2024-03-13, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Så identiteten till alla inblandade var på olika tider fejkade? Broren var inte bror i skatteregistret. Ena med två identiteter.

Känns som detta inte är ovanligt.

24 åriga kvinnan sambo med 23 åringen kom 2015 från Afghanistan , kan vara kusin/syster och vilken ålder som helst även hon. Ska ha mamma och flera syskon i Sverige, kanske ska kolla deras släktskap också? Ringa stöld 2023

23 åringen kom innan 2016 som ensamkommande afghan från iran, valde en ålder/fick en ålder utsedd av svenska myndigheter. Kan varit 23 redan då. Olovligkörning 2019

19 åringen men kan ha helt annan ålder och kom 2018 från Iran, bor med sin mamma och säger sig vara bror till 23 åringen men skatteverket har inget registrerat syskonskap mellan dessa.

BO från Irak kom 2017, försökt komma in med annan identitet men ska vara ostraffad i båda identiteterna.

Som med alla dessa vet man inget om dom, varken släktskap, ålder eller annat..
Citera
2024-03-13, 06:27
Avslutad
Jag skulle nog fokusera på väskan som teknisk bevisning. Så enkelt som att de misstänkta har skrivit sitt namn i väskan? Eller finns den med på de misstänktas semesterbilder?
Citera
2024-03-13, 07:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Är det hans Facebook med profilbild med ett barn född 2022 och ett fotbollslag som omslagsbild?

Fotbollslaget är IFK Grimslöv för övrigt vilket stämmer bra med orterna som nämnts.
Citera
2024-03-13, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Så, om detta stämmer kan BO vara:

Kh*led *lmelhem 19871008-XXXX

*=a

Kopplad till flera bolag, tillsammans med nämnda kvinna. Notera utträdesdatumet.

"Under de tre senaste åren har följande personer lämnat ledning, styrelse eller annan funktion.

Funktion Namn Utträde
Styrelsesuppleant Kor*shi, W*jiha 2024-03-08"

Bolag inom vad ? Då kan det vara den ” relationen ” de haft med varandra .
Citera
2024-03-13, 07:42
Medlem
Schaefers avatar
Leif GW precis nu på TV4 med sin syn på detta fall
Citera
2024-03-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallihalla123
Mgm F*rid V*ziri och W*jih* Kor*shi
*=a

Hur säker är denna uppgift?
Senast redigerad av Furorem 2024-03-13 kl. 08:05.
Citera
2024-03-13, 08:06
Medlem
Public Enemys avatar
Det skulle vara intressant att få reda på vad för slags övergrepp BO gjort mot kvinnan.
Citera
2024-03-13, 08:19
Medlem
PKSubbans avatar
Min teori efter allt som framkommit är att paret eller ev bara kvinnan på något sätt försökt blåsta BO. Säg med ett påhittat våldsbrott el anklagelse om våldtäckt. Sen har inte allt gått som planerat, dvs han ger inte några pengar… polisen köper inte hennes anklagelser och de försöker då stämma träff och allt går över styr, och här står vi då idag, ett koffertmord rikare.
Citera
2024-03-13, 08:23
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Det skulle vara intressant att få reda på vad för slags övergrepp BO gjort mot kvinnan.

Jag tror ju att detta inte hänt… min teori är att Mgm haft ont om pengar (vilket strafföreläggande om ringa stöld tyder på) och hittat på ett brott som de(hon)velat använda i utpressning vilket gått snett.
Citera
2024-03-13, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Leif GW precis nu på TV4 med sin syn på detta fall
Missade. Vad tycker han?
Citera
2024-03-13, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fotbollslaget är IFK Grimslöv för övrigt vilket stämmer bra med orterna som nämnts.

Edit: tittade på fel person.
Senast redigerad av LilaTulpanen 2024-03-13 kl. 09:00.
Citera
2024-03-13, 08:52
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
Jag tror ju att detta inte hänt… min teori är att Mgm haft ont om pengar (vilket strafföreläggande om ringa stöld tyder på) och hittat på ett brott som de(hon)velat använda i utpressning vilket gått snett.

Utpressning brukar inte leda till hämnd i form av styckmord. Jag tror absolut på att BO begått ett våldsbrott mot MGM tidigare. I vissa kulturer är det vanligt med att man tar saken i egna händer, öga för öga, tand för tand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in