad man gjort heller. Det är så jävla dåligt..

Rättvisan kommer att komma ikapp en vacker dag. Antingen juridiskt eller fysiskt. Det gör den alltid
Citera
2024-03-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttarna-I-Soppan
Fallet må vara rubricerat som dråp på pappret men hur fan är det möjligt att få sitta av så lite som 7 år efter att man har mördat någon? Speciellt när vi pratar om en person som uppenbarligen inte är frisk i huvudet?

Motivet tycks varit olycklig kärlek. Fyfan vad patetiskt Hoppas att Vatchareeyas familj någon gång kan få en ordentlig upprättelse. Helt sjukt.. Så kan man inte ens stå för vad man gjort heller. Det är så jävla dåligt..

Rättvisan kommer att komma ikapp en vacker dag. Antingen juridiskt eller fysiskt. Det gör den alltid

Ja men hur ska man kunna stå för något som man inte har gjort?
Mitt fall är ju lite speciellt på det sättet i och med att alla parter överklagade till Högsta domstolen inklusive min senaste resning och alla fick nej.
Om man ska säga någonting så är väl jag den närmaste personen att få upprättelse i och med att jag dömdes oskyldigt och har därmed störst chans att kunna få upprättelse juridiskt.
Och jag håller med tids nog så kommer rättvisan att skipas och jag kommer få min resning till slut. För Kaj Linna sa tog det fem försök, jag har bara gjort ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in