2024-02-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så. Om någon aggressiv djävul som är större och starkare än dig.

V har inte varit aggressiv. C har varit kåt helt enkelt. Det är lätt hänt. Man behöver inte sabba killens liv för att man ger efter.
Citera
2024-02-04, 11:27
Medlem
Citat:
Jodå, riktiga offer behandlas bevisligen illa.

Se bara i denna tråd.

Falskanmälare behandlas illa, med all rätt. Och såna som försvarar dem.
Citera
2024-02-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
V har inte varit aggressiv. C har varit kåt helt enkelt. Det är lätt hänt. Man behöver inte sabba killens liv för att man ger efter.

Det är en aggressiv handling att gå emot någons "nej", gå emot när någon puttar bort en, tränga in sin hand mellan någons ihoppressade ben, inte bara en gång utan två gånger. Osv. Han går på offensivt/aggressivt och tar inte ett nej. Att han inte tog detta "nej", gör att han själv nu har förstört sitt eget liv. Han borde ha slutat helt enkelt.
Citera
2024-02-04, 11:30
Medlem
Citat:
Det är en aggressiv handling att gå emot någons "nej".

Nej, man kan vara helt lugn utan att lyda. Nu knullade ju C frivilligt ändå.
Citera
2024-02-04, 11:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fup 272/328.

Läs förhöret så ser du att kvinnan berättar att hon gav upp sitt påstådda motstånd med resultatet att mannen kom åt hennes kön.
Det var detta påstående du skulle styrka

"Kvinnan erkänner att hon stretade så att han kunde komma åt med sin hand."

Hon har inte gjort något "för att" han skall komma åt. Att han kommer åt när hennes motstånd upphör är inte att möjliggöra utan att inte längre kämpa emot.
Alltså inget samtycke och ingen aktiv eller passiv handling i samarbete.

Sidan 328 existerar för övrigt inte. FuP är 327 sidor - och sid 326 och 327 är delgivning av Fup till Viking.
Citera
2024-02-04, 11:35
Medlem
Citat:
Falskanmälare behandlas illa, med all rätt. Och såna som försvarar dem.

Vad ohederligt du debatterar när du hela tiden tar bort delar av mitt inlägg som handlar om Bjästa-fallet. Som sagt: våldtäktsoffer behandlas bevisligen illa. Bjästa-fallet är ett extremt fall av just detta. Killen blev dömd i både tingsrätt och hovrätt, ändå ses han som offret och våldtäktsoffret som den skyldiga. Han hyllas. Hon ses det ned på.

Och så ser det generellt ut. Våldtäktsoffer får både ris och ros. Inte bara ros, som du tycks tro.

Se bara på denna tråd. Där våldtäktsoffret av vissa ses som en falsk tillvitare, av andra ses som att "hon ville det" etc. etc. etc. Så där ser det ut för våldtäktsoffer.

Tom. vid överfallsvåldtäkter blir offer ifrågasatta "varför var hon ute själv och gick i en park när det var mörkt ute"?".

Det är faktiskt många gånger lättare för ett våldtäktsoffer att inte anmäla våldtäkten. För då får iaf. ingen reda på våldtäkten... Det blir inte ett allmänt ifrågasättande av henne/honom som person.

Målsägande i fallet denna tråden rör gör helt rätt som avslutar sina studier. Bättre hon bearbetar sitt trauma någon annanstans där hon inte riskerar att springa på folk som står på Vi*kings sida och tror illa om henne.
Citera
2024-02-04, 11:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Läs om, läs rätt.

Målsägande var inte alls med på det hela. Hon ville inte alls ha sex med Vi*king. Hon blev våldtagen.
Men på frågan om hon tror att Vi*king fattade det så svarar hon:

FL: Tror du att Viking förstod att du inte ville?
Målsägande: Jag tror att han fattade att jag inte var på det till 100% då jag puttade bort honom och sa nej. men när jag gav upp kanske han tänkte att "nu vill hon".

Stretade? Vad menar du med stretade? Har du ens läst FUP?

Fup 272/328

Citat:
Han har berättat att han flyttade sitt knä och ben mellan dina ben. Att han tog sin vänstra hand ner mot ditt underliv och tog bort sitt ben och att du då särade på benen så att han skulle komma åt.
Det var då han vänt mig om och höll fast mig ner mot sängen och det var då jag gav upp.

Här tillstår kvinnan att hon inte gör motstånd fysiskt eller verbalt när det som motsvarar samlag i lagens mening sker, hon gav upp. Hon lät det ske.

Fup 262/328.

