Citat:
Ursprungligen postat av
Uppdragsfotograf
Måste säga helt ärligt, så trevligt med denna mångfald. "Öppna era hjärtan". Dessa s.k "människor" berikar verkligen Sverige, tänk vad mycket tråkigare vi kunnat ha om dagarna om dessa människor inte berikade oss med brott av olika slag som vi kan gotta oss i. Måste ju vara skitkul och häftigt som Mona S myntade- att få betala skatt för denna mångfald, något måste ju dess "människor" få för underhållningen. Synd bara att de är så dåliga på att både packa rätt saker i resväskorna, dumpa dem i diken och sedan på det beställa flygbiljetter från landet som öst pengar på dem utan att de behövt lyfta ett finger för allmosorna. Hur ska de nu klara sig utan bidragen de fått från oss? Känner mig lite ledsen, snälla kom hem igen. Straffen i Sverige är mycket mildare än ni kan få någon annanstans oavsett vad ni gjort.
Även om jag håller med dig ang den så kallade "kulturberikningen" så kan jag faktiskt i det här fallet se även en svensk kvinna och hennes bror mörda den som förstört hennes liv, självkänsla och glädje. När rättsssystemet sviker gång på gång så kan behovet efter rättvisa bli så pass genomträngande och påtryckande att ett offer inte ser någon annan utväg än att mörda sin plågoande. Jag säger varken att detta är rätt eller fel ur ett moraliskt perspektiv, utan försöker bara tänka mig in i situationen.