2024-03-11, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nä, så illa är det inte. Men det är väl det område på Värmdö som är sämst, med en massa socialfall och invandrare. Och givetvis också alldeles vanliga svenssons. Men så fort det händer något på Värmdö, så brukar det vara kopplat till Munkmora. Har väl varit ett par mord och någon våldtäkt där ute. Och ungdomarna snackar rinkebysvenska och klär sig som värsta ortenbabbarna.

Tack för svaret. Låter inte som ett område som ligger högst upp på min lista om det skulle råka bli en flytt i framtiden.

När jag en gång i tiden, tidigt 80-tal, flyttade runt i Sverige så behövde man inte utforska de olika bostadsområdena i detalj innan flytten men det är andra tider nu.
Citera
2024-03-11, 05:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Teet H-rm som är ute o skojar lite igen? Fast det var ju iofs en kvinna på den tiden DaDa Kosta

Som han även förmodligen var helt oskyldig till. Vi får väl hoppas att den här utredningen inte sköts lika dåligt.
Citera
2024-03-11, 06:48
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tack för svaret. Låter inte som ett område som ligger högst upp på min lista om det skulle råka bli en flytt i framtiden.

När jag en gång i tiden, tidigt 80-tal, flyttade runt i Sverige så behövde man inte utforska de olika bostadsområdena i detalj innan flytten men det är andra tider nu.

Enkel koll, på hemnet, mest brf och par hus bara med få hyresrätter.. Historiskt sett bostadsområde för finnar, som jobbade på Gustavsbergs fabrik. Därav ryktet ..Kosken och ’niven

Det område däremot som tycker upp på min radar är Hemmesta en bit längre ut. Hyresrätter och förläggningar, och som jag hört mycket hucklen.
Citera
2024-03-11, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oiiih
Det börjar bli poppis styckmord och grejor----------den ena värre än den andra.då är dom verkligen på ett personligt plan.eller avståndstagande/hat mot människan som sådan.

Ja helt galet! Och styckmord är sån process att utföra där dom lämnar så mycket dna överallt på och från kroppen, mycket svårare att komma undan med än att bara skjuta någon eller liknande. Men dom går väl igång på det antagligen.
Citera
2024-03-11, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nä, så illa är det inte. Men det är väl det område på Värmdö som är sämst, med en massa socialfall och invandrare. Och givetvis också alldeles vanliga svenssons. Men så fort det händer något på Värmdö, så brukar det vara kopplat till Munkmora. Har väl varit ett par mord och någon våldtäkt där ute. Och ungdomarna snackar rinkebysvenska och klär sig som värsta ortenbabbarna.
Troligare att gärningsmannen forit från cityhållet, mot Värmdö, med tanke på var dumpningen skedde. Platsen känns ju också som att man hoppades att ingen skulle hitta fyndet, men man visste inte om att det rör sig en massa lokalbor där dagligen.
Citera
2024-03-11, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Kan ju bara vara en vanlig fylla som spårat ur också. Panik uppstår måste få bort kroppen snarast möjligt, styckning enda alternativet, sen dumpa väskan på första bästa plats. Känns verkligen inte planerat alls och tror det här kommer klaras upp rätt snabbt.
Rätt eller helt fel ute, den som lever får antagligen svaret ganska snart hoppas jag.

Sorry men...

Va? En fylla som spårat ur och i paniken så bestämmer sig någon för att stycka upp en annan människa?

Wtf....

Min teori:

Koppling till väldigt väldigt tung kriminalitet eller så har en oerhört sjuk individ mördat och styckat upp en annan människa. Sen varför man inte grävt ner väskan? Inte den skarpaste kniven i lådan, alternativt så ville man att väskan skulle hittas då för att signalera inom den undre världen eller så "vill" psykot bli fasttagen. Medvetet eller omedvetet.
Senast redigerad av System76 2024-03-11 kl. 07:32.
Citera
2024-03-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av System76
Sorry men...

Va? En fylla som spårat ur och i paniken så bestämmer sig någon för att stycka upp en annan människa?

Wtf....

