Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Ska inte svära på det men jag är tveksam om ens Ryssland-Kamerun sändes direkt i sin helhet någonstans utan möjliga instick, och kanske möjligen i efterhand eller som sammandrag.
Det jag minns är att alla uppmärksammade att en ryss kunde vinna skytteligan på i huvudsak en match, vilket var kul eftersom många avskydde filmaren och ständige straffskytten Hristo Stoichkov som var en favorit till guldskon. I övrigt uppmärksammades Ryssland-Kamerun inte alls och alla blickade framåt mot 1/8-finalerna. Det fanns alltså alla möjligheter för ett citat att dyka upp där ( förutom den lilla detaljen att det inte var Arne som kommenterade!). Således tänkte jag att Kamerun-citatet måste ha uttalats där någonstans runt 5-1 eller 6-1 till Ryssland.
England-Kamerun 1990 fattar jag som sagt inte hur någon kunnat tro att det handlade om, för den matchen tittade många på. Jag såg den med vänner på en pub och alla ville se hur det skulle gå för ”gubben” Milla och de dansande afrikanerna. Att de sedan spelade svin-fult fick man på köpet…
Att citatet skulle komma där och sedan åter dyka upp först 1995 i Anrells krönika borde enligt mig framstått som orimligt från dag ett.