Du låter ju inte särskilt framgångsrik i området. Jag själv kan varmt rekommendera IT till alla, killar som tjejer, oavsett ålder. Jag har sett folk som jobbar inom vården och som saknar IT-erfarenhet, genomföra en Yrkeshögskoleutbildning och sedan fått ett arbete i en IT Helpdesk någonstans med ingångslön på 25k brutto som nästan alltid är över 30k brutto efter ett år eller två. Dessutom är det väldigt vanligt att pesonalen trivs, villkoren är bra och det är inte så många kvinnor som jobbar där (d.v.s. mindre skitsnack, skvaller, drama osv).
TS klagar på IT eftersom han anser att Facebook innehåller mycket som är fake. Med andra ord är TS troligtvis en boomer som inte kan någonting om IT. Vem fan har ens Facebook år 2024? Så pinsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Muslimfitta
Det är inte lika roligt idag som det var förr. Säkerheten har gått överstyr på en sådan nivå att vi knappt kan använda våra verktyg och allt är så mycket mer omständigt.
Nej tack.
Anledningen till att vi skärper säkerheten för främst dom i first & second line är för att det är oftast ni som är dom största säkerhetshålen företagen har. Ni saknar förståelse för hur ni utför arbetet korrekt och säkert. Så ökad säkerhetspolicy blir tvingad för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Jag kan passa på att lägga till en fråga om det är ok. Hur känner ni som jobbar i it-branschen när era propagandaorganisationer är ute i media och pratar om sitt enorma behov av kompetens, någonting som ska lösas med att det ska utbildas fler när era arbetsgivare samtidigt vägrar anställa nyutexaminerade?
Dom flesta nyutexaminerade jag stöter på är människor som utstrålar att dom inte är intresserade av IT. Dom påstår att dom vill arbete med IT men dom är inte beredda att dö för IT. Då är vi inte intresserade av att anlita dig heller. Vem som helst kan trycka på "Reset password"-knappen i Active Directory, så för att du ska bli intressant för anställning så behöver du utmärka dig från mängden. Mitt tips är att ta certifikat och visa att du verkligen brinner för IT. Då kommer du få fler jobberbjudanden än du hinner skicka jobbansökningar.