Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag tror att det var däcket med bubblan, ja. Därav hade han kvar det, för ingen köpare vill förstås få med rent skräp. Trots det förstår han inte att det är något han bara borde köra med till tippen. Han kommer vid varje given situation försöka kräma ur ett par kronor ur sina medmänniskor.

Det är så ironiskt att den här giriga pissluffaren fick sina skadestånd betalda av en vänlig själ, som han dragit på sig efter att ha betett sig som det svinet han är. Det är kul att han pratar så mycket om karma i dagsläget, för han verkar inte förstå att hans karmakonto är rejält övertrasserat. Han snackar om att man får tillbaka det man skickar ut, men verkar vara oförmögen att förstå att den här tråden är en direkt effekt av att han skickar ut så jävla mycket skit, och att han blir avskydd av folk därefter.

Om han inte får däcket sålt kan han alltid ta in det och använda det som en fotpall eller nått. Det blir en "cool" möbel henna i skolådan
Citera
2024-02-01, 00:23
Beskrivning
Väldigt väl omhändertagen och försiktigt körd.
Rymlig både för packning och personer, och man färdas i komfort, långa färder som korta sträckor.
Tidigare ägd utav två väldigt varsamma äldre herrar.
Bilen säljs då jag ärvde den av min farfar efter att han avled i våras, och jag tycker att skatten är för dyr för att den ska behållas i det långa loppet.
Den spinner som en katt, går som en klocka, är besiktad, godkänd och skattad fram till april.
Alla bromsar har nyligen bytts, servad som den skall.
Priset är prutat, klart och icke förhandlingsbart, varken för dig eller din kompis, vare sig här eller på plats.
Jag vet vad för bil jag har, så däcksparkare och lustigkurrar kan spara sin tid, jag har inte bråttom att bli av med den.

Varför fortsätter han köra runt med den dyra lyxbilen?
Om han inte har bråttom att sälja, ställ av bilen vettja?

När Bajsbaronen drar till med fraser som
"Den spinner som en katt, går som en klocka"
undrar jag i mitt stilla sinne om det är lika fejk som hans 15-papp-klocka köpt på avbetalning och straffpåslag för missad faktura?

Finns det obetalda avgifter?
Trängselskatt, p-böter?

Imponerande att han rullat så många mil på kort tid med likbilen.

Var det inte spindellederna som byttes? Det var ju något knas med bilen?

https://ibb.co/zSt8ZtY
https://ibb.co/hKN0YWX
Citera
2024-02-01, 00:34
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Beskrivning
Rymlig både för packning och personer, och man färdas i komfort, långa färder som korta sträckor.
Bilen säljs då jag ärvde den av min farfar efter att han avled i våras, och jag tycker att skatten är för dyr för att den ska behållas i det långa loppet.
Den spinner som en katt, går som en klocka, är besiktad, godkänd och skattad fram till april.
Priset är prutat, klart och icke förhandlingsbart, varken för dig eller din kompis, vare sig här eller på plats.
Jag vet vad för bil jag har, så däcksparkare och lustigkurrar kan spara sin tid, jag har inte bråttom att bli av med den.

Varför fortsätter han köra runt med den dyra lyxbilen?
Om han inte har bråttom att sälja, ställ av bilen vettja?

När Bajsbaronen drar till med fraser som
"Den spinner som en katt, går som en klocka"
undrar jag i mitt stilla sinne om det är lika fejk som hans 15-papp-klocka köpt på avbetalning och straffpåslag för missad faktura?

Finns det obetalda avgifter?
Trängselskatt, p-böter?

Imponerande att han rullat så många mil på kort tid med likbilen.

https://ibb.co/zSt8ZtY
https://ibb.co/hKN0YWX
Han har snittat 6 mil per dag, bor han I bilen numera? Det blir rätt mycket pengar varje månad som han är ute och nöjeskör upp, farfar måste vara stolt hur han förvaltar arvet och fortfarande ingen sysselsättning suckar han från graven herregud.

Vem skriver ens om sin avlidna farfar i en bilannons? Här kom och köp en likbil, har lagt på 50.000 eftersom den även är kändiskörd, kom å köööp
Varför frågade han inte Christian om hjälp? Han skulle ju hjälpa med alla framtida bilannonser, fnurra på tråden?
Citera
2024-02-01, 00:40
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Han har snittat 6 mil per dag, bor han I bilen numera? Det blir rätt mycket pengar varje månad som han är ute och nöjeskör upp, farfar måste vara stolt hur han förvaltar arvet och fortfarande ingen sysselsättning suckar han från graven herregud.

