Citat:
Ursprungligen postat av
Pissmaster
Är det bara jag som tänker att detta är nog hedersrelaterat?
35-årig man som varit och klämt på fel dam? Familjen fått frispel och vill sända en signal... Tycker det luktar hedersmord lång väg. För gängkrig är det ju knappast, de skjuter ju varandra och inte fan kan en 14-åring stycka?
Jag lever också i den tron att det går i den riktningen. Det talas om
misstänkta och inte misstänkt.
Polisen har dessutom uteslutit gängkriminalitet etc.
Vad återstår då för motiv?
För mig finns nästan bara hedersmord kvar. En släkt, många misstänkta, som ser till att släktens heder återupprättas. Det räcker inte med ett simpelt mord utan det ska styckas också så att det verkligen visas utåt att det markeras ordentligt. I det fallet med hedersmord har de misstänkta inget emot att BO snabbt blir identifierad så att alla vet att så här går det om ni ger er på vår klan. Signalen till andra klaner är tydlig.
Polisen verkar veta vilka som är misstänkta men jag tror att klanen har förberett det hela så att de misstänkta troligen redan har hunnit lämna landet.
Jag trodde först att det hela hade med urspårat knarkparty eller en alkoholfest att göra men tror mindre nu på det när jag läser att det finns flera inblandade. Psykstyckning där flera personer är inblandade finns väl inte ens på kartan? Skulle vara drogade satanister i så fall men nej.