2024-03-07, 18:49
Medlem
allt.o.ingets avatar
Jag betraktar den här dagen som att det sista av Sveriges suveränitet försvann. Försvaret och försvarsindustrin var det sista Sverige hade. Nu är Sverige helt i globalisternas händer och svenskars förmåga att påverka sin egen framtid i princip noll. Vi kommer få mer av allt som gjort Sverige dåligt.

Motbevisa mig gärna. Skulle älska att ha fel. Men jag är ganska luttrad och ser det jag ser.
Citera
2024-03-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
En stor dag för Sverige.

Vi borde gått med redan på 60-talet när S A P : s fredsivrare och röda Kvinnoförbund satte krokben för Den Goda Svenska Bomben.

Men ingen naiv svensk hade då ens en tanke på medlemskap i en försvarsallians.

Åren 1972 - 1973 var Landsfader statsminister kamrat Olof P fullt upptagen med att i spektakulära medieutspel jämföra U.S.A. och dess heroiska kamp emot Viet Cong med naZZistiska iLL-dåd. Samt med att ihop med sin sldekick Pirre Schåri besöka kamrat Fidel på Kuba och att därtill med Womenizr Embassador Harald Edhelstam rädda hit mördare och tårtyrvåldtäcktsmän ur Chiles Komministparti.

Som vore det ännu sjuttiotal: Sveriges Television SVT såg i sin direktsändning ikväll till att allra först av allt ha i förväg bjudit in Svenska Freds till studion för att ösa galla.

Att femteollonare, kommar och naZZar grinar ikväll, gör oss upprymda.

Skål, svenskar!

Stor dag för Sverige? Att gå med i NATO 2024? Förlåt, men sitter här och skrattar högt. Det kanske hade varit stort om vi gick med under kalla kriget. Att gå med nu, 20 år efter Östeuropa är inte stort. Det är mest pinsamt och indikerar att vi inte är något västland utan en förlängning av fattiga Östeuropa. Skål?
Citera
2024-03-07, 18:52
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Efter 200 år av alliansfrihet har nu Sverige gått in i en ny säkerhetspolitisk era när vi går med i försvarsalliansen Nato, och omfattas av artikel 5 om ömsesidiga försvarsgarantier.
En historisk dag för Sverige.

Bakgrund: Den 16 maj 2022 fattade regeringen beslutet att ansöka om Natomedlemskap.
Det är en följd av Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina den 24 Februari 2022 som skakade om Europa på ett sett som inte skådats sedan andra världskriget.

Ulf Kristersson lämnar över anslutningsinstrument till USA:s utrikesminister Antony Blinken https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-i-nato-processen
Dricker en gravöl! Farväl Sverige 😢🫡
Citera
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför är det alltid konton som skapats i samband med invasionen som försvarar Ryssland och förminskar väst?

Stämmer inte alltid, jag har varit starkt emot Nato från start och är fortfarande väldigt kritisk mot vad som händer i västvärlden just nu.
Citera
Avslutad
Hela jävla befolkningen överkörd av krigshetsande korrumperade politiker. Bombplan som sniffar lågt över vårt förr så stolta Stockholm.

Precis som när Romarna dundrade in i sina kuvade vasallstater med löfte om beskydd och "upplysning" (demokrati). En väldigt mörk dag. Vi har slutligen lämnat över nycklarna till stadens port...

https://youtu.be/CW8YdTgjp1Y?si=bEXevwChv6K_0EyB
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Ska de höja skatten för att finansiera alla uppgraderingar, eller blir det neddragningar på annat?
Betalar inte skatt själv i Sverigestan men tänker på er andra.. cucks.

Betalar gladeligen för detta, nått vettigt att lägga sina pengar på
Citera
2024-03-07, 18:53
Medlem
Hurra! Det firar vi med tårta
Citera
2024-03-07, 18:53
Medlem
MuscleSharks avatar
Processen - Sveriges väg in i Nato https://www.svtplay.se/video/j7dor6o/processen?id=j7dor6o
Citera
2024-03-07, 18:54
Medlem
Grattis sverige!

Hoppas ni alla är tacksamma!
Citera
2024-03-07, 18:55
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Jag betraktar den här dagen som att det sista av Sveriges suveränitet försvann. Försvaret och försvarsindustrin var det sista Sverige hade. Nu är Sverige helt i globalisternas händer och svenskars förmåga att påverka sin egen framtid i princip noll. Vi kommer få mer av allt som gjort Sverige dåligt.

Motbevisa mig gärna. Skulle älska att ha fel. Men jag är ganska luttrad och ser det jag ser.
Önskar jag kunde det. Med Nato är sista spiken slagen i kistan. Nu har kabalen full kontroll. Undrar Nuland avgick iom sveriges inträde i Nato?
Citera
2024-03-07, 18:56
Medlem
DeValeras avatar
Jag är av övertygelsen att Sverige skulle ha behållit invasionsförsvaret och behållit alliansfriheten. Nu blir Sverige förmodligen en av de första måltavlorna vid ett kärnvapenkrig mellan USA och Ryssland.

Varför ändra på något som fungerat i över 200 år?

Å andra sidan finns argument som att det svenska försvaret är så pass nedrustat att vi behöver samarbete med Nato, vilket har sina poänger.

Likaså att vi i många aspekter hör i hop med Västvärlden och att det är då rimligt att inge i ett försvarssamarbete med dessa länderna.

Kommer Sverige att efterfrågas i ett krig inom överskådlig tid. Det är möjligt men inte troligt. Ryssland kan få för sig att vidta militära åtgärder mot tex Baltikum. Likaså kan ett krig mellan Kina och USA göra så att USA ber om resurser från sina allierade.
Citera
2024-03-07, 18:57
Medlem
Libertarismuss avatar
En sorgens dag. Blir det en konflikt mellan Nato och Ryssland så kommer Sverige vara den primära måltavlan. Haha. Dumsvensken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in