2024-03-11, 08:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av System76
Min poäng handlade ju mera om att det ska till en jävla massa ytterligare än "en urspårad fylla" om någon skulle få för sig att stycka upp någon.

Blir mörkrädd på riktigt om det skulle vara en naturlig reaktion när en annan människa dör. Få för sig att stycka upp en annan människa är ju något förjävla extremt.

"Jahopp, nu dog fanstyget... Jävla skit alltså.. Dom kommer ju förfan sätta dit mig för det här, men jag kunde väl inte veta att han/hon skulle trilla så illa efter att jag nitat han/hon i plytet, dessutom så var vi alla fulla som drägg. JAG VET!!!! Stycka upp han/hon så att vi/jag kan frakta kroppen smidigare för att sen dumpa vid sidan av vägen någonstan!"

Skitnormalt...

Det här är nog utfört av människor som mördat förut, det är ingen urspårad fylla, nej. Väldigt läskigt
Citera
2024-03-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
(FB) Upphittad väska misstänks innehålla kroppsdelar - Värmdö (2024-03-10)

Tack, det går ett spår/skogsväg strax innanför staketet som används av cross-åkare och skogsmullar, låg väskan på den sidan staketet så är det ingen med lokalkännedom som har dumpat den där med förhoppning om att den inte skulle hittas.
Citera
2024-03-11, 08:28
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Enkel koll, på hemnet, mest brf och par hus bara med få hyresrätter.. Historiskt sett bostadsområde för finnar, som jobbade på Gustavsbergs fabrik. Därav ryktet ..Kosken och ’niven

Det område däremot som tycker upp på min radar är Hemmesta en bit längre ut. Hyresrätter och förläggningar, och som jag hört mycket hucklen.

”och som jag hört”

Har aldrig sett någon i huckle i Hemmesta. Hela Värmdö är ovanligt ”svenne banan”, visst avviker Munkmora från övriga Värmdö men det är mer eller mindre en gata och knappast något dom skulle få folk att reagera. Kanske om man isolerat sig i en byhåla hela livet.
Citera
2024-03-11, 08:33
Medlem
halaltarzans avatar
Så här skriver svt nu.....

Citat:
Kroppen hittades efter att polisens tekniker undersökt en upphittat väska i terrängområdet under söndagen.

– Vi kommenterar inte väskans innehåll, säger Daniel Wikdahl, presstalesperson på Stockholmspolisen, på måndagsmorgonen.
Citera
2024-03-11, 08:34
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Tack, det går ett spår/skogsväg strax innanför staketet som används av cross-åkare och skogsmullar, låg väskan på den sidan staketet så är det ingen med lokalkännedom som har dumpat den där med förhoppning om att den inte skulle hittas.

Precis, oavsett om någon släpat dit väskan från 222 eller via skogen bör man veta att det är aktivitet där om man har någorlunda lokalkännedom. Vilket tyder på att det saknas koppling till både Värmdö och Nacka.
Citera
2024-03-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Att man styckar en människa beror även på att en hel kropp är alldeles för tung att frakta helt själv . Folk verkar tro att en människa är något man lätt bara lyfter iväg hur som helst.
Ja, så är det. styckmördaren i Askersund är ett exempel på där styckning var nödvändigt för att kunna flytta på kroppen. Det är det i alla fall jag kommer på utan möjligen Peter Madsen där man inte riktigt vet vad syftet var, eftersom han stod och runkade genom hela styckningen så var även det en del av fetishen
Citera
2024-03-11, 08:52
Medlem
Inte följt tråden men gissar att personen i väskan är någon regimkritiker med rötter i något land där regimen utför denna typ av handlingar. En tydlig signal sas. Väskan var såklart menad att hittas.
Citera
2024-03-11, 09:04
Avslutad
Hur kunde polisen identifiera kroppen så snabbt? Lär väl varit färsk kropp då och inte skelett?

Vem kan det vara om det inte är en kriminell, någon saknad på missing people?
Citera
2024-03-11, 09:09
Avslutad
På bilder står polisbilar läns vägkanten. Var väskan synlig från vägen eller var det lättas att parkera där?
Citera
2024-03-11, 09:17
Medlem
AllenbySt45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så här skriver svt nu.....
Uttrycker de sig dubbeltydigt med mening? Jag börjar nästan bli irriterad.
Citera
2024-03-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Hur kunde polisen identifiera kroppen så snabbt? Lär väl varit färsk kropp då och inte skelett?

Svartsjukedrama eller liknande.
Citera
2024-03-11, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Kan ha identifierats via tandkort också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in