Min teori:

Koppling till väldigt väldigt tung kriminalitet eller så har en oerhört sjuk individ mördat och styckat upp en annan människa. Sen varför man inte grävt ner väskan? Inte den skarpaste kniven i lådan, alternativt så ville man att väskan skulle hittas då för att signalera inom den undre världen eller så "vill" psykot bli fasttagen. Medvetet eller omedvetet.

Att man styckar en människa beror även på att en hel kropp är alldeles för tung att frakta helt själv . Folk verkar tro att en människa är något man lätt bara lyfter iväg hur som helst.
Citera
2024-03-11, 07:39
Medlem
Vilka 35-åringar saknas?
Citera
2024-03-11, 07:41
Medlem
Citat:
Sorry men...

Wtf....

Min teori:

Ja det är konstigt att dom som gör sånt oftast vill bli hittade
Eller hur man ska säga
Citera
2024-03-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Att man styckar en människa beror även på att en hel kropp är alldeles för tung att frakta helt själv . Folk verkar tro att en människa är något man lätt bara lyfter iväg hur som helst.

Min poäng handlade ju mera om att det ska till en jävla massa ytterligare än "en urspårad fylla" om någon skulle få för sig att stycka upp någon.

Blir mörkrädd på riktigt om det skulle vara en naturlig reaktion när en annan människa dör. Få för sig att stycka upp en annan människa är ju något förjävla extremt.

"Jahopp, nu dog fanstyget... Jävla skit alltså.. Dom kommer ju förfan sätta dit mig för det här, men jag kunde väl inte veta att han/hon skulle trilla så illa efter att jag nitat han/hon i plytet, dessutom så var vi alla fulla som drägg. JAG VET!!!! Stycka upp han/hon så att vi/jag kan frakta kroppen smidigare för att sen dumpa vid sidan av vägen någonstan!"

Skitnormalt...
Citera
2024-03-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Sakta i backarna nu, styckmord borde nog inte klassas som ”poppis” bara för att det har dykt upp ett nytt fall av sådan karaktär. Att mörda ska inte ses som en trend liksom

Min teori är att vi har någon/några som antingen är riktigt psyksjuka eller har en grav avsaknad av empati. Ingen normal människa, oavsett hur situationen ser ut, ser en styckning som ett godtagbart alternativ till att göra sig av med någon. Det måste finnas flertal skruvar lösa för att man ska klara av något sånt.
Tycker nog alla som mördar och våldtar (pedofiler) har lösa skruvar där uppe. Stycka är ju värre, så det måste göra de hjärndöda kannibaler.
Citera
2024-03-11, 08:02
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Min poäng handlade ju mera om att det ska till en jävla massa ytterligare än "en urspårad fylla" om någon skulle få för sig att stycka upp någon.

Blir mörkrädd på riktigt om det skulle vara en naturlig reaktion när en annan människa dör. Få för sig att stycka upp en annan människa är ju något förjävla extremt.

"Jahopp, nu dog fanstyget... Jävla skit alltså.. Dom kommer ju förfan sätta dit mig för det här, men jag kunde väl inte veta att han/hon skulle trilla så illa efter att jag nitat han/hon i plytet, dessutom så var vi alla fulla som drägg. JAG VET!!!! Stycka upp han/hon så att vi/jag kan frakta kroppen smidigare för att sen dumpa vid sidan av vägen någonstan!"

Skitnormalt...

Nä, inte normalt men det förekommer. Finns flertal exempel på folk som styckat eller gömt närstående som gått bort, fastän det inte fanns någon egentlig anledning. Det var inte längesen en gubbe blev påkommen att ha haft sin fruga i frysen ett bra tag efter hon dött av naturliga orsaker. Jag minns inte hans förklaring och orkar inte googla mig fram med länkar så man får tro mig eller ej när jag hävdar att det förekommer. Min gissning är att traumat att hitta någon närstående död i tvåsamhet kan trigga paranoia att någon ska tro man hade med dödsfallet att göra eller kanske en förnekelse, så länge ingen vet att hen är död så är det inte verkligt. Finns säkert massa märkliga tankar som kan orsaka sånt här agerande. Ofriska sådana förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in