Där berättar kvinnan att hon börjar ge upp lite lätt, det är innan mannen penetrerar henne med fingrarna.

266/328.

Här talar kvinnan i termer av ....var inte helt med på det...

Hon var alltså med på det till viss del.
Citera
2024-02-04, 11:39
Medlem
Citat:
Nej, man kan vara helt lugn utan att lyda. Nu knullade ju C frivilligt ändå.

Det gjorde hon uppenbarligen inte. Hade hon knullat frivilligt, hade hon inte anmält en våldtäkt dagen efter. Inte sagt till sina vänner att hon blivit våldtagen. Inte sagt "nej" till Vi*king.
Citera
2024-02-04, 11:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var detta påstående du skulle styrka

"Kvinnan erkänner att hon stretade så att han kunde komma åt med sin hand."

Hon har inte gjort något "för att" han skall komma åt. Att han kommer åt när hennes motstånd upphör är inte att möjliggöra utan att inte längre kämpa emot.
Alltså inget samtycke och ingen aktiv eller passiv handling i samarbete.

Sidan 328 existerar för övrigt inte. FuP är 327 sidor - och sid 326 och 327 är delgivning av Fup till Viking.

Citat:
Han har berättat att han flyttade sitt knä och ben mellan dina ben. Att han tog sin vänstra hand ner mot ditt underliv och tog bort sitt ben och att du då särade på benen så att han skulle komma åt.
Det var då han vänt mig om och höll fast mig ner mot sängen och det var då jag gav upp.

Jag tolkar det som att kvinnan inte knep ihop med benen, snarare motsatsen, särade på benen. Märk inte ord.

Sidorna i fup är märkta längst ned till höger, det är detta jag hänvisar till, gör dig inte dummare än du är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fup 272/328

Här tillstår kvinnan att hon inte gör motstånd fysiskt eller verbalt när det som motsvarar samlag i lagens mening sker, hon gav upp. Hon lät det ske.

Fup 262/328.

Där berättar kvinnan att hon börjar ge upp lite lätt, det är innan mannen penetrerar henne med fingrarna.

266/328.

Här talar kvinnan i termer av ....var inte helt med på det...

Hon var alltså med på det till viss del.

Du skrev att hon "stretade" så att han skulle kunna komma åt med sin hand. Vad menar du med det? Vat har du ens läst det? Verkar inte som du läst FUP.

Hon ger upp att göra motstånd av rädsla att bli skadad. Hon märkte ju att hennes motstånd ändå inte hörsammades. = Våldtäkt.
Citera
Medlem
Citat:
Vad ohederligt du debatterar när du hela tiden tar bort delar av mitt inlägg

Jag citerar det jag svarar på, du skrev någon gång att man skulle feta det man svarar på, men du fetar ju halva dina inlägg på egen hand ibland.

Citat:
Se bara på denna tråd. Där våldtäktsoffret av vissa ses som en falsk tillvitare, av andra ses som att "hon ville det" etc. etc. etc. Så där ser det ut för våldtäktsoffer.

Hon är ju dock en falskanmälare, det är därför hon får så mycket skit.

Citat:
Målsägande i fallet denna tråden rör gör helt rätt som avslutar sina studier. Bättre hon bearbetar sitt trauma någon annanstans där hon inte riskerar att springa på folk som står på Vi*kings sida och tror illa om henne.

Ja, för det kryllar av folk som inte står på hennes sida. Av någon anlending, så gillar folk inte när man ångrar knull och i stället förstör en annan människas liv. Konstigt, eller hur.

Citat:
Det gjorde hon uppenbarligen inte. Hade hon knullat frivilligt, hade hon inte anmält en våldtäkt dagen efter. Inte sagt till sina vänner att hon blivit våldtagen. Inte sagt "nej" till Vi*king.

Jo, för hon ångrade ligget.
Citera
2024-02-04, 11:45
Medlem
Citat:
Jag citerar det jag svarar på, du skrev någon gång att man skulle feta det man svarar på, men du fetar ju halva dina inlägg på egen hand ibland.

Hon är ju dock en falskanmälare, det är därför hon får så mycket skit.

Ja, för det kryllar av folk som inte står på hennes sida. Av någon anlending, så gillar folk inte när man ångrar knull och i stället förstör en annan människas liv. Konstigt, eller hur.

Jo, för hon ångrade ligget.

Jaså du, så du var en fluga på väggen där med målsägande och Vi*king och såg det hela?

De enda två som med säkerhet vet vad som hänt är Vi*king och målsägande. Och ser man alla sammantagen information i ärendet så visar den röda tråden mer på våldtäkt än på falsk tillvitelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in