2024-03-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja verkligen
Men vad hade barnet med detta att göra?
Kvinnans båda barn är försvunna.
Citera
2024-03-14, 12:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Jag och mina kollegor är av den uppfattningen att det är tvärt om. Om någon begärs häktad tillhör det verkligen ovanligheten om man får någon frifotad. Då är det bingo.
Sedan vet man på förhand om det är en 100% -ig häktning beroende på vilken domare som sitter.
Jag noterar att du och dina kollegor tror det.
Det är dock inte så det fungerar - precis som det inte heller fungerar tvärtom, att för att du är häktad är du skyldig.
Att du låtsas ha en 100% kunskap om olika domare är för övrigt hysteriskt komiskt.

I det här fallet begärdes han inte häktad - så er "kunskap" om domare är helt irrelevant, det är åklagare ni får flumma in er på.
Citera
2024-03-14, 12:54
Medlem
Citat:
De är väl inte kvar i Sverige?

Skulle bli förvånad om de var kvar här, troligen har de flytt landet. Kanske försöker de ta sig till Egypten eller Turkiet för vidare transport ut ur Europa.

Tror de söker sig till nära familj i land utan utlämningsavtal med Sverige. Kan inte vara lätt och vara på flykt med två små barn.

Sen om några år söker de förmodligen uppehållstillstånd i annat id hit eller till Europa igen.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-14 kl. 12:56.
Citera
2024-03-14, 12:55
Medlem
Citat:
Tror det är nån form av registrering

Du har rätt, man måste betala för att åka över bron ja.
Citera
2024-03-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ja men det är väl kommunen som sålt den då?

Någon trodde ej att mäklare anlitas för försäljning när kommunen äger en lägenhet men kommunen har avtal med mäklare så det går. Sen om det ligger någon sanning i att kommunen skulle varit ägare vet vi dock inte.
Citera
2024-03-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Aha jag trodde även de hade barn
Citera
2024-03-14, 13:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du har rätt, man måste betala för att åka över bron ja.

Jag har åkt en gång men minns inte… Man betalar, och bilen blir då avfotad?

All passage kanske registreras, borde ju vara så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Skulle bli förvånad om de var kvar här, troligen har de flytt landet. Kanske försöker de ta sig till Egypten eller Turkiet för vidare transport ut ur Europa.

Tror de söker sig till nära familj i land utan utlämningsavtal med Sverige. Kan inte vara lätt och vara på flykt med två små barn.

Sen om några år söker de förmodligen uppehållstillstånd i annat id hit eller till Europa igen.

Teorin är ju iallafall att de har/har försökt/försöker lämna landet. Hurvida de har lyckats eller ej vet vi inte, men de verkar ha haft ett försprång.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, hon, två barn och en man?
Citera
2024-03-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur menar du?
Rörde till det lite
Citera
2024-03-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har åkt en gång men minns inte… Man betalar, och bilen blir då avfotad?

All passage kanske registreras, borde ju vara så?

https://www.oresundsbron.com/sv/onlineticket?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwMqvBhCtAR IsAIXsZpaCtANI2TnWDgL9yl8y9A7GFwveVp7AMT4BZMykfQb_ l7SDmBibsoMaAhPZEALw_wcB
Citera
2024-03-14, 13:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl tvärtom - just nu kan det handla om två brottsoffer, kvinnan och mannen och att mannen mördats som hämnd för vad han gjort kvinnan.

Du verkar utesluta att kvinnan kan ha haft en "affär" med BO och att hon sedan blivit tvingad att anmäla honom pga omständigheterna? Varför skulle hon annars besöka BO i hans hem vid flera tillfällen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in