2024-03-14, 15:59
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Att tre afghaner mördar en irakier får mitt intresse att falna. Så luttrad har jag blivit av alla dessa interna uppgörelser. Då afghanskan inte gick genom besöksförbud mot irakiern så väljer de att döda honom istället. Praktisk lösning på problemet.

Hon litade väl på irakiern men blev våldtagen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-man-styckad-trion-pekas-ut-for-vaskmordet/
Måste säga helt ärligt, så trevligt med denna mångfald. "Öppna era hjärtan". Dessa s.k "människor" berikar verkligen Sverige, tänk vad mycket tråkigare vi kunnat ha om dagarna om dessa människor inte berikade oss med brott av olika slag som vi kan gotta oss i. Måste ju vara skitkul och häftigt som Mona S myntade- att få betala skatt för denna mångfald, något måste ju dess "människor" få för underhållningen. Synd bara att de är så dåliga på att både packa rätt saker i resväskorna, dumpa dem i diken och sedan på det beställa flygbiljetter från landet som öst pengar på dem utan att de behövt lyfta ett finger för allmosorna. Hur ska de nu klara sig utan bidragen de fått från oss? Känner mig lite ledsen, snälla kom hem igen. Straffen i Sverige är mycket mildare än ni kan få någon annanstans oavsett vad ni gjort.
Citera
2024-03-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kanske förklarar mobilerna, att de var med. De räknade helt kallt med att hinna ut innan kroppen hittades?

Och kanske var barnen (och passen) med i bilen vid dumpningen, dock inte barnvagnen...

Ja, motivet kanske ändå är hämnd för våldtäkt/misshandel?

I morgon efter 12 vet vi om 19- åringen blir häktad.

Ska bli intressant att veta vd han har att säga. Kanske han lägger all skuld på dom andra vad gäller mordet. Han verkar ändå ha varit med vid dumpningen, så blir lite svårt att han inte ska bli häktad, om han nu inte var ute och gick med "tvillingarna" när mordet skedde och han menar sig inte ha en aning om vad de gjorde där ute på Värmdö när de dumpade en väska...

Han kan förstås ha fått som uppgift att lämna BO bil någonstans (barnen där bak?) och blev sedan upphämtad? Lite krystat, men är så här allvrligt brott begånget har man sett de mest krystade historierna.

Det finns en häktningsframställan på 19 åringen här i tråden. Någon gång nu på fm las den upp. Han försökte ju också tas sig ut ur landet, känns som att det pekar på att han är skyldig till nått iaf. annars försöker man väl inte fly, det skapar ju bara misstankar.
Citera
2024-03-14, 16:01
Medlem
Då blir det intressant med de, tidsmässigt passande, avslutade styrelseuppdragen.
Hur hör Huddinge och Väsby ihop?
Citera
2024-03-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Det finns en häktningsframställan på 19 åringen här i tråden. Någon gång nu på fm las den upp. Han försökte ju också tas sig ut ur landet, känns som att det pekar på att han är skyldig till nått iaf. annars försöker man väl inte fly, det skapar ju bara misstankar.

19åringen ska ju också ha vart med i lägenheten när mordet skedde, och vart i Värmdö när väskan tros ha lämnats, så något lär han ju iallafall vart skyldig till.
Citera
2024-03-14, 16:05
Medlem
Var ett av de små barnen BO:s ?
Citera
2024-03-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Vem är pappan till den inblandade kvinnans två barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har ej framgått.

Ingen annan som vet?
Är barnen sambons eller BOs barn eller finns det ytterligare en man inblandad?

