2024-01-26, 13:22
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice4Ploj
Här är plojs sida:

https://imgur.com/a/v2siUtE
Allt jävla snack om att utvecklas, hur terapin och svampen förändrat honom. Han avslutar sin bok med hur bra allt blev tillslut. Ja, vad bra det blev! Visst, han kan rabbla alla psykologiska teorier som en uppslagsbok, men minsta lilla kritik mot honom så triggas alla barndomstrauman igång igen.

Jag hoppas vi får höra Fredriks sida som utlovat. I onsdagens eftersnack påminde August honom, svaret blev: "Det skulle krävas en 5000 kr-nivå för att jag ska svara trollen på Flashback"

Vilka är det som tagit Plojs parti och därmed inte kommer höras i GS framöver?
Citera
2024-01-26, 13:29
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelFoucault123
Programmet idag var ett haveri av nåde.
Chatten rasade hela morgonen.
Även regimtrogna GS-anhängare börjar vända Fredrik ryggen.
Han kommer bemöta frågor och kritik från Flashback om man går in på en 5000:- nivå på patreon

Skärmdumpen från Ploj som postades här togs bort från Patreon-chatten på Facebook.
Så där kom aldrig något drev igång.

Han var extra triggad idag och fräste till höger och vänster.
Det är ett korthus som börjar svaja ordentligt.
Man märker hur han måste navigera och inte göra sig omöjlig med sina nyfunna vänstervänner.
Kommer han kunna skratta åt murgigurgis eller svarta fortsättningsvis?

Omg ska lyssna direkt.
Han har verkligen alltid känslorna på utsidan, på gott och ont.
Citera
2024-01-26, 13:41
Vilka har Fredrik blivit osams med och börjat snacka skit om sedan Gott Snack startade?

Tänker när man jobbat så mycket med sig själv och lärt sig affektreglering och tagit så mycket svamp så man nästan är helt klar som människa?

Jesper Ekstedt
Olle Palmlöf
Calle Schulman
Alex Schulman
Sigge Eklund
Julia Frändfors
Filip Hammar
Fredrik Wikingsson
Rikard Ploj
Ola Rapace
Edvin Törnblom
Bianca Meyer
Zorbas Newton
Russel Brand
Cyril Hellman
Saskia Cort
Henrik Schyffert
Camilla Henemark
Moa Wallin
Bloggbevakning
Micke Ljungberg
Johanna Nordström
Johanna Bladh
Gunilla Söderholm
Nisse Hallberg

And the list goes on…

Fyll gärna på!
Citera
2024-01-26, 13:53
Medlem
kaktusplastiks avatar
Det ligger ett 22 min långt avsnitt uppe för 500 kr patreoner där han svarar ang Ploj. Men det finns en audio preview (5 min) öppen för alla. https://www.patreon.com/posts/svar-till-ego-97229780

Om den tas bort kan jag sammanfatta:
- Fredrik kände sig inte längre stolt över Gott snack och kände att det behövdes en förändring (fan så pissigt att säga så efter allt vad Ploj gjorde när Fredrik var på sin betalda fika-demonstration)
- För att kunna bjuda in (och betala) de gäster han ville ha behövde han få loss pengar och det enda som fanns att ta var Plojs lön
- Av respekt vill han inte uttala sig om Plojs känslor gällande allt
- Han medger att han hanterat situationen dåligt och att det finns mycket han skulle gjort annorlunda. Han visste inte hur han skulle kommunicera ut om det som hände. Allt skedde under julledigheten.

Tror det var allt från de första 5 minuterna.
Citera
2024-01-26, 14:05
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Det ligger ett 22 min långt avsnitt uppe för 500 kr patreoner där han svarar ang Ploj. Men det finns en audio preview (5 min) öppen för alla. https://www.patreon.com/posts/svar-till-ego-97229780

- Fredrik kände sig inte längre stolt över Gott snack och kände att det behövdes en förändring (fan så pissigt att säga så efter allt vad Ploj gjorde när Fredrik var på sin betalda fika-demonstration)
- För att kunna bjuda in (och betala) de gäster han ville ha behövde han få loss pengar och det enda som fanns att ta var Plojs lön
- Han medger att han hanterat situationen dåligt och att det finns mycket han skulle gjort annorlunda. Han visste inte hur han skulle kommunicera ut om det som hände. Allt skedde under julledigheten.

