2024-02-08, 14:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Det var ju det det inte var.
Har ingen aning om hur gammal du är, jag är ganska gammal och tidigare än 1994 var det.
Skit samma, bryr mig inte egentligen, tycker bara att det är märkligt att det kallas för "myt" när nästan alla i min ålder säger sig veta att det hänt.

Jag är i din ålder, förmodligen äldre.

Att folk påstår sig minnas saker spelar ingen som helst roll. Vårt minne är oerhört lättpåverkat. Varje gång vi tar fram ett minne skapar vi det på nytt. Det är nästan oundvikligt att det byggs på, till sist till ett helt falskt minne.

Att ha ett sånt minne känns inte på nåt speciellt sätt, det upplevs exakt likadant som att ha ett äkta minne.

Och du behöver inte vara orolig. Falska minnen är oerhört vanliga, alla bär på sådana
Citera
2024-02-08, 14:57
Medlem
Lägger ner så länge 😄
Återkommer.
Citera
2024-02-08, 15:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Aldrig varit med om att någon sagt något och att man sen inbillat sig att man sett det själv. Om jag sett något så har jag sett något.

Det är ju svårt att veta då falska minnen känns exakt likadant som de äkta. Man tror man minns helt enkelt
Citera
2024-02-08, 15:54
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Aldrig varit med om att någon sagt något och att man sen inbillat sig att man sett det själv. Om jag sett något så har jag sett något.
Tror du de som upplever falska minnen vet att de är falska?
Citera
2024-02-08, 15:56
Medlem
Citat:

Minns du seriöst att hörde en kommentator säga detta i en match över 30 år sedan?
varför skulle du minnas det? Hör du inte hur dumt det låter? det var inte direkt månlandningen om man säger så..
brukar alltid fråga detta , varför man det tro sig minnas detta. Men man får aldrig svar.
Citera
2024-02-08, 16:03
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Minns du seriöst att hörde en kommentator säga detta i en match över 30 år sedan?
varför skulle du minnas det? Hör du inte hur dumt det låter? det var inte direkt månlandningen om man säger så..
brukar alltid fråga detta , varför man det tro sig minnas detta. Men man får aldrig svar.
Men vadå? Det blev ju världens folkfest ute i stugorna! Oj vad man skrattade gott åt detta. Man gick man ur huse, badade i fontäner, media skrev spaltmeter etc etc.
Citera
2024-02-08, 16:05
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Men vadå? Det blev ju världens folkfest ute i stugorna! Oj vad man skrattade gott åt detta. Man gick man ur huse, badade i fontäner, media skrev spaltmeter etc etc.

Och alla sprang runt på skolgården dagen efter, kickade boll och skrek "DET SER MÖRKT UT PÅ AVBYTARBÄNKEN, PELLE! HÖHÖ"... trots att det var mitt i sommaren och skolorna var stängda.
Citera
2024-02-08, 16:33
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Det har funnits på Youtube.
Citera
2024-02-08, 16:48
Medlem
Citat:
Nej, du minns fel
Citera
2024-02-08, 16:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur vet du det? Vänta säger du detta för att du minns det?
Citera
2024-02-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
1) jag tror det om det är så att någon random skitsnackare på FB påstår att citatet inte finns.
Att få tillträde till KB:s arkiv kräver legitimering, jag vill se en kopia av detta. Att någon flashbackare påstår att han har varit där utan några som helst bevis kan man arkivera under "skitsnack".

Ni som bor i Stockholm kan väl ta en sväng dit, be om en kopia och lägg ut här.
Vad är grejen, du har inget id-kort? Det är inte jättesvårt att fixa ett om du är svensk medborgare.

Citat:
Men berätta mer om matchen!
Har för mej att Kamerun tog ledningen med 2-0, sen kvitterade England till 2-2, sen gjorde England ledningsmålet på straff, 2-3.
Kan minnas fel eftersom matchen var inte speciellt intressant, England på förhand skulle köra över Kamerun.
Matchen blev sen intressant med Kameruns ledning och jag hejade på Kamerun faktiskt.
Citat:
Haha, snygg fantasiprodukt. Nej jag har egna minnen, ingen kan ta bort dem.
Kan säga så här att just den matchen Kamerun - England var rätt ointressant från början, England kör över Kamerun och matchen var endast en formalitet. Slötittade på den.
Men när Kamerun tog ledningen vaknade jag till, va fan!
England satte in en högre växel, sen när de tog ledningen såg det inte alltför muntert ut på Kameruns bänk, "ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" sa Hegerfors. Tänkte inte så mycket på den kommentaren just då, men hörde väl den.
Hur var det nu, Kamerun tog ledningen med 2-0 men England körde över dem?
Citera
2024-02-08, 17:36
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Det är miljoner på planeten som hävdar att de sett eller hört Gud tala till dem. Just deras gud. Inom olika religioner och därmed helt olika gudar. Detta är såklart inte ett bevis på att gud finns! Såna bevis saknas helt och hållet precis som bevis för att detta citat har yttrats. Religiösa stollar ska man inte ta på allvar och därmed heller inte dig.
Varför pratar du om gud när ingen nämnt det?
Varför påstår du att jag är religiös när jag inte nämnt religion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in