Man kan iofs ringa skatteverket och fråga, men jag har ingen möjlighet till det just nu.
Citera
2024-03-14, 16:07
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdragsfotograf
Måste säga helt ärligt, så trevligt med denna mångfald. "Öppna era hjärtan". Dessa s.k "människor" berikar verkligen Sverige, tänk vad mycket tråkigare vi kunnat ha om dagarna om dessa människor inte berikade oss med brott av olika slag som vi kan gotta oss i. Måste ju vara skitkul och häftigt som Mona S myntade- att få betala skatt för denna mångfald, något måste ju dess "människor" få för underhållningen. Synd bara att de är så dåliga på att både packa rätt saker i resväskorna, dumpa dem i diken och sedan på det beställa flygbiljetter från landet som öst pengar på dem utan att de behövt lyfta ett finger för allmosorna. Hur ska de nu klara sig utan bidragen de fått från oss? Känner mig lite ledsen, snälla kom hem igen. Straffen i Sverige är mycket mildare än ni kan få någon annanstans oavsett vad ni gjort.
Även om jag håller med dig ang den så kallade "kulturberikningen" så kan jag faktiskt i det här fallet se även en svensk kvinna och hennes bror mörda den som förstört hennes liv, självkänsla och glädje. När rättsssystemet sviker gång på gång så kan behovet efter rättvisa bli så pass genomträngande och påtryckande att ett offer inte ser någon annan utväg än att mörda sin plågoande. Jag säger varken att detta är rätt eller fel ur ett moraliskt perspektiv, utan försöker bara tänka mig in i situationen.
Citera
2024-03-14, 16:12
Medlem
Citat:
Om jag googlar BOs namn så får jag upp flera facebookposter från skinity som förslag. Kan dock inte hitta någon koppling, inte heller likes eller kommentarer från BO på inläggen. Kliniken ligger i gamla stan, skulle kunna vara arbetsplats? men han finns inte listad bland anställda…

Nej, inte en trolig arbetsplats.
https://www.linkedin.com/in/ako-hamed-7301241b7?utm_source=share&utm_campaign=share_via& utm_content=profile&utm_medium=android_app
Senast redigerad av PIL 2024-03-14 kl. 16:14.
Citera
2024-03-14, 16:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Ingen annan som vet?
Är barnen sambons eller BOs barn eller finns det ytterligare en man inblandad?

Man kan iofs ringa skatteverket och fråga, men jag har ingen möjlighet till det just nu.

Borde väl rubriceras som mord, brott mot gravfriden samt människorov om något av barnen är BO:s?
Citera
2024-03-14, 16:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kanske förklarar mobilerna, att de var med. De räknade helt kallt med att hinna ut innan kroppen hittades?

Och kanske var barnen (och passen) med i bilen vid dumpningen, dock inte barnvagnen...

Ja, motivet kanske ändå är hämnd för våldtäkt/misshandel?

I morgon efter 12 vet vi om 19- åringen blir häktad.

Ska bli intressant att veta vd han har att säga. Kanske han lägger all skuld på dom andra vad gäller mordet. Han verkar ändå ha varit med vid dumpningen, så blir lite svårt att han inte ska bli häktad, om han nu inte var ute och gick med "tvillingarna" när mordet skedde och han menar sig inte ha en aning om vad de gjorde där ute på Värmdö när de dumpade en väska...

Han kan förstås ha fått som uppgift att lämna BO bil någonstans (barnen där bak?) och blev sedan upphämtad? Lite krystat, men är så här allvrligt brott begånget har man sett de mest krystade historierna.

Är hans anhöriga flyktade till en bananrepublik så får han nog finna sig i att bli betraktad som gärningsman ett bra tag framöver skulle jag gissa. Han måste ju ha vetat vid ngn tidpunkt, allt annat är orimligt.
Citera
2024-03-14, 16:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om jag googlar BOs namn så får jag upp flera facebookposter från skinity som förslag. Kan dock inte hitta någon koppling, inte heller likes eller kommentarer från BO på inläggen. Kliniken ligger i gamla stan, skulle kunna vara arbetsplats? men han finns inte listad bland anställda…

Vad är skinity?
Citera
2024-03-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Skarprattare
Det vore ju väldigt intressant läsning, håller med. BO har ju med absolut största sannolikhet våldfört sig på MGM. Man mördar inte en människa som man falskeligen anklagat för något. MGM känner sig sviken av systemet som släppte BO och kände behovet av riktig rättvisa. Det kan jag förstå till 100%. Att sedan BO var så pass pantad att han valde att dyka upp på det där mötet med MGM 1 och 2 är ju värt ett Darwin Award.
Hon kan ju ha dragit en lögn inför sin sambo för att skydda sig själv! Kan vara en otrohetsaffär som hon vill dölja. Det är nog inte så populärt bland afghaner att vara otrogen. En teori iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in