Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Förstår inte på vilket sätt han är det, om ett par som tänkt bilda familj och kvinnan vill ha
barn med sin man. Så är det för jävligt, en läkares roll är inte att vara sperma donator.
Dessutom vill många av dem inte ha donator, utan att deras man skulle bli fadern.

Många ser läkaren som mera värd bara för att han har högt IQ och klarat en svår utbildning.
Men hans moral och värderingar är skit, vem vill ärva dem?.
Tyvvär lever vi i ett nyliberalt slask samhälle där IQ poäng verkar vara den enda egenskap som
värderas. Nyliberalism är 2000 talets nazism

Vaddå ville ha makens spermier? Det är väldet som var problemet från början?

Maken insiminerar kvinnan enkelt hemma genom sex. Varför gå till en doktor för det på 80 talet.
Citera
2023-12-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet

Maken insiminerar kvinnan enkelt hemma genom sex. Varför gå till en doktor för det på 80 talet.

Du måste trolla, men jag svarar ändå..

För att man behövde hjälp med att befrukta ägget med makens spermier - inte med läkarens vars spermier man inte var intresserad av.
Citera
2023-12-02, 23:08
Avstängd
Erik Östs avatar
Är man läkare har man åtminstone lyckats prestera någonting. Avkommorna borde känna sig stolta och tacksamma bara!

Hade det känts bättre om morsorna idkat lönskaläge med en iq-fiskmås mena-hane ist ?
Hur mycket har de lyckats prestera på 30 år?
Citera
2023-12-03, 20:19
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Bli inseminerad med sin makes sperma ja inte doktorns säd. Han har ju slängt säden maken kom med och tagit sin egen.

Ur stämningsansökan, inlägg #30:
"I Norrbotten är det praxis att gynekologer remitterar till T. när det visat sig att en man är steril. Makarna, ibland även sammanboende, får tid hos T. för ett informationssamtal. Båda makarna är då samtidigt närvarande. Vid informationen, som i regel varar ungefär en timme, följer T. alltid samma rutiner. Han börjar med att låta makarna redogöra för sin situation och drar själv slutsatser av det. "

Så nej, han bytte inte ut något eftersom (de remitterade männen) remitterats dit pga taskigt flås i guggen. Det som är lite spyvarning på är det jag fetat.
Citera
2023-12-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Ur stämningsansökan, inlägg #30:
"I Norrbotten är det praxis att gynekologer remitterar till T. när det visat sig att en man är steril. Makarna, ibland även sammanboende, får tid hos T. för ett informationssamtal. Båda makarna är då samtidigt närvarande. Vid informationen, som i regel varar ungefär en timme, följer T. alltid samma rutiner. Han börjar med att låta makarna redogöra för sin situation och drar själv slutsatser av det. "

Så nej, han bytte inte ut något eftersom (de remitterade männen) remitterats dit pga taskigt flås i guggen. Det som är lite spyvarning på är det jag fetat.

Det är i just det fallet ja, men jag citerar ur programmet som man måste se först innan man diskuterar i den här tråden. Så det betyder att det finns 6 kända fall till och 1 fall är ju verkligen genomgånget i och med programmet som jag rekommenderar att se.

Det är ingen stämningsansökan det är ett domslut och citatet är från läkaren själv i domstolen. Alltså en partsinlaga, som man inte kan lita på helt.
Citera
2023-12-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet

Citat:
Insemination med partnerns spermier
Insemination med partnerns preparerade spermier är en av de enklaste behandlingarna för ofrivillig barnlöshet. Det krävs att kvinnan har fri passage i äggledarna och att mannens spermier håller tillräcklig kvalitet.

Mannen får lämna ett spermaprov i ett av våra provlämningsrum på mottagningen. Spermaprovet prepareras sedan för insemination. För att uppnå bästa resultat bör mannen ha sädesuttömning mellan två och fyra dygn innan provtagningen.
https://vard.skane.se/skanes-univers...sinsemination/
Citera
2023-12-04, 06:36
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är i just det fallet ja, men jag citerar ur programmet som man måste se först innan man diskuterar i den här tråden. Så det betyder att det finns 6 kända fall till och 1 fall är ju verkligen genomgånget i och med programmet som jag rekommenderar att se.

Det är ingen stämningsansökan det är ett domslut och citatet är från läkaren själv i domstolen. Alltså en partsinlaga, som man inte kan lita på helt.

