2023-12-28, 13:10
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Varför är BO häktad?
Citera
2023-12-28, 13:49
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Varför är BO häktad?

Jag tror inte han var den tilltänkta BO men är långt ifrån säker på det, konstigt om han är häktad i samma mål om han nu är BO, så tänker jag iaf.
Citera
2024-01-03, 14:13
Medlem
lillamy75s avatar
Någon som vet hur det har gått idag? Förlängd häktningstid gissar jag på
Citera
2024-01-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamy75
Nix, hon från Gävle tror jag

Nix
Citera
2024-01-04, 07:37
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soap44
Nix

Ok, enligt dagboksbladet är G A släppt från häktet iaf
Citera
2024-01-07, 14:12
Medlem
Något nytt här?
Enligt SvD är zorba-nätverket i väsby den mest röda konflikten i sthlm enligt polisen. Polisens närvaro runt hasselvägen i sigma är stor. Ser varje dag målade bilar

Båda sidor benzemas "la liga" och zorba nätverket härstammar från sigma.
Citera
2024-01-18, 12:12
Medlem
Något nytt här? Finns det nytt dagboksblad??
Citera
2024-01-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTI0NWH0RE
Är det detta som är sammankopplat med kvinnan som blev dömd för grovt narkotikabrott i Gävle nyligen och även dömd för det, som nu också är häktad för vapenbrott för dom som planerade mord?

Citat:
Nu misstänks alltså kvinnan återigen för ett grovt brott, och har häktats av Attunda tingsrätt misstänkt för medhjälp till grovt vapenbrott. Brottet ska ha skett i början av november på en adress i Sollentuna. Kvinnan har varit anhållen i sin frånvaro sedan den 7 november och anhölls i måndags.
Sedan tidigare sitter flera män häktade i samma mål, de misstänks för förberedelse till mord och grovt vapenbrott på en adress i Upplands Väsby samma datum som kvinnan misstänks för vapenbrottet.

Från Gävle dagblad

Citat:
Ursprungligen postat av lillamy75
Nu ska vi se om jag lyckades få till det, dagboksblad:

https://store8.gofile.io/download/7a...2023-12-19.pdf

Jag var alltså rätt ute angående G*briell* när jag skrev denna kommentar förr. Men som jag förstår det så är hon alltså inte häktad kring detta längre utefter dagboksbladet.
*=a
Citera
2024-01-24, 17:30
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTI0NWH0RE
Jag var alltså rätt ute angående G*briell* när jag skrev denna kommentar förr. Men som jag förstår det så är hon alltså inte häktad kring detta längre utefter dagboksbladet.
*=a

Så har jag förstått det som iallafall
Citera
2024-01-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Något nytt här?
Enligt SvD är zorba-nätverket i väsby den mest röda konflikten i sthlm enligt polisen. Polisens närvaro runt hasselvägen i sigma är stor. Ser varje dag målade bilar

Båda sidor benzemas "la liga" och zorba nätverket härstammar från sigma.

Fortfarande ingen som definierat vilka Zorba är? Är det samma som Sigmabarnen som bråkade mot afghanerna?

Och vilka från La liga är från väsby förutom Benzema? Jag trodde det va bro-folk
Citera
2024-01-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Fortfarande ingen som definierat vilka Zorba är? Är det samma som Sigmabarnen som bråkade mot afghanerna?

Och vilka från La liga är från väsby förutom Benzema? Jag trodde det va bro-folk
Vet inte. Utgick från källor i etablerade medier. Finns rykten att några från LL bor i norra sthlm
Citera
2024-02-09, 13:50
Medlem
lillamy75s avatar
Rättegången verkar starta nästa vecka (14/2) enligt listan för aktuella förhandlingar hos Attunda Tingsrätt https://www.domstol.se/attunda-tings...orhandlingar2/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in