Vem skriver ens om sin avlidna farfar i en bilannons? Här kom och köp en likbil, har lagt på 50.000 eftersom den även är kändiskörd, kom å köööp
Varför frågade han inte Christian om hjälp? Han skulle ju hjälpa med alla framtida bilannonser, fnurra på tråden?
Feastarna har fullt upp med sitt egna liv, företagande och nyinköpt hus.
Alexander är en mycket ensam man...skönt att Tessan umgås med egna vänner iallafall, ett andningshål för henne.
Citera
2024-02-01, 01:21
Medlem
Citat:

Om det stämmer att han kört 6 mil per dag kan man räkna med att det blir ca 5000-6000 kr i bensin och slitage varje månad. Det måste va mer än vad han drar in på sin sociala medier.

Sjukt att han tar med så överflödig information i en blocket-annons En vettig människa hade nöjt sig med "jag har fått ärv en bil som jag nu säljer". Rasken är noga med vem som avlidit och när personen avled.

Att säga att man tycker bilen är för dyr i drift är ju också ett bra säljargument Om man vet att säljaren inte har råd att ha kvar bilen så kan man ju försöka pruta ganska hårt
Senast redigerad av Ralfhead 2024-02-01 kl. 01:23.
Citera
2024-02-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Om det stämmer att han kört 6 mil per dag kan man räkna med att det blir ca 5000-6000 kr i bensin och slitage varje månad. Det måste va mer än vad han drar in på sin sociala medier.

Sjukt att han tar med så överflödig information i en blocket-annons En vettig människa hade nöjt sig med "jag har fått ärv en bil som jag nu säljer". Rasken är noga med vem som avlidit och när personen avled.

Att säga att man tycker bilen är för dyr i drift är ju också ett bra säljargument Om man vet att säljaren inte har råd att ha kvar bilen så kan man ju försöka pruta ganska hårt

Ja, det är om något ännu konstigare än när han berättade för lyssnarna av hans jättedåliga podcast att hans farfar låg på sjukhus och att han därför inte kunde podda, så han bad om Swish. Carl-Fredrik ska alltid ta upp precis allt han är med om, jämt och ständigt, för alla som kan nås av informationen.

Sedan att han skriver under annonsen med "Carl Fredrik Alexander Rask" är över mitt förstånd. Han förstår ju inte själv vilken tokstolle han är, och hur dåligt hans namn klingar i alla seriösa sammanhang. Visste man inte att han är en knäppgök redan innan förstår man det direkt när man googlar på muppen. En tusentals sidor lång tråd med idel negativa kommentarer, med ett ansikte fullt av fula tatueringar som bara skriker idiot från flera mils avstånd. Han kan omöjligt förstå vilken dundernolla han verkligen är, för då hade han haft den goda smaken att låta någon annan lägga upp annonsen. Men det är klart, han fortsätter ju exponera sig lika frekvent som han alltid har gjort, vilket talar för att han inte kan äga någon som helst skam.

Det är liksom inte för inte som den här mannen framställts som karikatyr i en serie-strip i Dagens Nyheter. (Som f.ö är min avatar), där han sittandes med en skitkorv i handen i en stream säger att han äter den om alla som kollar på liven swishar, medan frugan står i bakgrunden med ett gråtande barn i famnen och behöver hjälp med hushållssysslorna. Med andra ord, han gör vad fan som helst för pengar och uppmärksamhet, och det går ut över hans egen familj. Det är plågsamt att se hur den här mannen inte förstår vilken jävla pajas han är, och fortsätter med detta tramsande i år efter år efter år. Hade han förstått det hade han inte velat ladda upp en enda video till i sitt liv. Han lever i en fantasivärld.
Citera
2024-02-01, 09:12
Medlem
Citat:
Alexander har inte tid för bilaffärer, han är upprörd över trossens muffins...igen
https://instanavigation.com/user-profile/realrask

Han försöker allt för att de på trossen ska ge honom gratis muffins. För det säger sig självt att den inte kan vara både degig och torr samtidigt.. dessutom är muffins inte gjorda på deg, så degig kan den absolut inte vara, då de är gjorda på smet och kan vara "kladdiga" som med t.ex kladdkaka eller saftiga inuti.