Corrected I stand. Dessutom kan han ju ha raggat kunder lite varstans, inte säkert att alla remitterats dit eller dokumenterats alls, kanske sköttes en del ärenden helt under bordet med slantar inblandade.
Citera
2023-12-22, 02:23
Medlem
Tre barn i äktenskapet så minst 10 barn
Citera
2024-01-15, 13:06
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Läkare är smartare än medel, och intelligens är delvis genetiskt, men uppenbart röv-DNA vill man inte sprida oavsett ifall det skulle sitta i generna.

Denna läkare är förmodligen mer ”narcissist” än medel, och gillade säkerligen ”sin sats”.

Många läkare har nämligen narcissistiska drag, och menar att ”de är som en gud” som kan bestämma vilka de kan hjälpa.
Samtidigt är det personer som varit bra på att ”fjäska fram höga betyg, och ”slicka röv” för att komma upp i rang.
Ja, läkare är bättre på att slicka röv.

Skall vi ha mer narcissistiska människor i Sverige är det den här vägen med insemination att gå.

Detta är svar till den eller de, som tyckte att det var bra att en s k ”högutbildade” läkare gav inseminationerna.

Det finns många andra högutbildade , men som inte är så narcissistiska i sina drag av självförhärligande och allmän brist på empati vad detta medför andra människor.
Helst undviker jag narcissistister oavsett om de lyckats med utbildningen.
Om de inte ”är rätt ” för den, dock ovanligt i Sverige (politikerna har varit dumma att utbilda för få, så att konkurrensen om bra läkare är obefintlig, de kan begå hur mycket misstag som helst).
Håller inte med dig alls! 🤜
Citera
2024-02-08, 11:47
Medlem
Pantheraduss avatar
Denna händelse bevisar att insemination inte är en bevisad trygg väg att gå.

Det var en debattör här på flashback som menade att vi kunde minska ”ärftliga sjukdomar” på detta sätt, genom tester.

Ibland missar de t o m att testa om verkligen donatorn är rätt person?
Utan det kan myglas och kvinnan kan få föda barn, som inte är den tilltänkta pappan.

Sådana incidenter händer, och människan är för självisk, för att följa vetenskapliga principer.

Sedan är det personer som älskar sig själva, och tycker att de är bäst och har de bästa generna, som gör så här.
Människor med narcissistiska drag kan för samhället förstöra rätt mycket.

Debatten jag hade finns på https://www.flashback.org/t3434575p13

Kolla gärna på den om ni vill.
Citera
2024-02-09, 22:57
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Kvinnorna skulle insemineras med sin partners sperma, vilket är den normala proceduren, inte läkarens!
Ur artikeln:
"Hon var inte sin pappas biologiska dotter och dna-släktforskning avslöjade hela sanningen. Läkaren som inseminerat hennes mamma hade i hemlighet använt sina egna spermier."

Tycker också att det är djupt oetiskt när fertilitetsläkare inte använder makens sperma, om det är vad paret önskar. Läste att detta skedde före 1985 och tyvärr fanns inte faderskapstest på den tiden.

I de flesta fall verkar det dock som att denna typ av fertilitetsläkare använder sin egen sperma istället för sperma från en officiell donator. I sådana fall tycker jag att det är helt okej.
Citera
2024-02-09, 23:03
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Denna händelse bevisar att insemination inte är en bevisad trygg väg att gå.

Det var en debattör här på flashback som menade att vi kunde minska ”ärftliga sjukdomar” på detta sätt, genom tester.

Ibland missar de t o m att testa om verkligen donatorn är rätt person?
Utan det kan myglas och kvinnan kan få föda barn, som inte är den tilltänkta pappan.

Sådana incidenter händer, och människan är för självisk, för att följa vetenskapliga principer.

Sedan är det personer som älskar sig själva, och tycker att de är bäst och har de bästa generna, som gör så här.
Människor med narcissistiska drag kan för samhället förstöra rätt mycket.

Debatten jag hade finns på https://www.flashback.org/t3434575p13

Kolla gärna på den om ni vill.

Jag skulle inte våga lita på att en fertilitetsläkare inte använder sin egen sperma, om jag och en framtida partner använder oss av insemination. Man måste nog göra klart för läkaren att man kommer DNA-testa barnet redan under graviditeten för att förebygga detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback