Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-18, 20:39
Medlem
Mona Brorsson avslutar sin karriär med att åka en extra straffrunda..symboliskt..trivdes mer i straffrundan än på vallen..

Fick just veta att Brorsson är ihop med en vallare i landslaget. Detta förstärker bilden av åkare som blir uttagna av fel skäl.

Stina Nilsson tas inte ut..då tas inte Emil Nyqvist ut..

Anna Magnusson tas ut..då tar vi ut Peppe Femling..

Vallare Gustav Larsson tas ut till VM..då tas Mona ut..

Jösses.. är du inte ihop med någon runt laget blir det svårare att komma med..

https://www.expressen.se/sport/skids...en-jag-ar-kar/
Senast redigerad av TenBagger69 2024-02-18 kl. 20:49.
Citera
2024-02-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mona Brorsson avslutar sin karriär med att åka en extra straffrunda..symboliskt..trivdes mer i straffrundan än på vallen..

Fick just veta att Brorsson är ihop med en vallare i landslaget. Detta förstärker bilden av åkare som blir uttagna av fel skäl.

Stina Nilsson tas inte ut..då tas inte Emil Nyqvist ut..

Anna Magnusson tas ut..då tar vi ut Peppe Femling..

Vallare Gustav Larsson tas ut till VM..då tas Mona ut..

Jösses.. är du inte ihop med någon runt laget blir det svårare att komma med..

https://www.expressen.se/sport/skids...en-jag-ar-kar/

det har väl varit känt länge, har nämnts i skidskyttetrådar förut, och om jag inte minns fel hade väl kvällspressen ett reportage om alla interna par inom skidskytte/längdskidor inför OS, då var även de svenska längdtjejerna som är ihop med amerikanska längdåkare med
Citera
2024-02-18, 21:29
Medlem
Över de kvinnliga distanserna lyckas alltså Norge som bäst ta 2 tiondeplatser, en i stafett och en individuellt, av världscupledarinnan. Angående fiasko.
Citera
2024-02-18, 21:35
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Över de kvinnliga distanserna lyckas alltså Norge som bäst ta 2 tiondeplatser, en i stafett och en individuellt, av världscupledarinnan. Angående fiasko.
Jag är glad att jag inte tittade på skiten återkommer till skidskytte när formen är bättre för svenskarna, finns ingen anledning att utsätta sig för den sporten nu,
Citera
2024-02-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag har aldrig förstått Elviras storhet.
Tycker ofta hon har sumpat sig i skjutningen inte bara nu.

Hon är inte stor än. Måste vinna världscupen och/eller mästerskapsguld först.

Och distanslopp. Man måste kunna vinna distanslopp. T o m Neuner vann bara ett enda distanslopp under hela sin karriär.
Citera
2024-02-18, 23:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz

Och distanslopp. Man måste kunna vinna distanslopp. T o m Neuner vann bara ett enda distanslopp under hela sin karriär.

Hon klagade på att kungen dissade VM och Östersund men kommer till längdtävlingarna i Falun:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-men-vi-fattar
Citera
2024-02-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hon klagade på att kungen dissade VM och Östersund men kommer till längdtävlingarna i Falun:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-men-vi-fattar

Skidskytte är nog för komplicerat för den åsnan att begripa...
Citera
2024-02-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz

Säg inte att du gillar distanstävlingarna? Jag gillar konceptet men 1 minut är för stort tillägg.
Citera
2024-02-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Säg inte att du gillar distanstävlingarna? Jag gillar konceptet men 1 minut är för stort tillägg.

Jo, men det är den äldsta och tyngsta titeln, och dessutom den enda som väger över mot skytte. Men tre, fyra tävlingar om året räcker absolut, förslagsvis 2 fulldistans och 2 kortdistans.

Masstarten är naturligtvis roligaste loppet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback