2024-03-12, 20:31
Medlem
Nonsensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Sorry. såklart. Vad är normalt? Närmare 3 meter?

Jag tror jag har fel! Rådjur hoppar inte riktigt så högt, inte utan ansats i alla fall. Det är nog "säkerhetshöjden" för att klara odlingar som jag har i huvudet 🙃

Googlade och det verkar som lägsta höjd för viltstängsel ska vara minst 2,2 meter. Från "terrängsidan", så från vägen sett får det vara lägre. Och högre från båda hållen sett.

Så nu gissar jag, att om 2,2 är minimum så sätts det med lite marginal. Så minst 2,3 meter?
Citera
2024-03-12, 20:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Nu var det kvinnan som mördade mannen. Tror du hon hade avstått från det om hon fått ett kontaktförbud? Eller tror du ett kontaktförbud skapar ett magnetfält runt skyddspersonen som inte går att forcera..?

Nu är det ju så att jag hänvisar till två nekade kontaktförbud som båda renderat i grova brott.
Citera
2024-03-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nja, det var bara någon diskussion om vilka som får plats i väskor. Är man bra på att packa finns det ingen anledning att rikta in sig på dvärgar.

Ett funfact här är att mjölby är känt i närområdet för att ha en överrepresentation av dvärgar i populationen.
Citera
2024-03-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Spännande!
En fråga dock, eller två.
Du skriver ”att man dumpar kroppen från 222” men att ”det är omöjligt att kasta en väska över stängslet”
Hur menar du?

Sen också har väl polisen lokaliserat dessa via master. Stannar man någon minut/minuter vid vägkanten tror jag polisen får svårt att spåra de som vart i området då i min mening det skulle vara svårt att hitta något avvikande från master/gps.
Såklart om inte polisen redan vet vems GPS man letar efter i masterna.
Eller?

Jag har inte fördjupat mig i detta men men teori är att man vart dit via terrängen med cykel scooter eller liknande.

Alt att de tagit sig genom stängslet/kastat över stängslet och inte vetat om att det finns en väg/spår i skogen. Man borde ha gömt väskan bättre eller längre ifrån spåret tycker jag.

Det är cirka tre meter ner från vägen till botten på diket, där nere står viltstängslet som är över två meter högt, om stängslet stod tillräckligt nära vägen så hade man kunnat slänga väskan från vägen till andra sidan stängslet, men nu står stängslet fyra/fem meter in från vägkanten så man behöver vara hulken för att kunna ladda en väska med en kropp i över staketet, det var dock hål i underkant så inga problem att dra väskan under staketet.

Spåret är så smalt där så jag tror inte någon skulle lägga märke till det i mörkret, det är dessutom svårt att röra sig i terrängen när det är ljust så jag kan bara tänka mig hur det är att släpa på en kropp där i mörker.
Citera
2024-03-12, 20:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur går det ihop med att den misstänkta kvinnan sökt kontaktförbud med mannen medan den fd hustrun säger att han var världens bästa och snällaste??

Har det att göra med barnen?
Eller den misstänkte mannen?

Eller handlar det inte om fysisk misshandel av kvinnan utan mer av stalkning/kontroll karaktär (psykisk misshandel)??

Motsägelsefullt blir det.

Mer från samma vinkel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8GG23/man-hittad-mordad-pa-varmdo-anhoriga-om-sorgen-forkrossade

”Hon berättar att mannen, som var i 35-årsåldern, jobbade på ett större företag i Stockholm och hon beskriver honom som både ambitiös och skötsam.
– Han var mycket omtyckt av vänner och kollegor. Han var ofta veckans anställda, samtidigt som han var samvetsgrann och ordentlig, säger hon.

– Det fanns inte en människa som var snällare, mer omtänksam eller ställde upp för allt och alla, än han.”
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-12 kl. 20:53.
Citera
2024-03-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Kanske inte har så stor betydelse men de sa iaf på nyheterna ikväll att mannen var 23 och kvinnan 24.
Ja läste precis- deras exakta åldrar .
Citera
2024-03-12, 21:03
Avslutad
En sammanfattning på vad man vet?

Vet man vem BO är?
MGM?

Jag är ny i tråden.
Citera
2024-03-12, 21:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Mer från samma vinkel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8GG23/man-hittad-mordad-pa-varmdo-anhoriga-om-sorgen-forkrossade

”Hon berättar att mannen, som var i 35-årsåldern, jobbade på ett större företag i Stockholm och hon beskriver honom som både ambitiös och skötsam.
– Han var mycket omtyckt av vänner och kollegor. Han var ofta veckans anställda, samtidigt som han var samvetsgrann och ordentlig, säger hon.

– Det fanns inte en människa som var snällare, mer omtänksam eller ställde upp för allt och alla, än han.”

Vilket i ärlighetens namn inte säger så mycket mer än möjligtvis att han arbetade. Även om det är fullt förståeligt att folk i allmänhet och närstående i synnerhet vill tala väl om någon som precis avlidit får alla sådana uttalanden tas med några säckar salt.
Citera
2024-03-12, 21:07
Medlem
Charlie-Whites avatar
65 sidor och vi har kommit lika långt som vid TS? Ni på FB brukar ju vara jäkligt duktiga på det här. Hur kommer det sig? För att MG's namn är dolda?

Själv är jag ingen detektiv men gillar att läsa när ni klurar.
Citera
2024-03-12, 21:09
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
” Polisen befarar att de jagade personerna antingen redan har lämnat Sverige, eller har för avsikt att göra det så snart som möjligt, erfar Expressen. En av dem ska ha bokat flyg på torsdagen, men det är oklart om personen i fråga någonsin bordade planet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-anhallen-efter-styckmordet-pa-varmdo/

Hur kan det vara oklart ?

Har man inte svenskt medborgarskap och då inte svenskt pass, tar det ett tag att få reda på.
Bokning kan man kolla har gjorts av MGM, men att dom reste måste begäras om internationellt.
Citera
2024-03-12, 21:12
Medlem
Melancholymans avatar
Jobbade i Stockholm, kidnappad i Karlstad och dumpad i Gustavsberg?
Citera
2024-03-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
En sammanfattning på vad man vet?

Vet man vem BO är?
MGM?

Jag är ny i tråden.
De två som eftersöks- är medborgare i Afghanistan. 23år resp 24 år.
Brottsoffret el den mördade mannens identitet är okänd. Han blev 37år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in