Citat:
Ursprungligen postat av
vackrahav100
Det var ju utmärkt delvis. Kastrering var ju fullständigt vedervärdigt, det skulle jag inte ens ge min katt.
Men rasbiologi, samt att att förhöja att vi just är bäst och skydda gränsen samt skicka hem rasfrämlingar är ju det vi vill med SD. Att dom kritiserar det är att dom fått in nån Reinfeldtare på reklamavdelningen. Är det denna Schlingmann igen? Han är inte värdig sitt germanska namn - denna slingrande orm.
Det är bara att kasta ut packet. Kulturen kan vi åtnjuta över hela världen genom internet. Men Sverige är vårt. Och sen så är kulturen en del av rasen och folksjälen som ska ha sitt land i Sverige. I Japan är jag svensk och kommer aldrig bli Japan trots att jag jag är fascinerad av att dom kan vara etnonationalister och ända influerats och hatar USA för atombomben. Men än sak är klart när jag bott i Kyoto. Dom ser upp till Tyskar och Skandinaver, och föraktar bastarder i USA. Vi är exotiska för varandra. Men enas i vår kärlek för vårt folk och land. Dom ser upp till oss, men dom inspirerar mig.
Hade du bott hela ditt liv i japan, kunnat japanska väl, anammat deras kultur, och knappast bott i Sverige så skulle du knappast varit svensk. Du skulle varit det på pappret men i praktiken och själen skulle du vara mer japansk, kanske inte utseemässigt (men detta är undantag, ta istället något europeiskt/amerikanskt om det är utseendet som påverkar) men rent generellt så skulle du känt mer tillhörighet till Japan och japaner än Sverige som du typ knappt vet något om.
Känner invandrare som är mer svensson är vissa etniska svenskar, så lägg ner med det skitsnacket om att man "inte kan bli svensk". Det är en social konstruktion egentligen och människan anpassar sig enkelt efter sin miljö, detta är vetenskap.
Hade du inte vuxit upp i Sverige (och typ bott största delen av ditt liv i något annat land där du känner att du hör hemma), så skulle du knappast varit svensk, även om din genetik vore det. Att bo i Sverige, bland svensk kultur och värderingar är det som formar dig mest som svensk, genetik må ha en viss roll men är inte alls så betydande som vi först trodde i synnerhet inte när vi talar om detta då genetik kan vara väldigt viktigt i andra aspekter.