Oj oj oj, det här med likdelar i väskor trodde jag mest var något som tillhörde filmens värld, men ack, och efter lite eftersökning fann jag en skapligt intressant artikel på temat.
En tämligen vanlig företeelse verkar det som, där ser man.
Nåväl, alltid tragiskt att läsa om mord. Brr, får rysningar.
Koffertmord, brukades väl styckmord kallas innan de svarta plastsäckarna gjorde entré. En gammal och fin tradition som tyvärr tycks ha gått ur mode, minsann. [Edit: Peppar, peppar, ta i trä. Så får man ju inte säga.]
Det är delar av en identifierad 35 årig man som låg i väskan .tycker en del svävar iväg i fantasier i tråden .det är iofs vanligt här på Fbf.
Någon som har aningar eller vet vem den döde är ?
Det är ju inte jättevanligt detta med styckmord .det brukar vara skjutningar där offren ligger o blöder på ortens gator .
Gissar på svensk eller europeisk mördare och inte så väldigt ung .
Det är min gissning.
Jag tycker det verkar vara så många konstigheter i det här. Bland annat den snabba identifieringen av ett offer för styckmord. Är vissa uppgifter i media missuppfattningar?
Har vi en seriemördare under utveckling i Sverige kanske?
Har vi några olösta styckmord i Sverige senaste åren som inte är kopplat till organiserad brottslighet eller gäng? Om ja, då borde man kika på om det finns några samband direkt.