Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Det er ikke helt uvanlig at suicidale mennesker ønsker å ta med seg sine nærmeste i døden.
Han kan vel lenge ha planlagt å ta sitt liv dersom samboeren flyttet fra ham. Som en slags
komplett annullering av forholdet. Sykt, ja, men ikke helt utenkelig "logikk" fra en som er
suicidal og veldig sjalu.
Jag förstår exakt vad du menar och ett så kallat
utvidgat självmord kan ha sin egen absurda logik sett från Steinars perspektiv. Och det kan nog vara som du säger "komplett annullering av forholdet" men det är ju ändå märkligt att han så gärna vill straffa Bente, och även sig själv, genom att döda döttrarna.
Hade han bara begått självmord så hade ju han faktiskt fått frid på ett helt privat plan och han hade potentiellt även kunnat skylla sitt eget självmord på Bente ("Se nu vad DU tvingade mig att göra för att DU lämnade mig!) och på så sätt få döttrarna på "sin sida" efter döden så att de kanske hyser agg mot sin egen mor.
Citat:
Kan være fordi han ville forsikre seg om at det ikke var tvil om hvem som sto bak.
Jo, det kan du ha rätt i men annars tänker jag att det blir ju väldigt uppenbart att Steinar dödat dem och sedan sig själv?