2024-02-06, 12:22
Avslutad
Oavsett vad man anser om Putin, är det intressant att höra vad karln säger, eftersom han spelar en ganska betydande roll i dagens värld. Det borde väl alla förstå.

Är man orolig att han ska trollbinda en med sin KGB-voodoo, får man väl blunda
Citera
2024-02-06, 12:23
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Verkar som Ryssland smörjt kromet innan intervjun, med dyra , eftertraktade biljetter till föreställningar. Karln verkar ta emot gåvorna så tror inte det blir någon oberoende journalistik från den mannen. Lite rysk propaganda när den är som bäst, kommer släppas inom lagom tid till presidentvalet. Nothing to see here
Tror nog Tucker Carlson har råd med egna biljetter. Karln har typ fiske som hobby som inte kostar speciellt mycket. Har du något belägg att han blivit mutad med biljetter inför intervjun eller är du bara avundsjuk?

https://www.forbes.com/sites/jemimamcevoy/2023/04/24/tucker-carlson-made-as-much-as-20-million-a-year-at-fox-news/

"Carlson, 53, was making between $15 million and $20 million a year hosting “Tucker Carlson Tonight,” Fox News’ staple one-hour long nightly talk show, according to a person familiar with contract negotiations at Fox and other networks. That salary makes him one of the highest paid people in the industry, this person said. “He has more leverage than anyone else,” they said. “He could pick up and go anywhere … before this."
Citera
2024-02-06, 12:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Märkligt då att republikaner med lindsey graham i spetsen gapar om krig mot Iran medan Biden vägrar.
Det finns många tänkbara förklaringar men det är ingen mening för mig att spekulera eftersom jag inte är insatt.
Citera
2024-02-06, 12:59
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Jag är riktigt taggad. Vill gärna höra från Putin själv, inte vad media menar att Putin vill.
Vad menar du? Man har alltid kunnat höra från Putin själv, tror du han har varit tyst hela den här tiden eller?
Citera
2024-02-06, 13:08
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Sist jag kollade var RT.com iaf. blockat för mig överallt i Sverige, var annars hittar man alla putins intervjuer och tal?

När narrativet inte tillåter att att vissa ämnen ifrågasätts, då är det klokt för medborgaren att verkligen ifrågasätta och söka alternativ information.

När narrativet absolut inte vill att befolkningar ska höra vad en ledare som Putin har att säga, då är det dags att lyssna.

Det är fullt förståligt att narrativet nu använder sina kontrollerade propagandakanaler men att naiva svenne bananer, inte bara socialt för att verka lydiga utan även anonymt i forum som detta verkar strida för att slippa få höra alternativa sanningar - Då är det fan illa.

Nästan så att vissa människor lyckats skramla ihop en massa högskolepoäng i att inte kunna ifrågasätta.
Citera
2024-02-06, 13:12
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Youtube, Twitter. Testa söka runt lite. Putinintervjuer är knappast förbjudna att visas

Du kan väl länka och kommentera lite kring de du lyssnat till?

Mvh
Citera
2024-02-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag förstår inte vad folk tror det ska komma fram för någonting nytt eller att någonting skulle förändras i sak bara för att en Amerikan intervjuar Putin. Var Putin står i frågan har han ju redan klargjort med all tydlighet i alla andra intervjuer han gjort i framförallt ryska medier. Det är inte så att dessa intervjuer är "gömda" för allmänheten som alla pantade grinollarna i vatnikpatrullen som förpestar forumet tycks vilja tro.
Fast nu kommer den vanlige konservative amerikanen se intervjun. Det e knappast så att den vanlige amerikanen aktivt söker fram propaganda mot Ukraina. Men nu blir det lättillgängligt tack vare TC.
Citera
2024-02-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Fast nu kommer den vanlige konservative amerikanen se intervjun. Det e knappast så att den vanlige amerikanen aktivt söker fram propaganda mot Ukraina. Men nu blir det lättillgängligt tack vare TC.

propaganda enligt vem? tror du seriöst att det finn nån politiker eller journalist som gör annat hela dagarnas än sprida propaganda
Citera
2024-02-06, 13:30
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Du kan väl länka och kommentera lite kring de du lyssnat till?

Mvh

Kan du inte använda en sökmotor själv?

https://twitter.com/dshuckit/status/1754222065916284981

https://twitter.com/JohnRMetzner/status/1754022300830277673

Dom här är knappast blockade eller förbjudna att se
Citera
2024-02-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Jag är riktigt taggad. Vill gärna höra från Putin själv, inte vad media menar att Putin vill.

Varför inte se vad den psykotiske dvärgen i kreml de facto ägnar sig åt (att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer) snarare än vad hen eller någon annan säger?
Citera
2024-02-06, 13:31
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj

TC publik har garanterat hört och sett detta, herregud TC har ju tjatat om Putins förträfflighet i flera år nu.
Citera
2024-02-06, 13:42
Medlem
Bob-Dylans avatar
Jag hade inte förväntat mig annat när jag läst tråden och allt negativt om Tucker. Kan det vara bottar en del av er?

Tucker är mycket populär i USA, givetvis framförallt bland de konservativa men fler börjar uppenbart stödja den politiken.
De som är EMOT krig, emot att det finns fler än 2 kön, emot tvångsvaccineringen och lockdowns och i det stora emot den riktning det här degenererade samhället är på väg.

Att Tucker ska intervjua Putin har det varit tal om ett tag. Det ska bli intressant att se den intervjun. Det är bra med en nyanserad och förhoppningsvis objektiv bild av Rysslands ambitioner och Ukraina kriget. Jag känner att alldeles för många här hemma och i väst är svårt indoktrinerade till att tro på vad MSM säger är sanningen vi ska tro på.

Det finns en mellanväg. Bara för att man inte sväljer den propaganda som produceras här i väst med hull och hår så betyder det inte att man håller på Ryssland. Det är bara en vänsterbliven, Aftonbladet-indoktrinerad-Hen med lila hår som drar en sån infantil slutsats.

Med det sagt så tycker jag ändå att Tuckers intervjuer med Orban, Tate m fl har varit lite väl mjuka och upplagda för att de ska berätta sin sida av det hela. Visst, men det gäller som med allt annat att se med kritiska ögon på det.

Oavsett så kommer intervjun att knäcka internet och vem vet vad efterföljderna blir. Det beror på vad som blir sagt.
Att Tucker inte blivit klippt är lite förvånande. NSA har ju vetat hans planer sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in