Man ser dessutom på bilden att muffinsen är saftig inuti och helt färdig på insidan, annars hade den inte smulat på det där viset. Hade den varit torr så hade inte smulorna "klumpat ihop sig" och hade den varit lite otillagad i mitten så hade den varit stelare och inte lämnat ifrån sig smulor.

Men eftersom han varken behärskar svenska språket eller förstår innebörden av många ord han använder, så förvånar det mig inte det minsta att han inte ens vet skillnaden på deg och smet.
Citera
2024-02-01, 09:43
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:

Det var väl ytterligare något fel också, med kupefläkten kanske? Fanns något inlägg att han inte fick igång eländet och trodde att han "råkat trycka på någon knapp" och frågade efter hjälp.

Om han nu haft den på verkstad borde han nämna i annonsen vad som är nybytt. Det vore nyttig information för spekulanter. Men istället för användbara upplysningar har han 10 olika omskrivningar för hur bra bilen är.
Citera
2024-02-01, 10:29
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Det var väl ytterligare något fel också, med kupefläkten kanske? Fanns något inlägg att han inte fick igång eländet och trodde att han "råkat trycka på någon knapp" och frågade efter hjälp.

Om han nu haft den på verkstad borde han nämna i annonsen vad som är nybytt. Det vore nyttig information för spekulanter. Men istället för användbara upplysningar har han 10 olika omskrivningar för hur bra bilen är.
Det framgår ungefär noll relevant information i business-carls annons. Sedan använder han samma bild två gånger. Han hade väl bara 5 gamla bilder och var för lat för att ta en sjätte relevant bild. Carl har betalt för sex bilder och då ska han FANIMIG ha sex bilder för han är en businessman och snål som djävulen!
Helt otroligt hur lite information han lyckas förmedla med så mycket text. Är det här 2024 års sämsta blocket-annons redan i Januari? Abdi Muhammad i gränden som säljer stöldgods skriver för i helvete vettigare annonser.
Citera
2024-02-01, 12:12
Medlem
karlalf1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ryktet på stan säger att den lokala icahandlaren nu förbjudit bajshögen att köpa muffins och en skarp uppmaning om att sluta förtala butiken på sin sketna instagram.

Nu är han tydligen på en 3 månader lång probation, ett felsteg och ansiktstatueringen kan se sig om efter en annan butik att handla i.

Vore det min butik skulle jag utfärdat ett vistelseförbud genom polisen efter han skrikit på en gammal tant.

Carl-Fredrik som är "hemmafru" varför kan inte han baka egna muffins då han ändå går runt i kalsonger och instagrampundar 11 timmar om dagen?

Skrattretande att han kallar sig hemmafru, garvar varje gång jag hör det.

Min gammelfarmor var hemmafru men på den tiden på landsbygden fanns det ingen elektrisk spis, diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare, kaffebryggare, ugn, och andra moderna bekvämligheter som Carl-Fredrik har hemma i sin sletna lägenhet.

Seriöst vad gör Carl-Fredrik en onsdag kl 13? tjackrunkar och snusar upp farfars pengar?
Citera
2024-02-01, 12:18
Medlem
karlalf1s avatar
Citat:

Han åker väl runt till Vagnhärad och Nyköping och tar en pizza sen drar en muffinsrunda på Trossen...

Att han har mage att lägga pengar på sånt när han är arbetslös, dessutom byter han snus engång i kvarten. Vad kostar inte det i månaden?

Snusar han upp hela lönen från påådddkäääääästen?
Citera
2024-02-01, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av karlalf1
Carl-Fredrik som är "hemmafru" varför kan inte han baka egna muffins då han ändå går runt i kalsonger och instagrampundar 11 timmar om dagen?

Skrattretande att han kallar sig hemmafru, garvar varje gång jag hör det.

Min gammelfarmor var hemmafru men på den tiden på landsbygden fanns det ingen elektrisk spis, diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare, kaffebryggare, ugn, och andra moderna bekvämligheter som Carl-Fredrik har hemma i sin sletna lägenhet.

Seriöst vad gör Carl-Fredrik en onsdag kl 13? tjackrunkar och snusar upp farfars pengar?
Hemmafrun Rask, sköter inte disk och tvätt, eftersom han tycker det är tråkigt, så där kompletterar han och Tessan varandra, det sa han i en lajv för ett tag sen.
Så det är inte mycket han gör om dagarna.
Tessan brukar dessutom vara på kyrkans öppna förskola med A, så jag tror inte att det är så vidare värst många knop som görs i Raska hemmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in