Finns det någon 500:- patreon som kan lägga upp?
Citera
2024-01-26, 14:31
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Har bara lyssnat på previewn, så kanske missar något, men;
Att Ploj fick sparken pga nedskärning och 'ha råd med smarta gäster' känns som en rejäl efterhandskonstruktion. Fredrik lade ju t.o.m. upp en story (eller insta-inlägg) efter hans samtal med Ploj i julas, där han skrev något i stil med "haft en långt och djupt samtal med min ledstjärna och mentor Ploj, som alltid ställt upp för mig. Vi har mycket stort på gång".

Med det inlägget i beaktning, så skulle jag säga att det lutar mer åt att Plojs sida är närmare sanningen - Fredrik tog till sig av allt Ploj sa vid mötet, men blev med tiden kränkt och Ploj fick sparken som tack.
Senast redigerad av peterZiipen 2024-01-26 kl. 14:34.
Citera
2024-01-26, 14:40
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Att Ploj fick sparken pga nedskärning och 'ha råd med smarta gäster' känns som en rejäl efterhandskonstruktion. Fredrik lade ju t.o.m. upp en story (eller insta-inlägg) efter hans samtal med Ploj i julas, där han skrev något i stil med "haft en långt och djupt samtal med min ledstjärna och mentor Ploj, som alltid ställt upp för mig. Vi har mycket stort på gång".

Med det inlägget i beaktning, så skulle jag säga att det lutar mer åt att Plojs sida är närmare sanningen - Fredrik tog till sig av allt Ploj sa vid mötet, men blev med tiden kränkt och Ploj fick sparken som tack.

Allt känns som efterhandskonstruktion ja. Att han inte var stolt över GS längre – sedan när då?

Han har dessutom tagit in 3 helt identiska personer på lönelistan: Lady Dahmer, Alexandra P, Ekis. Tre personer som är dökära i sig själva och tror att de vet allt om allt. De kan alltid få in samtalsämnet på sig själva eller vad de har en låsning på för tillfället.
Citera
2024-01-26, 15:09
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice4Ploj
Här är plojs sida:

https://imgur.com/a/v2siUtE
Tack för länken. Nu är jag inte patreon längre men fyfan hur kan man rättfärdiga att stötta GS fortfarande med en sådan person(Fredrik) bakom spakarna?
Citera
2024-01-26, 16:43
Medlem
Det säger väl inte så mycket, men avsnittsbilderna som lagts upp i veckan har väl ungefär 1/4 så många likes som exempelvis avsnittsbilderna från innan jul. Säger något om något iallafall.
Citera
2024-01-26, 18:43
Medlem
Citat:
Hur vågar han supa och hålla på som han gör med alla hälsoproblem? Man får inte fler varningar än vad han fått, nästa stopp är liemannen.

Jag tänker också på det. Han har redan varit nära döden flera gånger (i förhållandevis ung ålder!) och ändå fortsätter han leva på samma vis. Snacka om självskadebeteende. Jag undrar vad brorsan säger? Jag är inte så insatt, men han verkar leva ett mer vanligt liv väl?
Citera
2024-01-26, 18:51
Medlem
Citat:
Allt känns som efterhandskonstruktion ja. Att han inte var stolt över GS längre – sedan när då?

Han har dessutom tagit in 3 helt identiska personer på lönelistan: Lady Dahmer, Alexandra P, Ekis. Tre personer som är dökära i sig själva och tror att de vet allt om allt. De kan alltid få in samtalsämnet på sig själva eller vad de har en låsning på för tillfället.
Pascalido är väl ändå inte i närheten lika rabiat eller hetsig som de övriga men nej, det var ingen vidare mångfald bland de nya deltagarna.
Citera
2024-01-26, 20:52
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Till minne av Ploj. Tyvärr räcker det inte att vara mentor, ledstjärna och ha diplomatiska förmågor. Ifrågasätter man allsmäktige Fredrik så finns det bara en väg att gå. https://imgur.com/a/evGExH6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in