Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-02, 13:26
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Finns det folk som inte gillar podden? Det kan inte vara många. De har ganska bra lyssningssiffror.

Det är väl bara några magsura losers till incels som inte gillar den?

https://podtail.se/top-podcasts/se/

Om man inte gillar den är det ju bara att skita i att lyssna. Har svårt att förstå människor som gör det till nån form av mission att tycka illa om något som en podd om Flashback. Tror de egentligen tycker väldigt mycket om podden, men det är något annat som driver på hatet. Kanske avundsjuka eller bara tristess.
Citera
2024-02-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om man inte gillar den är det ju bara att skita i att lyssna. Har svårt att förstå människor som gör det till nån form av mission att tycka illa om något som en podd om Flashback. Tror de egentligen tycker väldigt mycket om podden, men det är något annat som driver på hatet. Kanske avundsjuka eller bara tristess.
Ja precis. Att avstå podden kostar ju inget.

Jag tror att den här kategorin som måste framhäva sin aversion mot podden har ett behov av att stärka sin identitet; de vill visa att de minsann inte har en identitet som gör att de uppskattar de här tre tjejernas granskningar av flashback.

Jag tror att det dessutom är en avundsjuka, precis som du skriver, där unga män som inte får till det med tjejer vill markera mot den här trion som driver en mycket framgångsrik podd.

Jag tror alltså att det är nyttigt för många att se sig själva speglade i podden och jag tycker den är skitbra.
Citera
2024-02-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Du inser att omsättning och vinst inte är samma sak va?

Tror inte de tjänar mycket mer än en vanlig knegare om jag ska vara ärlig.
Och vem fan bryr sig. De är roliga och lägger ner massa tid på podden. Låt dem tjäna pengar om de vill. Alla vet ju redan att vänstermänniskor är skenheliga, så det är väl inget nytt.

Men veckans avsnitt var ju rätt sopigt förutom Mias IT prata, den var intressant tycker jag.

Men fyllekäket föll ganska platt och Emmas babbel om den där realityskiten vad den nu hette, var ju vidrigt jävla dålig.
Det var ju inte ens komik. Det var tantfniss och skvaller som lika gärna kunnat komma från tanterna i fikarummet på försäkringskassan. Emma försökte ju inte ens dölja hur otroligt insatt i detta hon var.
Kan varit den sämsta pratan jag hört i podden någonsin.

Om du inte vore sämst i världen så hade du sett hur deras skattesmitarupplägg ser ut.

”Höhöhöhö omsättning och vinst är olika saker höööhöhöhöhö vet du inte det????”

Herregud, man tror att det är autistiska femåringar på forumet.
Citera
2024-02-05, 13:28
Medlem
brianmolkos avatar
i Fler och fler trolltrådar på Flashback, för att de vill vara med "Flashback Forever"

så undrar jag om "gammal hårdrockares" historier har tagits upp i podden, minns han hade berättelser om kraftig fylla och bilkörning(?) ev avföring osv
Var lite kul att läsa
Citera
2024-02-06, 13:24
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Om du inte vore sämst i världen så hade du sett hur deras skattesmitarupplägg ser ut.

”Höhöhöhö omsättning och vinst är olika saker höööhöhöhöhö vet du inte det????”

Herregud, man tror att det är autistiska femåringar på forumet.

Jag brukar vanligtvis inte svara folk som är uppenbart förståndshandikappade: Men snälla lilla vän, så länge du inte har någon insyn i deras bokföring så vet du inte ett skit.

Och det tål att upprepas: Omsättning och vinst är två helt olika saker. Men jag förstår att det är svårt för en sån som dig att förstå.
Vinst är det som blir över efter lön, sociala avgifter, investeringar, rörliga kostnader, avskrivningar osv.
På vinsten är det sedan skatt.
Det som blir kvar då, kan man ta ut i en sk utdelning.

Men sitter man hemma i mammas källare med huvudet inlindat i folie (vilket din posthistorik tyder på att du gör), så förstår jag om det är svårt att greppa hur ett företag fungerar i verkligheten.

Vänligen sluta citera mig om det enda du kan göra är att försöka dissa mig på dagisspråk.
Citera
2024-02-06, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Nej så enkelt är det inte tyvärr! Eftersom podden är såpass ojämn (med dagens avsnitt så är det två sopiga avsnitt på rad) men ibland svinkul så vet man inte det förrän man lyssnat.
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
i Fler och fler trolltrådar på Flashback, för att de vill vara med "Flashback Forever"

så undrar jag om "gammal hårdrockares" historier har tagits upp i podden, minns han hade berättelser om kraftig fylla och bilkörning(?) ev avföring osv
Var lite kul att läsa
Är det inte bara så att man märker dem mer nu? Jag tycker att det alltid funnits trolltrådar här, mer eller mindre uppenbara.

Jodå GH har nämnts flera gånger i podden och jag tror också att en av hans trådar är med! Riktig legend den mannen. Fast jag känner honom främst från ett annat forum.
Citera
2024-02-07, 14:18
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Nej så enkelt är det inte tyvärr! Eftersom podden är såpass ojämn (med dagens avsnitt så är det två sopiga avsnitt på rad) men ibland svinkul så vet man inte det förrän man lyssnat.

Är det inte bara så att man märker dem mer nu? Jag tycker att det alltid funnits trolltrådar här, mer eller mindre uppenbara.

Jodå GH har nämnts flera gånger i podden och jag tror också att en av hans trådar är med! Riktig legend den mannen. Fast jag känner honom främst från ett annat forum.

De finns en tråd, som heter som det övre raden jag skrev, missade bara ge url (sorry)
Här är den
(FB) Fler och fler trolltrådar på Flashback, för att de vill vara med "Flashback Forever"
Citera
2024-02-07, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
De finns en tråd, som heter som det övre raden jag skrev, missade bara ge url (sorry)
Här är den
(FB) Fler och fler trolltrådar på Flashback, för att de vill vara med "Flashback Forever"
Ahh vad bra, tack!

Vilket är avsnittet med Gammal Hårdrockare, nån som vet? Scroll-mia, kom igen nu.
Citera
2024-02-07, 23:47
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Hur långt in på året kan de nasa den där förlustaffären till kalender egentligen? Påsk?Midsommar? Allhelgona? Nyårsafton?
Citera
2024-02-08, 06:56
Medlem
Mia pratar om Gammal Hårdrockare i avsnitt 100 när de går igenom Flashbacks historia och Mia berättar om "moderatorgate"-pranket, GH undrar varför han plötsligt blivit moderator

https://flashback-forever.fandom.com...special_Deluxe

Edit: Kollade lite mer på det där wikit och hans tråd "bög av att röka på för mycket" var med i avsnitt 17 och i avsnitt 133 nämndes han när Ina pratade om goblin mode, GH hade skrivit att han knappt skulle lämna sin lägenhet om det inte var för flickvännen på andra sidan stan
Senast redigerad av WurtKallander 2024-02-08 kl. 07:15.
Citera
2024-02-09, 09:04
Att lyssna på den här podden skulle vara som att behöva höra nått gammalt ligg gå igenom mina prestationer i sängen tbh.

Är den bra?
Citera
2024-02-09, 09:54
Medlem
Imriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Hur långt in på året kan de nasa den där förlustaffären till kalender egentligen? Påsk?Midsommar? Allhelgona? Nyårsafton?

Verkligen!! Man är nästan sugen på att åka till majorna och köpa upp dem bara för att få slippa höra skiten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in