2024-03-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurskur
Ja precis, det var jag tog upp hans namn i tråden och redan innan jag nämnde honom så var det ju lite för många sökningar på Mrkoll för att vara en ”vanlig” person, så jag håller med dig. Som jag har nämnt tidigare så började sökningarna på honom gå upp den 9 mars (dessförinnan låg han på 0 sökningar/dag) så det är ju något som har gjort honom mer eftersökt runt det datumet.
Det var snyggt hittat av dig. Det verkar vara BO.
Citera
2024-03-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IFoundedyou
Nån som vet vad de efterlysta heter?

Står längre bak i tråden

W@jya H@sh på Facebook
F@r1d V@z1r1 på Facebook
Citera
2024-03-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Ja det kan man. När en person dör måste dödsfallet fastställas och dödsorsaksintyg samt dödsbevis skrivas och det måste göras av en läkare. Sedan är det Skatteverket som registrerar och dödförklarar personen mha dödsbeviset. Sedan får Ratsit denna information från Skatteverket.

Här kommer utdrag från SOSFS 2005:10 Socialstyrelsens föreskrifter om kriterier för bestämmande av människans död

2 § Om det är utrett att den försvunne är död, får han eller hon dödförklaras omedelbart.

5 § Fastställande av ett dödsfall skall göras skyndsamt. Tidpunkten för dödens inträde får bestämmas med ledning av uppgifter från vårdpersonal, anhöriga eller andra personer med kännedom om de aktuella omständigheterna.

8 § Beslut om dödförklaring
Som dödsdag skall anses den dag som är den mest sannolika dödsdagen.

Mao tänker jag att om polisen VET (mha film/fotobevis från lillebrorsan) när BO mördades kan de fastställa tidpunkten ganska exakt, vilket blir den mest sannolika dödsdagen.
Vill bara förtydliga att det jag och PIL diskuterade var inte hur dödsdatum fastställs utan vilket datum ratsit anger. Alltså om ratsit anger dödsdatum eller det datum som personen registreras död. Två olika grejer. Uppenbarligen var det annorlunda i detta fall jämfört mot andra fall som varit nyligen. Vad det beror på vet vi inte men så var det nu när det var BO.
Citera
2024-03-15, 00:39
Medlem
En person har nyss skrivit på hans minnessida på Fonus:

Ditt liv var alldeles för kort för att placeras i en väska. Hemskt! Låt gud ge de ett straff för livet . ”

Så det är väl ganska klarlagt att AHA är BO.
Citera
2024-03-15, 00:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Efterlyst påstår ju bisarrt nog att kvinnan har barn med båda bröderna.

Ja…det blir ju en smula inkrökt s a s.
Vi får se.
Citera
2024-03-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborita
En person har nyss skrivit på hans minnessida på Fonus:

Ditt liv var alldeles för kort för att placeras i en väska. Hemskt! Låt gud ge de ett straff för livet . ”

Så det är väl ganska klarlagt att AHA är BO.
Kan lika gärna varit någon härifrån som skrivit det. Osmakligt gjort, oavsett vem som skrev det.
Citera
2024-03-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Vad tänker du på med Huddinge?

Haninge kompis, Haninge. Kom ihåg fel. Visste att någon reagerar och rättar mig, Tack!
Citera
2024-03-15, 00:48
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Arlanda kan vara ett alternativ, i så fall transfer via till exempel Frankfurt, London, Barcelona, Paris eller Amsterdam. Ser inte ut att gå några direktflyg till Latinamerika från Arlanda på fredagar.

Lag om flygpassageraruppgifter i brottsbekämpningen gör att Polisen antagligen har koll på vilka flyg de har åkt med.

mitt tips går till madrid.
8 mars 14:55 Iberia
landar 19.00 i madrid
sen vidare till länder som Paraguay eller Venezuela
Citera
2024-03-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Vill bara förtydliga att det jag och PIL diskuterade var inte hur dödsdatum fastställs utan vilket datum ratsit anger. Alltså om ratsit anger dödsdatum eller det datum som personen registreras död. Två olika grejer. Uppenbarligen var det annorlunda i detta fall jämfört mot andra fall som varit nyligen. Vad det beror på vet vi inte men så var det nu när det var BO.
Ja, eller hur. Mycket konstigt detta med Ratsit. Finns hur många exempel som helst, som går helt emot hur det har publicerats denna gång. Men det kändes som inte många hängde med i diskussionen ändå.
Citera
2024-03-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
mitt tips går till madrid.
8 mars 14:55 Iberia
landar 19.00 i madrid
sen vidare till länder som Paraguay eller Venezuela

Hur mycket kostar den resan för 3 personer och ett barn?
Citera
2024-03-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Gulsum har ironiskt nog skrivit för några år sedan 2015 en lång text på sin Facebook om hur hon fördömer mördare. Syrran tryckte inte gilla på den.

"I am really really angry 😡 my heart breaks... enough is enough why? Why? Whyyyyyy? These idoits take Allah's name and kill innocent people why they slaughter gods creature none of you are better than anyone else. you have no right, no authority over any other human no matter what. What makes you think what you do is a good deed? Killing your brother what good u see in it. For the sake of humanity stop this. crazy people enough enough enough if u r so interested to kill please do yourself a favour just kill yourself. And I hate all those who support these kind of crazy people. Leave god's creature for god all u can do is invite like what I am doing I'm inviting you to become a human and learn humanity but I don't take a gun and kill u. Because I know I was not born to kill any human being. It's a common sense. No one has right to kill anyone as long as your life is not in danger from them. I want to say something special I don't care who u r what you are i really really hate you from bottom of my heart. I wish you die before you kill any innocent person. Stupid iletrate people try to gain some knowledge. now I don't know how to pass my message to u idoit but I hope some how you see this and hopefully u learn something just stop killing people not worth it nothing worth killing a human not even millions millions of $ now stop selling your soul to Satan. Omg how much I hate you people."

Undrar om hon fördömer sin syster nu eller om blod är tjockare än vatten.
Gulsum verkade då vara en moralisk jänta- inget dödande
ja hur hon reagerar när systern släppt ut sitt mörker
är kanske ingen överraskning- hon vet nog hur systern är därinuti.

Det här paret borde inte få ha hand om sina barn- blir störda ungar.
Citera
2024-03-15, 01:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Hur mycket kostar den resan för 3 personer och ett barn?

one way ca 20-25.000 sek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in