2007-10-24, 21:42
Medlem
Hur bär jag mig åt exakt för att spara ner mina Kontakter och mina mail jag har i outlook på en extern hårddisk?

Citera
2007-10-24, 21:48
Medlem
gadzooxs avatar
File -> Import and Export -> Export to a file -> välj Personal Folder File (.pst) och markera den mapp du vill exportera. Förslagsvis hela mailboxen, glöm inte kryssa i "Include subfolders".

För att importera mailen gör du det omvända: File->import and export -> Import from another program or file -> pst -> öppna filen och välj vart och hur du vill importera innehållet.
Alternativt gör du bara File -> Open -> Outlook data file, så får du .pst-filen som en separat grupp i mappträdet.
Citera
2007-10-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
File -> Import and Export -> Export to a file -> välj Personal Folder File (.pst) och markera den mapp du vill exportera. Förslagsvis hela mailboxen, glöm inte kryssa i "Include subfolders".

För att importera mailen gör du det omvända: File->import and export -> Import from another program or file -> pst -> öppna filen och välj vart och hur du vill importera innehållet.
Alternativt gör du bara File -> Open -> Outlook data file, så får du .pst-filen som en separat grupp i mappträdet.
Okej tack så mycket
Hänger kontakterna med då också?
Citera
2007-10-24, 22:15
Medlem
gadzooxs avatar
Om du väljer att exportera kontaktmappen, så ja... Även kontakterna är ju en undermapp i mailboxen. Contacts/kontakter heter den, konstigt nog

Kolla menyn Go -> Folder List eller nåt så ser du den.
Citera
2007-10-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Om du väljer att exportera kontaktmappen, så ja... Även kontakterna är ju en undermapp i mailboxen. Contacts/kontakter heter den, konstigt nog

Kolla menyn Go -> Folder List eller nåt så ser du den.
Tack så jättemycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in